TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

נחתם מזכר הבנות בין נתג"ז לאנרג'יאן ישראל בהיקף כ-369 מליון ₪ - לבניה ומסירה של המקטע המזרחי של תשתית הולכת הגז מכריש תנין


אנרג'יאן
יו"ר נתג"ז, איתן פדן: "המערכת תוכל להוות בסיס גם לצינור שיעביר גז ישראלי ליעדי ייצוא עתידיים"

על פי מזכר הבנות שנחתם אתמול (א') בין החברות, חברת אנרג'יאן תבנה ותעביר לנתג"ז את המקטע המזרחי של תשתיות הגז הטבעי - מה שיאפשר חיבור של מאגרים קטנים ובינוניים בעתיד, יגדיל הסיכוי לכניסת שחקנים נוספים ויעודד תחרות

שר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ: "צעד שיעודד את המשך חיפושם ופיתוחם של מאגרים קטנים ובינוניים בעתיד"

מתיוס ריגס, מנכ"ל ארג'יאן נפט וגז: "זוהי אבן דרך חשובה – הממחישה את תמיכת ממשלת ישראל ומחויבותה לפרוייקט כריש תנין"

יו"ר נתג"ז, איתן פדן: "המערכת תוכל להוות בסיס גם לצינור שיעביר גז ישראלי ליעדי ייצוא עתידיים"

חברת אנרג'יאן ישראל, חברה בת של אנרג'יאן נפט וגז הנסחרת בבורסות לונדון ותל אביב (LSE: ENOG, TASE: אנאג), המחזיקה ברשיונות הפיתוח למאגרים כריש תנין, חתמה אתמול (א') על מזכר הבנות (Memorandum of Understanding) עם חברת נתיבי גז טבעי הממשלתית. בהתאם למזכר ההבנות, אנרג'יאן תבנה ותעביר לנתג"ז את המקטע המזרחי של תשתית הגז, הכולל מקטע ימי – במרחק כ-10 ק"מ מן החוף, ומקטע חופי.

ההסכם עם אנרג'יאן יביא לידי ביטוי את פרויקט "מאגרים" שנתג"ז מקדמת, בהתאם להחלטת הממשלה מאפריל 2017. המערכת תכלול תחנת קבלה ימית שתמוקם כ-10 ק"מ מערבית מחוף דור, צינור הולכת גז ימי שיונח על קרקעית הים, וכן תחנת קליטה יבשתית, שתפקידה מדידה, ויסות וחיבור למערכת ההולכה. המערכת תהיה מסוגלת להוליך עד כ-12BCM (סה"כ כ-1.6 מיליון מ"ק/שעה). כאמור, המאגר הראשון שיחובר למערכת יהיה כריש, אשר חברת אנרג'יאן מחזיקה ברשיון לפיתוחו.

בתמורה לכך, תשלם נתג"ז לאנרג'יאן סכום של כ-369 מלש"ח (כ-98 מיליון דולר אמריקאי), בהתאם לאבני דרך המסוכמות במסגרת מזכר ההבנות.

מסירת המקטע לנתג"ז תתרחש בסמוך לאחר תחילת הזרמת הגז ממאגר כריש, הצפויה בשנת 2021. לאחר מועד המסירה, האחריות התפעולית והתחזוקה של חלק זה יהיו בידי נתג"ז; חברת אנרג'יאן לא תישא בעלויות בגין שימוש עתידי במערכת.

הצדדים מצפים לחתום על הסכם מפורט ברבעון הראשון של שנת 2019.

שר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ: "מזכר ההבנות הינו צעד חשוב בפיתוחם של מאגרי גז קטנים ובינוניים בעתיד, שיוכלו להשתמש באותה תשתית של חברת נתג"ז. הצעד הזה יעודד חיפוש ופיתוח של מאגרים נוספים ויתרום לחיזוק הביטחון האנרגטי של מדינת ישראל".

מנכ"ל אנרג'יאן נפט וגז, מתיוס ריגס: "זוהי אבן דרך משמעותית בפיתוח פרוייקט כריש תנין. שיתוף הפעולה עם נתג"ז ממחיש את התמיכה והמחוייבות של ממשלת ישראל לפרוייקט כריש תנין, הצפוי להזרים גז טבעי לשוק הישראלי בשנת 2021".

יושב ראש דירקטוריון נתג"ז, איתן פדן: "ההסכם, שנחתם לאחר שנה של מו"מ אינטנסיבי, יקדם את הפיתוח וההקמה של פרויקט "מאגרים" - מערכת ההולכה הימית, שתאפשר הן למאגרי תנין-כריש והן למאגרים קטנים עתידיים להתחבר למערכת ההולכה הארצית של נתג"ז תוך חסכון משמעותי של זמן וכסף. בהתאמות נספות תוכל המערכת גם להוות בסיס לפרויקטים וייצוא גז ישראלי ליעדי ייצוא מעבר לאלו הקיימים היום".

אודות חברת אנרג'יאן נפט וגז:
אנרג'יאן נפט וגז נסחרת בבורסת לונדון ENOG:LSE)) ברשימת הפרימיום, ובבורסת תל אביב. החברה פועלת בתחום חיפוש והפקה של נפט וגז טבעי, והיא בעלת פרוייקטים בישראל, ביוון ובים האדריאטי. לחברה פורטפוליו של משאבים מוכחים (P2) בהיקף של 349 mmboe ומשאבים מותנים (C2) בהיקף של 48 mmboe.


בחודש מרץ 2018 החברה קיבלה את החלטת ההשקעה הסופית לפיתוח פרוייקט הדגל שלה, מאגרי הגז הטבעי כריש-תנין, אשר יבוצע באמצעות FPSO (מתקן טיפול צף); תחילת הפקת הגז צפויה בשנת 2021. החברה חתומה על הסכמים למכירה של 4.2 bcma של גז טבעי לשוק הישראלי. הסכמים עתידיים צפויים להתמקד הן בשוק המקומי והן בשווקי ייצוא מרכזיים באזור.


אנרג'יאן מצויה בעיצומו של פרוייקט פיתוח והשקעה להגברת הייצור ממאגרי Prinos ו-North Prinos ביוון, ולפיתוח מאגר אפסילון הממוקם במפרץ קוואלה, אשר בצפון המדינה. החברה מחזיקה ב-5 רשיונות חיפוש נוספים במימי ישראל, ברשיון חיפוש בבלוק קאטאקולו במערב יוון למשך 25 שנים, וכן פוטנציאל לגילויים נוספים ברשיונות חיפוש שהיא מחזיקה ביוון ובמונטנגרו.
אנרג'יאן מדווחת על אפס תקלות סביבתיות ב-37 שנות פעילות.

אודות נתג"ז:
נתיבי הגז הטבעי לישראל בע"מ ("נתג"ז") הנה חברה ממשלתית שנוסדה בשנת 2003, לצורך הקמה ותפעול של מערכת ההולכה הארצית לגז טבעי. הקמת המערכת הארצית להולכת גז טבעי ותפעולה על-ידי נתג"ז נעשים על-פי תקנים בינלאומיים מחמירים ביותר, תוך שימוש בכלים לוגיסטיים מורכבים ואמצעים טכנולוגיים. עד היום פרסה נתג"ז צנרת באורך כולל של כ-650 ק"מ בכל רחבי המדינה, כאשר הגז הטבעי שמוליכה החברה נחשב למוצר האנרגיה הזול והחסכוני ביותר במשק הישראלי והשימוש בו מפחית בעשרות אחוזים את עלויות ייצור החשמל והפקת האנרגיה לצרכים תעשייתיים. כיום, כ-60% מהחשמל בארץ מופק באמצעות גז טבעי שמוליכה נתג"ז וממועד הקמתה ועד היום, נחסכו בממוצע מעל לשני מיליארד דולר בשנה למשק הישראלי בכלל ולמשק האנרגיה בפרט. נתג"ז מדורגת בקביעות כמובילה במשק על ידי חברות דירוג האשראי MOODY'S ו- S&P.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il