TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

אבטחה בעולם החדש


אולג'ובס
ביטחון המידע הוא מעל הכל

דו"ח מצב שוק התעסוקה של AllJobs מסכם את שנת 2018 ומגלה:
התחום שחווה את הגידול המשמעותי ביותר בשנה החולפת הוא אבטחת מידע
למשק הישראלי חסרות ידיים עובדות


פערי שכר גדולים: ההייטקיסטים בטופ, מקצועות רבים נושקים לשכר המינימום
ענף השירותים מתעצם, ורוב העבודה במשק נמצאת בתחומים בלתי מקצועיים
מהפך בתחום המשפטים: הביקוש לעורכי דין ולמשרות משפטיות גדל
רק 27% מהעובדים אוהבים את העבודה שלהם

דו"ח מצב שוק התעסוקה שלAllJobs סוקר את השנה החולפת ונותן, זו השנה השישית ברציפות, תמונת מצב מלאה אודות שוק העבודה בישראל.

הצמיחה הגדולה: התחומים עם העלייה הגדולה ביותר בכמות המשרות בשנה החולפת
סייבר ואבטחת מידע 30%+
קמעונאות 28%+
מערכות מידע 20%+
חומרה 18%+
משפטים 18%+
עינב בוימפלד, מנהלת התוכן והמחקר ב-AllJobs מסבירה: "העלייה המשמעותית ביותר בכמות המשרות נמצאת בתחום אבטחת המידע. בשנים האחרונות חלה עלייה תלולה במספר התקפות הסייבר על ישראל, שהגיעה לשיאה בתקופת מבצעי "עמוד ענן" ו"צוק איתן" (אשר במהלכם בלבד דווח על עשרות מיליוני ניסיונות התקפה). כאמצעי התמודדות, ואף כאמצעי מנע, עלתה גם הדרישה למומחים ויועצים בתחום, הן במגזר הפרטי והן הציבורי. העובדים בתחום הזה עוסקים במגוון נושאים, כגון מציאת פתרונות אבטחה נגד תוכנות זדוניות ומתוך התקפות על המערכת, חקירה של פרצות אבטחת מידע במחשבים ובשרתים של לקוחות. מעבר לפן הביטחוני, היום אתרי אינטרנט רבים מחזיקים בפרטי מידע אישי על המשתמשים שלהם ולכן זקוקים לאנשים ומערכות שיאבטחו את הפרטים האלו.


הנוכחות הרשתית הגבוהה של כל אחת מאתנו מביאה לכך שאבטחת המידע מחליפה את האבטחה המסורתית. הגידול בתחום הקמעונאות – נובע מהעלייה הדרמטית בתרבות הצריכה. זהו תור הזהב של הקניות באינטרנט – שמביאות לעליה בכל המערך הזה. אנשים מבצעים רכישות רבות וצריכים שמישהו ישנע אליהם את הסחורה ויאגור אותה במחסנים. עלייה נוספת נדגמה בתחום המשפטים. נראה שהמציאות שמדברת על הצפה של עורכי דין הולכת ומשתנה והגידול דרישה לעורכי דין הגיע לשיא השנה, עם מספר של 5,977 משרות חדשות. ייתכן שההסברה חלחלה ואנשים חושבים פעמיים לפני שהם מסתכנים ונכנסים למקצוע שמסלול ההכשרה שלו ארוך ותובעני כל כך. בנוסף, קיים פער מספרי בין בוגרי משפטים שעברו מבחני לשכה ובין אלו שעוסקים בעריכת דין בפועל. יש נשירה לא קטנה במשפך הזה, ולא כל מי שלמד משפטים גם הולך לעבוד בזה ולהפוך את זה לקריירה."

כמה זמן לקח למצוא עבודה בשנת 2018?
הזמן הממוצע למציאת עבודה במהלך 2018 עמד על 3.4 חודשים. למשרות בתחום הניהול הבכיר לקח 4.7 חודשים, בתחום העיצוב 3.9 חודשים, בייצור ותעשיה 3.7 חודשים, וברפואה ופארמה 3.6 חודשים. בתפקידים בהם נדרשים פחות ידע וניסיון זמן החיפוש קצר יותר. כך למשל: בתחומי המכירות (3.0) ותפקידים של נהגים, שליחים והפצה ואדמיניסטרציה (2.7).


עינב בוימפלד, מסבירה: "חיפוש עבודה ממוצע אורך כ- 3 חודשים. הוא תלוי בגורמים חיצוניים - כמו היצע המשרות שיש בתחום הספציפי בשוק ורמת ההתאמה של המועמד. בתחומים מבוקשים, שכוללים תהליך מיון קפדני, זמן החיפוש יהיה ארוך יותר. לעומתם, בתחומים בלתי מקצועיים, שהדרישות שלהם נמוכות ויש בהם מחסור תמידי של עובדים בשל התחלופה הגבוהה – קל יותר למצוא עבודה במהירות. המסקנה: זמן חיפוש העבודה משקף את הניסיון ורמת המקצועיות של התפקיד המחופש. כך או כך מומלץ שלא לעזוב לפני שמוצאים עבודה חדשה, שכן חיפוש ממוצע נמשך כ- 3 חודשים – זמן לא קצר להישאר ללא מקור פרנסה".

לאילו תחומים נשלחו הכי הרבה קורות חיים ב- 2018?
אדמיניסטרציה: 2,288,554
עבודות כלליות: 1,788,885
מכירות: 1,730,445
כספים וכלכלה: 1,636,647
שירות לקוחות: 1,040,971
ייצור ותעשיה: 861,226
תוכנה: 782,559

בוימפלד מסבירה: "ההתעניינות מצד מחפשי העבודה היא בתחומים שרוויים במשרות, כגון אדמיניסטרציה ומכירות. הסיבה שמדובר בתחומים גדולים היא שמדובר באבני יסוד של כל פעילות עסקית: לעטוף את המוצר ואז למכור אותו. בנוסף, מדובר על תפקידים שמהם ניתן גם להתקדם באותו ארגון לתפקיד אחר, או לפחות לזכות לתנאים טובים. "עבודות כלליות" כוללות בתוכן קשת רחבה של מקצועות, החל מבייביסיטר וכלה בעובדים טכניים ומחסנאים. אלו משרות שמתאימות בעיקר לצעירים ולעובדים שרק מתחילים את דרכם בשוק העבודה. המספר הגדול של מחפשי עבודה בתחום הכלכלה והכספים, תואם את היצע המשרות הגבוה בתחום ונובע מכך שזה תחום שנלמד על ידי רבים (לימודי תעודה) ".

התפקידים עם השכר הכי גבוה ונמוך במשק
מיזם השכר "כמה אתם שווים", מבוסס על למעלה מ-300 אלף עובדים ועובדות והוא מכיל דאטת שכר על יותר מ-550 תפקידים במשק. המתחם מהווה את מאגר המשכורות הגדול והעדכני ביותר בישראל, ומנתוניו עולים הממצאים הבאים:
השכר הממוצע בישראל ב2018 עמד על 11,300 ש"ח
שכר ממוצע גברים: 12,990 ₪, שכר ממוצע נשים: 9380 ₪. פער של 38%
שכר ממוצע במרכז: 12,240 ₪. שכר ממוצע בצפון: 10,540 שכר ממוצע בדרום: 9940 ₪. כך שגם בפריפריה יש היררכיה ובצפון משתכרים יותר מבדרום.

התפקידים עם השכר הכי גבוה במשק:
ארכיטקט/ית תוכנה

32370

ארכיטקט/ית מערכת חומרה

29830

ראש צוות פיתוח

28070

פיתוח אלגוריתמים

24970

ניהול מוצר בתוכנה

24700

מהנדס/ת מערכת - תוכנה

23770

התפקידים עם השכר הכי נמוך במשק:
מדריכים/ות שיקומיים

5930

עובדי דלפק

5880

סייעות / מטפלות

5870

מתדלקים/ות

5860

אורזים/ות

5810

קופאים /ות

5630

"התפקידים המובילים ברמת השכר הם מקצועות ההייטק והטכנולוגיה. ישראל הוגדרה כ"סטארט-אפ ניישן" והגדרה זו באה לידי ביטוי גם בשכר המוצע בתחומים אלו", אומרת בוימפלד. "פערי השכר בישראל גדולים ומטרידים: הקופאית מרוויחה 83% פחות מהמתכנת. מעניין לראות כי התפקידים שנמצאים בתחתית הטבלה הם דווקא התפקידים שבהם אנשים נותנים שירות ונדרשים לעבוד מול אנשים אחרים, בעוד שהתפקידים שמשתכרים הכי גבוה – כוללים עבודה יחידנית מול מחשב ולא מול גורם אנושי."

כמה מועמדים התמודדו על כל משרה ב- 2018?
ניהול בכיר - 125
רכש ולוגיסטיקה - 74
פרסום שיווק ויחסי ציבור - 59
אדמיניסטרציה – 49
נדל"ן - 48
משאבי אנוש - 47
בנין, בינוי ותשתיות - 47
הנדסה - 45
כספים וכלכלה - 45
יבוא יצוא - 43

התחום עם הכי הרבה מתמודדים – הוא הניהול הבכיר. מטבע הדברים, למנהלים בכירים קשה יותר למצוא עבודה, שכן ככל שמטפסים במעלה ההיררכיה הארגונית, מספר התפקידים קטן והתחרות על כל משרה היא רבה יותר. יחד עם זאת, למשרה נחשקת שכזו המועמדים גם מוכנים לחכות זמן רב יחסית ולוקחים זאת בחשבון. פרסום, שיווק ויחסי ציבור הוא תחום מבוקש, כיוון שיש לו גם יוקרה מקצועית וגם יוקרה תדמיתית. יש לזכור שרוב המשרות בעולם הזה הן משרות "בדרגת פתיחה", שבהן השכר והתנאים אינם גבוהים במיוחד, אך הן משמשות את העובדים ככלי לצבירת ניסיון.

מה הם התחומים עם הכי הרבה משרות, ובאיזה תחומים חיפשו הכי הרבה עבודה?
התחומים עם כמות המשרות הגדולה ביותר השנה הם (לפי סדר יורד):
* עבודות כלליות - 53,112 משרות
* מכירות – 48,257 משרות
* אדמיניסטרציה - 46,553 משרות
* כספים וכלכלה – 36,526 משרות
* שירות לקוחות – 35,680
* תוכנה – 33,484


"רוב העבודה במשק נמצאת בתחומים בלתי מקצועיים", מסבירה בוימפלד. "התחומים שאחראים על רוב המשרות בשוק הם תחומים שלא דורשים ידע מיוחד או השכלה ספציפית. ההיצע בתחומים האלו גדול במיוחד, כיוון שהתחלופה בהם גבוהה ולכן מגייסים אליהם באופן בלתי פוסק. כיוון שברוב המקרים מדובר על אנשים שאין להם השכלה מקצועית ואקדמית או ניסיון תעסוקתי משמעותי - גם השכר שהם מקבלים נמוך בהתאם. נתונים אלו מחזקים את התופעה של "מעט מובטלים, הרבה עניים". אחוז האבטלה יורד, כמות המועסקים עולה, אבל רוב העבודה נמצאת בענף השירותים ובמקצועות "כלליים" שמאופיינים בשכר נמוך. זה מוביל לכך שמעמד הביניים נשחק והפער גדל: מה שווה העלייה בתעסוקה אם רוב האנשים מרוויחים שכר מינימום?


הדו"ח מראה כי התחומים שבהם חיפשו הכי הרבה עבודה בשנת 2018 הם (לפי סדר יורד):
אדמיניסטרציה - 36,943
עבודה כללית - 30,514
מכירות - 29,505
כספים וכלכלה - 22,138
הוראה והדרכה - 19,736
נהגים, שליחים והפצה – 13,947

באילו ערים יש הכי הרבה עבודה?
בשנה האחרונה כמות המשרות הגדולה ביותר הייתה בת"א עם 101,623 משרות. (2% ירידה ביחס לשנה החולפת). אחריה פתח תקווה עם 50,135 (מספר דומה לשנה שעברה) ורמת גן נמצאת במקום השלישי עם 39,578 משרות (מספר דומה לשנה שעברה). נתניה והרצליה, ערים עם אזורי תעשיה גדולים, חוו גידול קל בכמות המשרות. אף ישוב מהפריפריה אינו נמצא בעשירייה הפותחת.

התפקידים שנמצאים במגמת עליה רצופה לאורך שנים
אם מסתכלים אחורה, על תקופה של 4 שנים, רואים 5 תפקידים שמדגימים מגמת גידול בכמות הגיוסים:
במקום הראשון - מהנדסי ומהנדסות אלקטרוניקה: גידול של 145% בכמות המשרות בין 2014-2018.
במקום השני: אנליסטים/ות, עם גידול של 116%. במקום השלישי נהגים ומפיצים (83%) אחריהם אנשי קניינות ורכש (61%). את החמישייה סוגרים העובדים והעובדות הסוציאליים עם גידול העומד על יותר מ- 50%.

הייטק: איך נראתה 2018 בענף?
ענף ההייטק כולו חווה גידול 13% במספר המשרות והגיוסים. כל התחומים בענף (תוכנה, אבטחת מידע, מערכות מידע, חומרה ועוד) חוו עלייה הנעה שבין 7% ל-30%.
המפתחים המבוקשים ביותר בתחום ההייטק הם:
JAVA
C#
Full Stack
WEB
C++

בוימפלד מפרשת: "מבין כל תחומי הענף, תוכנה היא המניה הבטוחה. מדובר בתחום עם כמות המשרות הגדולה ביותר, כמו גם התחום עם המשכורות הגבוהות ביותר".

פרופיל מחפשי העבודה בישראל

56% מחפשים עבודה תוך כדי עבודה
רק 27% אוהבים את העבודה שלהם
63% מגיעים לעבודה עם אוטו פרטי, רק 30% מנצלים את התחבורה הציבורית
40% לא מוכנים לנסוע יותר מחצי שעה ביום למקום העבודה שלהם
החלום הגדול של העובד הישראלי הוא לעבוד מהבית
ההטבה המבוקשת ביותר בקרב העובדים: רכב צמוד


רקע ומתודולוגיה

AllJobs היא הפלטפורמה המתקדמת והגדולה ביותר בישראל לקריירה וגיוס, עם כ- 1,000,000 מחפשי עבודה מידי חודש, ולמעלה מ- 30,000 משרות באתר בכל רגע נתון. האתר מרכז תחת קורת גג אחת משרות הנאספות ממעל ל-3,000 מקורות שונים (כולל רשתות חברתיות) ולכן מהווה ברומטר למצב השוק.

מחלקת המחקר של AllJobs מפיקה נתונים יומיומיים אודות שוק התעסוקה בארץ, ושופכת אור על סוגיות ומגמות מרכזיות הנוגעות לכוח העבודה במשק, כגון: אילו מקצועות התחזקו ואילו נחלשו, מהם התחומים המבוקשים, כמה אנשים מתמודדים בממוצע על כל משרה ועוד.

הדו"ח שלפניכם סוקר את השנה החולפת ומשקף את התנועות המתרחשות בעולם זה, ועתידות לעצב את האופן שבו התחום יפעל. הדו"ח מבוסס על נתונים בהיקף של מאות אלפי משרות ומחפשי עבודה, ועל כן נותן את תמונת המצב המדויקת ביותר אודות שוק העבודה בישראל.






טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il