TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

דיסקונט: עדכון לגבי המלצת החשיפה לשוק המניות הגלובלי


דיסקונט
מאת שמואל קצביאן, אסטרטג שווקים- חדר עסקאות דיסקונט

בסקירתנו האחרונה לגבי המגמה בשוק המניות בכללו (30/12) המלצנו להגדיל את רכיב המניות בתיק. כעת ולאחר מהלך העליות החד שנרשם בשווקים התמונה נראית מעט שונה ומותנית בעיקר במגמת הרווחיות בעתיד, ובהתפתחויות של ממש בגזרת הסחר ומדיניות הפד, מעבר לתמחור השווקים.


הסיבות לשינוי הערכתנו:
מדדי המניות רשמו עליות חדות וברמתם הנוכחית התמחור שלהם כבר אינו "זול מאוד" , כפי שהיה בסוף דצמבר. מאז רמת השפל היחסי ב-24/12 ועד לסגירה אתמול נרשמה עלייה חדה של 12% בארה"ב, וכ-10% במדד המניות MSCI All World. מהלך עליות זה משמעותי מאוד והוא התרחש בפרק זמן מהיר יחסית. בכדי לסבר את האוזן נציין כי ב-30 השנים האחרונות מדד המניות הגלובלי רשם עלייה ממוצעת של 7.2% (לפני דיבידנד) בשנה, כלומר בתיקון האחרון עברנו מהלך "שנתי" תוך פחות מחודש...


לאחר מהלך העליות הדרמטי שהתרחש בשבועות האחרונים המכפיל החזוי 4 רבעונים קדימה על מדד ה-S&P 500 עומד על 15.3, לעומת חציון היסטורי של 15.1 מתחילת שנות התשעים ולעומת רמה נמוכה במיוחד של 13.6 ב-24/12.


במילים אחרות: המניות נסחרות כעת במחירים סבירים יותר , ואפילו ברמת מכפילים גבוהה במעט ביחס להיסטוריה ובוודאי שאינן "סופר זולות" כבעבר. המניות עדיין נסחרות ברמות זולות ביחס להיסטוריה אם משווים את המכפילים לתשואות האג"ח הממשלתי למשל, אך הם אינם "זולות מאוד" לכשעצמן.

הטריגרים התממשו במידה רבה וכעת צריך "חדשות של ממש". בסוף 2018 ציינו מספר טריגרים שתומכים בשוק המניות: הערכה כי חברי הפד ינסו לשדר מסר מרגיע בהקשר של המדיניות המוניטרית בנאומים שונים, המו"מ בין ארה"ב לסין (פסק הזמן במלחמת המכסים עד מרץ), העובדה שתחילת השנה תקל על חלק מהמשקיעים להגדיל סיכונים בתיק, פתיחת עונת הדו"חות שתגרום ליותר התמקדות בנושא המיקרו מאשר חששות המאקרו, ואלמנטים טכניים שונים.

נראה כי חלק עיקרי מטריגרים אלו כבר התממש ובשלב זה צריך "חדשות מובהקות יותר" בכדי לגרום למהלך עליות דרמטי נוסף בשווקים. נגיד הפד (פאואל) השמיע מסרים מרגיעים לגבי המדיניות המוניטרית (הריבית והמאזן) וציין כי הפד יכול להיות "סבלני" וגמיש" יותר בעתיד. אפילו אסתר ג'ורג' חברת פד ניצית (=תומכת בצמצום מוניטרי והעלאת ריבית) השמיעה מסר מרגיע וציינה כי הפד צפוי לבצע הפסקה לפני העלאות ריבית נוספות, בכדי להעריך את מצב הכלכלה. בשורה התחתונה: מאז תחילת השנה הפד "הרגיע" את השווקים בהצהרות שונות, כלומר טריגר זה כבר התממש לפחות בחלקו.


לגבי מתיחות הסחר בין ארה"ב לסין טראמפ השמיע מספר מסרים מרגיעים בתחילת השנה, עניין שתמך בעליות. נציין כי הדיווחים האחרונים בנושא הם שאין כעת התקדמות ממשית בפועל והשוק מחכה לפגישה שתתקיים בסוף החודש בנושא.

עונת הדו"חות לא מצביעה על הפתעות חזקות לטובה (באופן מצרפי), ולאחרונה היה גל של הנמכת תחזיות לגבי הרווחיות בעתיד. נכון לכתיבת שורות אלו 13% מהחברות במדד ה- S&P 500 פרסמו דו"חות. התמונה שעולה עד כה היא כי כ-81% מהחברות הפתיעו לטובה בשורת הרווח, אך שיעור ההפתעה המצרפי לעומת התחזיות עמד על 0.73%, שיעור נמוך יחסית להפתעה הממוצעת בשנים האחרונות.


בשורת המכירות המצב אף פחות חיובי: 60% מהחברות הפתיעו לטובה, כשההפתעה המצרפית עמדה על 0.15% בלבד.


במבט קדימה נציין כי לפי Factset ב-3 החודשים האחרונים נרשמה מגמה חדה של הפחתת תחזיות הרווח למניה הצפוי במחצית הראשונה של 2019 בשיעור של 4.5%.


מדובר בהפחתה חדה של תחזיות הרווח לעומת הפחתת תחזיות ממוצעת של כ-2.5% בדרך כלל לתקופה זו.

אז מה הלאה? רמת המחירים כעת סבירה וכבר לא "זולה מאוד". במבט קדימה רווחיות החברות וחדשות המאקרו יקבעו את הכיוון בשווקים. המגמה ארוכת הטווח של מדד ה- S&P 500 גבוהה בכ- 3.8% מהמגמה ארוכת הטווח של הרווחים בפועל, כלומר השוק כבר לא "זול מאוד" כבעבר.


בחודשים האחרונים נרשם גל משמעותי של הנמכת תחזיות הצמיחה במדינות העולם על ידי גופים רשמיים (כמו קרן המטבע) וע"י האנליסטים בבתי ההשקעות בעולם.


שאלת המפתח כעת היא מה תהיה ההשפעה של מצב זה על רווחיות החברות בפועל בעתיד. חשוב לציין כי אנו עדיין מעריכים כי לא ירשם מיתון בארה"ב בשנה הקרובה, אך עלייה משמעותית ומתמשכת נוספת במחירי המניות מצריכה גידול חד יותר ברווח למניה ב-4 הרבעונים הבאים לעומת ההערכות הקיימות בשוק כעת לגידול של כ-4%-6%.

בשורה התחתונה: לאחר מהלך העליות החד שנרשם בשבועות האחרונים המשך מהלך של עליות חדות בשוקי המניות מותנה בעיקר במגמת הרווחיות של החברות בעתיד, לצד חדשות המאקרו ובפרט הסכם ממשי בין ארה"ב לסין, או מדיניות מרחיבה יותר של הפד ממה שהשווקים מתמחרים כעת.

במצב הנוכחי היינו ממליצים לחזור לחשיפה מנייתית בינונית-סבירה בתיק ההשקעות (בהתאם להעדפות של כל לקוח), או לבצע בחירת נכסים סלקטיבית ברמת המגזרים והמדינות. חשוב לזכור כי שוק המניות ימשיך להיות ככל הנראה תנודתי מאוד .



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il