TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

הלמן-אלדובי


הלמן אלדובי לוגו
צמצום הנזילות כגורם לירידות

אמיר גיל, מנהל השקעות ראשי, בית ההשקעות הלמן-אלדובי:

המדיה הכלכלית התמלאה בסטטיסטיקות שמבליטות עד כמה משמעותיות הן הנפילות האחרונות בשווקי המניות – ולא בכדי.


כרגע נראה שדצמבר 2018 ירשם כחודש הגרוע ביותר בשוק האמריקאי מאז השפל הגדול של שנות ה -30 של המאה שעברה. גם במונחים יותר עכשווים הרי שהשבוע האחרון נחשב לגרוע בעשור האחרון.


שילוב של מספר גורמים עירערו את ביטחון המשקיעים במניות: אינדיקטורים כלכליים שנחלשים, מלחמת הסחר עם סין, עליית הריבית בארה"ב וכמובן הכאוס בממשל האמריקאי ואיומי פיטורי הנגיד. חשוב מכך, בימים האחרונים נראה שההאטה שפוקדת את הכלכלות בעולם חצתה את האוקיינוס ומתחילה להעיב גם על החברות האמריקאיות.


השוק אמנם לא נראה יקר במונחי מכפיל רווח, ועדיין רוב האנליסטים צופים צמיחת רווחים בריאה בשנת 2019 אבל ניסיון העבר מלמד שלא האנליסטים וגם לא מנכ"לי החברות מסוגלים לחזות נכונה וגם להם יש נראות מוגבלת ביותר קדימה בתקופות של תנודתיות גדולה.


זאת ועוד – אלמנט התמחור של המניות אינו מהווה בד"כ את הגורם הראשי לירידות (למעט במקרה של מפולת מניות הטכנולוגיה). מה שזוכה למעט מדי תשומת לב זה צמצום הנזילות מצד הבנקים המרכזיים ובראשם הפד. צמצום המאזן בקצב של כ- 600 מילון דולר בשנה על רקע של הגדלת הגרעון בארה"ב (שגם הוא לכשלעצמו שואב משאבים למימונו מהשווקים) החל לתת את אותותיו, ואם לסמוך על הודעת הפד שלוותה להעלאת הריבית האחרונה נראה שתהליך זה צפוי להמשך אל תוך 2019.

מה הלאה?

המדדים ירדו עד כה בשעור של כ – 20% מהשיא – אירוע לא נדיר בשווקי המניות. יחד עם זאת פגיעה מתמשכת בכלכלה האמריקאית וברווחיות החברות צפויה להמשיך להקשות על השווקים בחודשים הקרובים.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il