TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

אמיר שני, סגן נשיא איגוד לשכות המסחר ליורם זבה, נשיא לשכת הספנות


איגוד לשכות המסחר
"הסר את היטלי הצפיפות ודלק חירום מחיובי הובלה בנמלי אשדוד וחיפה"
"למרות שכעת אניות פוקדות את הנמלים על פי לוח העבודה שנקבע, עלויות אלו נגבות ללא הצדקה. הבעיה חריפה בעיקר בקווי צפון אירופה וים תיכון, היות וקיים יבוא מסיבי בקווים אלה".

רק בחודש אוקטובר השנה, תוספת העלויות לציבור המשתמשים בנמלים עמדה על כ 24 מיליון $ , כאשר התוספת הזו מעלה גם את ערך הסחורות לצורך תשלומי מס.

סגן נשיא איגוד לשכות המסחר, אמיר שני, מתייחס במכתבו ליורם זבה, נשיא לשכת הספנות לתוצאה של העיצומים בנמל אשדוד וחיפה בחודש מאי האחרון, שהביאה להטלת היטלי צפיפות שמחייבות את היבואנים בהיטלים כבדים על מטעני יבוא לישראל.

שני מפרט במכתבו את גובה היטלי הצפיפות ודלק חירום שהושתו על ציבור המשתמשים ממאי 2018 ועד היום: עד 235 דולר בממוצע למכולה – היטל צפיפות חירום (surcharge congestion Emergency) ECS - עד 25 דולר בממוצע ל- TEU – היטל "דלק חירום".

לדבריו, "הפעם חרגו חברות הספנות / סוכני האניות ממנהגן כדי לגבות את היטל הצפיפות מהגורם אשר שילם את דמי ההובלה", הדגיש שני במכתבו. "החברות קבעו, באופן שרירותי, כי ההיטל יגבה בישראל, ללא קשר לתנאי המכר, מכל בעלי המטענים האוחזים בשטרי מטען המציינים את נמל אשדוד או נמל חיפה כנמל הפריקה, וכי היטל זה יהיה בתוקף עד להודעה חדשה".

הוא מבהיר כי "היטלים אלו נכנסים לערך לצורכי מכס ולכן היבואנים נפגעים פעמיים - הן מתשלום היטלים לסוכני האנייה והן מהצורך לשאת בתשלומי מכס גבוהים למדינה". שני מתאר פניות מיבואנים הטוענים כי למרות שכעת אניות פוקדות את הנמלים על פי לוח העבודה שנקבע, עלויות אלו נגבות ללא הצדקה. בנוסף, הוא מדגיש כי הבעיה חריפה בעיקר בקווי צפון אירופה וים תיכון, היות וקיים יבוא מסיבי בקווים אלה.

לשם דוגמה, בחודש אוקטובר פקדו את נמל אשדוד ונמל חיפה כ 130,000 מכולות, מהן: כ- 95,000 מאירופה- עליהן הוטל היטל צפיפות של 200-250$ למכולה, כ- 35,000 מהמזרח - עליהן הוטל היטל צפיפות של 75$ למכולה. מדובר ב 24 מיליון $ תוספת עלויות בחודש אוקטובר לציבור המשתמשים בנמלים, כאשר התוספת הזו מעלה גם את ערך הסחורות לצורך תשלומי מס.

שני מסכם כי "נכון לשבוע שעבר, כמו גם לשבועיים שקדמו לו, אין המתנת אניות בכניסה לנמלים, ולכן מן הראוי שסוכני האניות ישקלו את הסרת ההיטלים. בנוסף מחירי הדלק נמצאים בירידה, לכן מן הראוי שהדבר יבוא לידי ביטוי בהסרת היטל דלק חירום".





טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il