TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

הראל פיננסים המלצות השקעה שבועית לשוק ההון: "הירידות בשווקים: כשהפסיכולוגיה מנצחת את הכלכלה"


הראל פיננסים
מי שצופה מיתון גלובלי בתקופה הקרובה, ראוי שישקול הקטנה של החשיפה למניות

מה עושים השבוע?

מניות – אם לא צופים מיתון עולמי השנה, זה המקום להיות בו אחרי הירידות

הירידות בשווקים נמשכו בשבוע החולף. הנאסד"ק סיים את השבוע בירידה של 7.1% ונכנס אל הטריטוריה המוגדרת כ"שוק דובי", כשבסך הכל איבד 8.3% מתחילת השנה, אך מעל 21% מהשיא במהלך 2018; מדד S&P 500 ירד ב-7.1% השבוע, וב-9.6% מראשית השנה.

באירופה ובאסיה הירידות מתחילת השנה גדולות יותר, לנוכח הדרמות שראינו שם במהלך 2018. הדאקס 30 בגרמניה ירד ב-2.1% השבוע, וב-17.7% מתחילת השנה; הניקיי היפני איבד 5.7% השבוע ו-11.4% במהלך השנה; ואילו ההאנג סנג הסיני ירד ב-1.3% בלבד השבוע, אך רשם ירידה של כמעט 14% מתחילת 2018.

בישראל, מדד ת"א 30 ירד השבוע ב-4.3%, אך הוסיף 1.1% מתחילת השנה; מדד ת"א 90 ירד ב-3.7% השבוע, וב-1.3% מראשית השנה; ת"א בנקים עלה השבוע ב-1.8%, ובסך הכל הוסיף יותר מ-11% השנה.

מי שצופה מיתון גלובלי בתקופה הקרובה, ראוי שישקול הקטנה של החשיפה למניות. מי שלא צופה מיתון ומעריך כי בסופו של דבר הכלכלה תגבר על הפסיכולוגיה והנתונים הטובים של הכלכלה והחברות יחזרו לשלוט בשווקים – שווה לו להמשיך לשמור על חשיפה מנייתית. העדפה שלנו היא לא לחפש ריגושים ולהעדיף מניות מוכרות, מדדים "משעממים" ו"חזרה לבסיס", כלומר מדדים כמו S&P500. נכון להיום כבר לא ניתן לומר כי רמות המחירים גבוהות.

חשוב לומר כי קשה יהיה להסיק מסקנות מהשבוע הקרוב. באווירת חג המולד וסוף השנה שבוע המסחר הנוכחי יהיה מקוצר, כשבאירופה כמעט לא יהיו ימי מסחר השבוע וגם בארה"ב השבוע מקוצר. בנוסף למיעוט ימי המסחר גם ההיקפים נמוכים יחסית, כך שייתכן כי נראה המשך תנודתיות חדה מהרגיל.

השוק המקומי החל את השבוע בדרמה גדולה לא פחות, במיוחד בשל התנודות החריגות במניות דואליות כמו פריגו וטבע שחזרו מסוף השבוע במחירים נמוכים יותר משמעותית. עדיין שוק המניות הישראלי נראה מעניין במבט קדימה והוא צריך להוות נתח מרכזי בתיק המנייתי של כל לקוח.

אג"ח – שיורד גשם כולם נרטבים (גם הנכסים האיכותיים)


עם פתיחת המסחר בשוק האג"ח המקומי השבוע אי אפשר היה להתחמק מהירידות – הן באג"חים בדירוגים הנמוכים והן בדירוגים הגבוהים שהושפעו ממכירות של ציבור המשקיעים הפרטיים ולא ממהלכי מוסדיים. אלה לא רגעים שבהם מומלץ לבצע שינויים משמעותיים בתיקי ההשקעות. מי שמעוניין להגדיל נזילות בתיק טוב שיצמצם את התיק בצורה פרופורציונלית ולא לרדת משמעותית באפיק מסוים מניות או אג"ח.

באג"ח הקונצרני נפתחו המרווחים לרמה הגבוהה ביותר ב4 שנים האחרונות. יש לא מעט רעשים שוודאי ימשכו בימים הקרובים, לא רק בגלל האגח של חברות הנדלן האמריקאיות שמשקלן במדדים גבוה, אך כדי למזער את הסיכון אנחנו מתמקדים באג"ח הקונצרני המדורג גבוה במח"מ קצר וזו לדעתנו חשיפה נכונה לתחילת 2019.

אנחנו גם ממשיכים להמליץ על חשיפה לדולר – לא רק בגלל שהריבית הדולרית היא הגבוהה ביותר בעשור האחרון, אלא בגלל שבשנה האחרונה הוא מספק הגנה לתיקים. חשוב לשים לב שהחשיפה הנכונה ביותר לדולר היא באמצעות מכשירים קצרים כמו קרן כספית דולרית, כי אמנם התשואות הדולריות אטרקטיביות אבל התנודתיות שם גבוהה. גם העובדה שהעקום אמריקאי במחמים הקצרים (1-5 שנים) שטוח, לא מפצה על הארכת המח"מ ורק מגדילה את העדיפות שאנו רואים בחלק הקצר של העקום.

תיק השקעות – הירידות מקשות על יכולת ההתמדה של המשקיעים


מטבעו, שוק ההון נע בין אהבת סיכון לפחד – ואנחנו נמצאים עכשיו בצד הפחד, כאשר גם חברות טובות יכולות לרדת בחדות. ההיסטוריה מלמדת כי המשקיעים בעלי הסבלנות הנמוכה שעושים שינויים בתיק בימים שכאלה, לרוב מתחרטים על כך בהמשך.

אין ספק כי הירידות החדות באג"ח ובמניות יוצרות את הזדמנויות ההשקעה של 2019, אך ברוב המקרים נראה כי אין מה למהר ולנצל אותן כבר הבוקר. אנו ממשיכים להמליץ שלא לצאת מהשוק, בוודאי שלא אחרי הירידות החדות של סוף השבוע.

ההמלצה המרכזית שלנו בתקופה הקרובה רלוונטית הן למניות והן לאג"ח: להיות מאוד מודעים לרמות הסיכון שבתיקי ההשקעות ולנכסים שאליהם חשופים. יותר דירוגים גבוהים במח"מ קצר באג"ח המקומי, יותר מניות מוכרות, יותר נכסים פשוטים, מוכרים, ואולי אפילו "משעממים" מאשר נכסים מלהיבים, פחות מוכרים. לצד אלה, אנו ממשיכים להמליץ על חשיפה דולרית, המסייעת בהורדת רמת התנודתיות בתיק ההשקעות.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il