TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

הראל פיננסים המלצות השקעה שבועית לשוק ההון


הראל פיננסים
"ממליצים להתמקד בחשיפה המנייתית באפיקים פחות תנודתיים"

מה עושים השבוע?

מניות – השוק הישראלי במוקד לקראת 2019

הירידות בשווקים נמשכו גם בשבוע החולף, כאשר מדד S&P 500 סיים את השבוע בירידה של 1.3%, ובסך הכל צנח ב-5% מתחילת דצמבר – וב-2.8% מראשית 2018. הנאסד"ק סגר את השבוע בירידה של 0.8%, המסכמת ירידה של 4.7% מתחילת דצמבר, ושל 0.1% מתחילת 2018.

באירופה, הדאקס 30 אמנם עלה בשבוע החולף ב-0.7%, אך מתחילת דצמבר ירד ב-4.7%, ומתחילת 2018 – צנח ב-15.9%. באסיה, הניקיי ירד ב-1.4% מראשית דצמבר, וב-6.1% מתחילת השנה; ואילו ההאנג סנג איבד 0.3% בדצמבר, וכמעט 13% מראשית 2018.

בישראל, מדד ת"א 35 רשם ירידה של 2.5% השבוע ושל 2.1% מתחילת דצמבר, אך מראשית 2018, עלה ב-5.7% - והוא מציג ביצועים עודפים על פני רוב השווקים המפותחים בשנה החולפת; מדד ת"א 90 איבד השבוע 3.1%, ו-1.3% מתחילת דצמבר – אך הוסיף 2.9% מראשית השנה; מדד הבנקים אמנם ירד השבוע ב-2%, אך הוסיף 10.2% מראשית השנה, ואילו ת"א נפט וגז עלה כבר בכ-17% השנה.

במבט קדימה אנו ממשיכים להתמקד בחשיפת יתר למניות בישראל כאשר ביצועי מדדי המניות בישראל מתחילת השנה חזקים יותר ותנודתיים פחות מרוב השווקים בעולם – ונראה כי יש גורמים רבים התומכים בהמשך המגמה הזו. השוק האמריקאי מציג תנודתיות גבוהה, אך בהסתכלות ארוכת טווח ניתן למצוא לא מעט גורמים התומכים חשיפה למניות בארה"ב. אנו ממליצים להתמקד בחשיפה המנייתית באפיקים פחות תנודתיים, פחות מתומחרים על בסיס הנחות צמיחה גבוהה ויותר מניות ערך "מסורתיות".

אג"ח – הצפי לעליית ריבית בישראל תומך במח"מ קצר וקונצרני בדירוגים גבוהים


בעוד אזרחי ישראל מתכוננים לגל התייקרויות במוצרי מזון, בחשמל ואף במים, ציפיות האינפלציה העולות גררו מעלה את האג"ח הממשלתיות צמודות המדד בשבוע החולף, בעוד האג"ח השקליות הלא צמודות ירדו. עם זאת, בעקבות הפתעת המדד השלילית הובילה היום (א') לירידות בכל הצמודים. התנודתיות הזו, יחד עם הצפי לעליית ריבית בישראל ב-2019, מחזקת את ההמלצה שלנו מהחודשים האחרונים בשוק האג"ח – שמירה על מחמ קצר ואג"ח קונצרני בדירוגים גבוהים.

מי שממשיך להוביל את הביצועים בשוק האג"ח המקומי הוא מדד התל בונד דולר, שממשיך לבלוט בביצועים. יחד עם התחזקות הדולר, ממשיך המדד הזה להצדיק את ההמלצה שלנו להיצמד לאג"חים צמודי דולר כדי ליהנות מעליית הריבית הדולרית ולנצל את ההגנה שמספק הדולר על תיק ההשקעות, לאור הקורלציה השונה משאר חלקי התיק.

על רקע ההאטה האפשרית בקצב עליית הריבית לארה"ב, התשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה מעט, לרמה של 2.89%. על רקע המשך התנודתיות בשוק האג"ח האמריקאי, אנו ממליצים על חשיפה דולרית קצרה באמצעות קרנות כספיות דולריות או אג"חים קצרצרים בדירוגים גבוהים.

תיק השקעות – פשטות עדיפה על תחכום (בק טו בייסיקס)


ביום רביעי השבוע יפרסם הבנק הפדרלי את החלטת הריבית האחרונה ל-2019, כאשר השוק מעניק סבירות של 73% להעלאת ריבית. את מירב תשומת הלב השבוע צפויה לתפוס מסיבת העיתונאים שלאחר ההחלטה, שבה צפוי הפד לפרסם את מתווה הריבית המעודכן שלו בשנים הקרובות וכן את תחזית הצמיחה ל-2019.


הדברים של הפד צפויים לתרום להגדלת הוודאות בשווקים, כאשר אירופה ממשיכה לספק בעיקר חוסר ודאות. הפסקת תוכנית הרכישות באירופה, יחד עם העתיד הלא ברור של הסכם הברקזיט והגירעון באיטליה ימשיכו לתרום לתנודתיות גבוה בשווקים ביבשת – וגם מחוצה לה.

על רקע זה, ההמלצה המרכזית שלנו לתקופה הקרובה היא להיות מאוד מודעים לרמות הסיכון שבתיקי ההשקעות ולנכסים שאליהם חשופים. יותר דירוגים גבוהים במח"מ קצר באג"ח המקומי, יותר מניות מוכרות, יותר נכסים פשוטים, מוכרים, ואולי אפילו "משעממים" מאשר נכסים מלהיבים, פחות מוכרים ויותר מורכבים.

לצד אלה, אנו ממשיכים להמליץ על חשיפה דולרית, המסייעת בהורדת רמת התנודתיות בתיק ההשקעות. לאור המשך התחזקות הדולר וההערכה כי היא יכולה להימשך גם ב-2019 ההמלצה הזו רק מתחדדת.




טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il