TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

אושר במליאת הכנסת החוק למתן 'גרייס' בתשלומי משכנתא ללווים


יור סיעת כולנו חכ רועי פולקמן:
"החוק ייתן אוויר לנשימה למי שהכי זקוקים לו"
הכנסת אישרה לפני זמן קצר בקריאה שנייה ושלישית את "חוק הגרייס" של ח"כ רועי פולקמן. החוק יחייב את הבנקים להציע ללווים מסלול משכנתא הכולל אפשרות לדחייה במועדי התשלום במקרים של אבטלה, מחלה או חופשת לידה. "החוק ייתן אוויר לנשימה למי שהכי זקוקים לו".

הצעת החוק למתן דחייה בתשלומי משכנתא (גרייס) אושרה לפני זמן קצר בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת. על פי הצעת החוק, אותה הגיש ח"כ רועי פולקמן, יו"ר סיעת 'כולנו' יחויבו הבנקים למשכנתאות להציע מסלול המאפשר דחיה במועדי התשלומים למינימום של שלושה חודשים, במידה והלווים לא מסוגלים לעמוד בתשלומי המשכנתא, במצבי אבטלה, מחלה או חופשת לידה.

הצעת החוק תחייב את הבנק להציע ללווים שני מסלולים לבחירתם, כאשר מסלול אחד הוא המסלול הרגיל ומסלול שני יכלול אפשרות לדחיית תשלומים במסגרתו יוכלו לבקש הלווים דחייה של תשלומי המשכנתא במקרים בהם הלווה מובטל/ת, חולה או בחופשת לידה. על פי החוק, תתאפשר דחיית התשלומים לתקופה שלא תפחת משלושה חודשים (למעט לבקשת הלקוח), אך לא תתאפשר דחיה יותר מפעם אחת בשנה ולא יותר משלוש פעמים במהלך תקופת ההלוואה.

כיום, נוהגים רק חלק מהבנקים באופן דומה ומאפשרים מסלול עם אפשרות דחיה, אך לא לכל הלווים, ולחלקם בתנאים מקפחים. לפי הצעת חוק ה'גרייס', יהיה מדובר בחלק בלתי נפרד מזכויות הלווים וחובות הבנקים בקביעת מסלולי המשכנתאות.

"משכנתא היא העסקה הכי גדולה ומשמעותית בחייהם של רוב האזרחים" אמר ח"כ רועי פולקמן, לאחר אישור הצעת החוק בוועדה. "מדובר בהתחייבות לטווח ארוך עם קשיחות בתנאי הפירעון, בעוד החיים הם דינמיים ומלאי תהפוכות בלתי צפויות. ברמה האנושית, לאפשר למובטלים, נשים בחופשת לידה או אזרחים בתקופת מחלה 'גרייס' בתשלומי משכנתא, זה הוגן וערכי. החוק ייתן אוויר לנשימה למי שהכי זקוקים לו".


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il