TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

בביקורת ניהול ספרים של מס הכנסה בתל-אביב


רשות המיסים
2 צ'קים בסכום כולל של למעלה מ-14.5 מיליון שקלים שנמסרו לנאמנות נמצאו בכספת של עורך דין מתל-אביב מבלי שתועדו בספרי העסק

בכספת של משרד עורכי דין גדול בתל-אביב נמצאו 2 צ'קים שהוחזקו אצלו בנאמנות בסכום כולל של 14,600,000 ₪. הצ'קים התקבלו בחודש אפריל 2018 ולא נרשמו או תועדו בספרי העסק מאז ועד ליום הביקורת. בנוסף, נמצא בכספת גם צ'ק בסכום של 2,340 ₪, בעבור שכר טירחה, שאף הוא לא נרשם בספרי העסק.


מנהל משרד עורכי הדין מיהר להסביר: "הצ'ק בסך 2,340 שהיה בכספת, לא הוצג לפירעון ו-2 הצ'קים האחרים, נמסרו לנאמנות ועשינו טעות שלא הוצאנו בגינם קבלה". עורך דין אחר, שמבדיקת דפי חשבון הבנק שלו נמצא צ'ק על סך 5,000 ₪ שהופקד בבנק שבועיים לפני הביקורת ולא נרשם בספרים כנדרש, בחר "לגלגל" את האשמה לאשתו וטען: "את הצ'ק הזה הפקידה אשתי ולא שמתי לב לכך בטעות לא נרשם הצ'ק".

המקרים הללו ואחרים, ארעו בעת מבצע ביקורת של מס הכנסה בבתי עסק בעיר תל-אביב יפו, ואשר כלל 189 ביקורות, מהן עלה כי בקרב 10% מבין העסקים שנבדקו, לא נרשמו הכנסות כדין. למבצע, שנערך על ידי משרד פקיד שומה תל-אביב 3, נבחרו בתי עסק בענפי המסחר התעשייה ומתן השירותים.

טרום מבצע הביקורת נערכו קניות מקדימות, אחת מהן היתה בחברה למותגי אפנה, שם נקנתה חולצה שלא נרשמה בספרי החברה תשובתו המפתיעה של מנהל החברה: "רציתי לרשום אבל פשוט הביאו לי אוכל ושכחתי לרשום את הקנייה". בחנות למכירת אופניים נמצא שובר אשראי שלא נמצא רשום בספרי העסק, כשנשאל בעל החנות מדוע לא נרשמה קנייה זו השיב: "חשבתי שבמערכת הסליקה העסקה לא עברה ולכן לא רשמתי בספרים עד אשר אהיה בטוח שהעסקה מאושרת".


בביקורת שנעשתה במוסך נמצאו צ'קים בסכום כולל של 38,228 ש"ח בנוסף ל-500 ש"ח במזומן, שלא נמצא בעבורם רישום בספרים כנדרש. בעל המוסך טען שהתכוון לרשום, פשוט הפקידה לא הספיקה..." במוסך אחר נערכה ביקורת מקבילה, אל מול אחד הספקים של אותו מוסך, שאליו הועברו צ'קים מוסבים שנתקבלו מלקוחות המוסך בגין שירות שניתן להם בסכום של 1,200 ש"ח. מיותר לציין שהצ'קים הללו לא נרשמו בספרי העסק ולא תועדו כלל.


כשהוצגו העובדות הללו בפני בעל המוסך השיב כי יבדוק שוב.. בדיקה דומה נערכה במוסך נוסף שהעביר אף הוא צ'קים מוסבים לספק שלו. הצ'קים בסכום של 11,286 ₪ לא תועדו בספרי העסק ובעל המוסך טען: "כאשר אני מעביר צ'קים לספקים, לפעמים אני שוכח לרשום". בעסק לשמלות כלה נמצאו 2 צ'קים אשר התקבלו 3 שבועות קודם ליום הביקורת בסך של 3,250 ₪ כמקדמה לתפירת שמלת כלה, ולא נרשמו בספרים כנדרש. בעל העסק אמר למבקרים: "התכוונתי לרשום את הצ'קים בזמן פירעונם". ולסיום, נהג מונית שאצלו נמצא צ'ק דחוי בסך 1,500 ₪, אותו לא רשם בספרים, נותר ללא מילים אל מול בודקי מס הכנסה ואמר: "לא יודע מה להגיד לכם"...

פעילות ביקורת זו, נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, הרחבת המודיעין, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il