TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

שופרסל מדווחת היום על תוצאות כספיות


שופרסל
חוזקה בפעילות הקמעונאית המאפשרת פיתוח פעילויות עסקיות אסטרטגיות חדשות

הכנסות החברה הגיעו לשיא של 3.3 מיליארד ₪ ברבעון

הכנסות החברה ברבעון השלישי הסתכמו בכ-3.3 מיליארד ש"ח לעומת רבעון מקביל אשתקד שהסתכם בכ-3 מיליארד ש"ח - גידול של כ-9.4%, אשר נבע מגידול בפעילות הקמעונאית והכללת פעילות ניו-פארם.

הכנסות החברה בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו ב-9.6 מיליארד ש"ח - גידול של 7.8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

המכירות בקמעונאות הסניפים גדלו ב-5.2% ברבעון השלישי לעומת אשתקד,
והמכירות בחנויות זהות גדלו בשיעור של 3.6% לעומת רבעון מקביל אשתקד.

הרווח הגולמי ברבעון השלישי הסתכם ב-877 מיליון ש"ח המהווים כ-26.5% ממחזור המכירות, בהשוואה ל-778 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, המהווים 25.8% ממחזור המכירות. הגידול ברווח הגולמי ובשיעורו נבע משיפור בתנאי הסחר, מתמהיל המבצעים וכן מהכללת פעילות ניו-פארם השנה לראשונה.

בתשעת החודשים השנה הסתכם הרווח הגולמי ב-2,578 מיליון ש"ח, בהשוואה ל-2,284 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, והוא מהווה 26.8% ממחזור המכירות, בהשוואה ל-25.6% בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח התפעולי מפעילות שוטפת ברבעון השלישי הסתכם ב-114 מיליון ש"ח,
כ-3.5% ממחזור המכירות. החברה שמרה על רמת הרווח התפעולי הגבוה בדומה לאשתקד וזאת על אף הגידול בהוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות כתוצאה מאיחוד פעילות ניו-פארם, עלויות השקת כרטיס אשראי כ.א.ל וגידול בהוצאות השכר ובכלל זה שכר המינימום.

הרווח התפעולי מפעילות שוטפת בתשעת החודשים השנה הסתכם ב-350 מיליון ש"ח, כ-3.6% ממחזור המכירות.

הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם בכ-64 מיליון ש"ח בדומה לאשתקד, וזאת למרות פעילות מאסיבית של השקות עסקיות חדשות כגון ניו-פארם, וכרטיס האשראי החדש.

הרווח הנקי בתשעת החודשים השנה עלה ל-216 מיליון ש"ח, בהשוואה ל-198 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה מיוחסת בעיקרה לגידול בשווי ההוגן של הנדל"ן להשקעה.

ה-EBITDA לרבעון הסתכם ב-202 מיליון ש"ח, בהשוואה ל-194 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.

ה-EBITDA במחצית הראשונה הסתכם ב-587 מיליון ש"ח, בהשוואה ל-585 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד.

הצלחה מרשימה בגיוס כרטיסי אשראי שופרסל – הונפקו כ-460 אלף כרטיסי אשראי שופרסל-כאל בתשעת החודשים השנה.

מכירות "שופרסל "online מהוות כ-13.3% מכלל המכירות בתשעת החודשים השנה, לעומת 11.2% בתקופה המקבילה אשתקד.

מכירות מוצרי המותג הפרטי מהוות כ-23.6% מכלל המכירות בתשעת החודשים השנה, לעומת 21.9% בתקופה המקבילה אשתקד.

מאוריסיו ביאור, יו"ר דירקטוריון שופרסל ואיציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל, אמרו היום:
"אנו שמחים להציג היום את התוצאות הטובות של שופרסל לסיכום הרבעון השלישי ותשעת החודשים הראשונים של השנה. ברבעון האחרון הכנסות שופרסל הגיעו לשיא של 3.3 מיליארד ש"ח בזכות פעילות קמעונאית ענפה, כולל שילוב פעילות ניו-פארם. פעילות קמעונאות הסניפים של שופרסל מבטאת עוצמה והצלחה מתמשכת, והיא מהווה עוגן להמשך ההשקעות העסקיות של הקבוצה. המשכנו ללא לאות בפיתוח החדשנות שלנו במטרה להציע ללקוחותינו את המוצרים והשירותים הטובים ביותר.


ברבעון זה המשכנו לפתח את המותג הפרטי - נכנסנו לראשונה לתחום הקוסמטיקה והטיפוח והרחבנו את מגוון המוצרים. בתשעת החודשים הראשונים של השנה צמח המותג הפרטי לנתח של כ-23.6% מכלל מכירות החברה. שיפור נוסף רשמנו בתחום ה-Online, אשר ממשיך לצמוח ומכירותיו הגיעו כבר לכ-13.3% מכלל מכירות שופרסל, הישג יוצא דופן בקנה מידה עולמי. התוצאות העסקיות המצוינות הללו נובעות ממסירות עובדי שופרסל ומנאמנות ללקוחותינו אשר למענם אנו ממשיכים לצמוח ולהשתפר".

הכנסות מגזר הקמעונאות ברבעון השלישי השנה הסתכמו ב-3,154 מיליון ש"ח, בהשוואה ל-3,009 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 4.8%.


המכירות בסניפי החברה ברבעון השלישי השנה גדלו ב-5.2% בהשוואה לרבעון מקביל אשתקד. הפער בין הגידול בהכנסות החברה לבין הגידול במכירות החברה מיוחס בעיקרו לגידול במתנת ההצטרפות למועדון כרטיס האשראי עקב החלפת מפעיל אשראי ומנגד גידול בפעילות הזכיינים.


המכירות בחנויות זהות מול רבעון מקביל אשתקד גדלו בשיעור של 3.6%, הגידול מיוחס בעיקרו לגידול בשוק המזון ועיתוי החגים.


המכירות למ"ר בחנויות החברה ברבעון השלישי השנה עמדו על 6,394 ש"ח בהשוואה ל-6,174 ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 3.6% נובע בעיקר מגידול במכירות ומנגד גידול בשטחי המסחר.

הכנסות מגזר הנדל"ן ברבעון השלישי השנה הסתכמו ב-45 מיליון ש''ח, בהשוואה ל-44 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.

הכנסות מגזר ניהול מועדון לקוחות כרטיסי אשראי ברבעון השלישי השנה הסתכמו ב-18 מיליון ש"ח, בהשוואה ל-23 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של 21.7%, אשר נבע בעיקר מתהליך ביסוס מועדון לקוחות כרטיסי האשראי החדש.

הכנסות מגזר ניו פארם ברבעון השלישי השנה הסתכמו ב-137 מיליון ש"ח. המכירות למ"ר בחנויות ניו פארם בתקופה זו היו 6,181 ש"ח.

הכנסות החברה ברבעון השלישי השנה הסתכמו ב-3,304 מיליון ש"ח, בהשוואה ל-3,021 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 9.4% אשר נבע בעיקרו מגידול במגזר הקמעונאות ומגזר ניו פארם שהחל את פעילותו השנה.

הרווח הגולמי ברבעון השלישי השנה הסתכם ב-877 מיליון ש"ח, בהשוואה ל-778 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 99 מיליון ש"ח. שיעור הרווח הגולמי הינו 26.5% בהשוואה ל-25.8% ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בסכום הרווח הגולמי ובשיעורו נבע בעיקר משיפור בתנאי הסחר, גידול בנתח המותג הפרטי, תמהיל המבצעים, התייעלות בפעילות המרלו"ג ושרשרת ההפצה ומאיחוד פעילות ניו פארם.

הוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות ברבעון השלישי השנה הסתכמו ב-763 מיליון ש"ח, בהשוואה ל-664 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. שיעור ההוצאות מסך ההכנסות היה 23.1% בהשוואה ל-22.0% ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהוצאות נבע בעיקר כתוצאה מאיחוד פעילות ניו פארם, עלויות השקת כרטיס אשראי כ.א.ל וגידול בהוצאות השכר ובכלל זה שכר מינימום (ראה סעיף 7.8 לחלק א' (תיאור עסקי התאגיד) בדוח התקופתי).

הרווח התפעולי במגזר הקמעונאות ברבעון השלישי השנה הסתכם ב-95 מיליון ש"ח, ובשיעור של 3.0% מההכנסות בהשוואה ל-82 מיליון ש"ח ובשיעור של 2.7% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 13 מיליון ש"ח אשר נבע מהאמור לעיל.

הרווח התפעולי במגזר הנדל"ן ברבעון השלישי השנה הסתכם ב-35 מיליון ש"ח, בהשוואה ל-37 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח התפעולי במגזר ניהול מועדון לקוחות כרטיסי אשראי ברבעון השלישי השנה הסתכם ב-2 מיליון ש"ח, בהשוואה לרווח של 12 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, אשר נבע מעלויות השקת כרטיס אשראי כ.א.ל ותהליך ביסוס מועדון לקוחות כרטיסי האשראי החדש.

ההפסד התפעולי במגזר ניו פארם ברבעון השלישי השנה הסתכם ב-10 מיליון ש"ח.

הרווח התפעולי של החברה ברבעון השלישי השנה הסתכם ב-114 מיליון ש"ח ובשיעור של 3.5% מההכנסות, בהשוואה ל-114 מיליון ש"ח ובשיעור של 3.8% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח התפעולי לפני פחת והפחתות (EBITDA) ברבעון השלישי השנה הסתכם ב-202 מיליון ש"ח ובשיעור של 6.1% מההכנסות, בהשוואה ל-194 מיליון ש"ח ובשיעור של 6.4% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד.

הוצאות המימון, נטו ברבעון השלישי השנה הסתכמו ב-28 מיליון ש"ח, בהשוואה ל-29 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.

הוצאות המס ברבעון השלישי השנה היו 23 מיליון ש"ח, בדומה לרבעון המקביל אשתקד.

הרווח לתקופה ברבעון השלישי השנה הסתכם ב-64 מיליון ש"ח, בהשוואה ל-63 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.

הכנסות מגזר הקמעונאות בתשעת החודשים השנה הסתכמו ב-9,173 מיליון ש"ח, בהשוואה ל-8,895 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של %3.1.


המכירות בסניפי החברה בתשעת החודשים השנה עלו ב-2.9% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הפער בין הגידול בהכנסות החברה לבין הגידול במכירות החברה מיוחס בעיקרו לגידול במתנת ההצטרפות למועדון כרטיס האשראי עקב החלפת מפעיל אשראי ומנגד גידול בפעילות הזכיינים.


המכירות בחנויות זהות גדלו בשיעור של 1.3% אל מול התקופה המקבילה אשתקד, הגידול מיוחס בעיקרו לגידול בשוק המזון ועיתוי החגים.


המכירות למ"ר בחנויות החברה בתשעת החודשים השנה עמדו על 18,613 ש"ח בהשוואה ל-18,225 ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 2.1% נובע בעיקר מגידול במכירות ומנגד גידול בשטחי המסחר.

הכנסות מגזר הנדל"ן בתשעת החודשים השנה הסתכמו ב-131 מיליון ש"ח, בהשוואה ל-126 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול בהכנסות נבע בעיקר מאכלוס משטחים פנויים בנדל"ן המניב.

הכנסות מגזר ניהול מועדון לקוחות כרטיסי אשראי בתשעת החודשים הראשונים השנה הסתכמו ב-58 מיליון ש"ח, בהשוואה ל-64 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, קיטון של 9.4%. אשר נבע בעיקר מתהליך ביסוס מועדון לקוחות כרטיסי האשראי החדש.

הכנסות מגזר ניו פארם בתשעת החודשים השנה הסתכמו ב-411 מיליון ש"ח. המכירות למ"ר בחנויות ניו פארם בתקופה זו היו 18,295 ש"ח.

הכנסות החברה בתשעת החודשים השנה הסתכמו ב-9,620 מיליון ש"ח, בהשוואה ל-8,927 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 7.8% אשר נבע בעיקרו ממגזר הקמעונאות ומאיחוד מגזר ניו פארם שהחל את פעילותו השנה.

הרווח הגולמי בתשעת החודשים השנה הסתכם ב-2,578 מיליון ש"ח, בהשוואה ל-2,284 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 294 מיליון ש"ח. שיעור הרווח הגולמי עמד על 26.8%, בהשוואה ל-25.6% בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול בסכום הרווח הגולמי ובשיעורו נבע בעיקר משיפור בתנאי הסחר, גידול בנתח המותג הפרטי, תמהיל המבצעים והתייעלות בפעילות המרלו"ג ושרשרת ההפצה ומאיחוד פעילות ניו פארם.

הוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות בתשעת החודשים השנה הסתכמו ב-2,228 מיליון ש"ח, בהשוואה ל-1,933 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור ההוצאות מסך ההכנסות היה 23.2%, בהשוואה ל-21.7% בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול בהוצאות נבע בעיקר כתוצאה מאיחוד פעילות ניו פארם, עלויות השקת כרטיס אשראי כ.א.ל ועליה בהוצאות השכר ובכלל זה שכר מינימום (ראה סעיף 7.8 לחלק א' (תיאור עסקי התאגיד) בדוח התקופתי).

הרווח התפעולי לפני הוצאות אחרות במגזר הקמעונאות בתשעת החודשים השנה הסתכם ב-277 מיליון ש"ח ובשיעור של 3.0% מההכנסות בהשוואה ל-267 מיליון ש"ח ובשיעור של 3.0% מההכנסות בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 10 מיליון ש"ח אשר נבע מהאמור לעיל.

הרווח התפעולי לפני הכנסות אחרות במגזר הנדל"ן בתשעת החודשים השנה הסתכם ב-106 מיליון ש"ח, בהשוואה ל-101 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד אשר נבע מהאמור לעיל.

ההפסד התפעולי במגזר ניהול מועדון לקוחות כרטיסי אשראי בתשעת החודשים השנה הסתכם ב-13 מיליון ש"ח, בהשוואה לרווח של כ-40 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד עקב עלויות השקת כרטיס אשראי כ.א.ל.

ההפסד התפעולי לפני הוצאות אחרות במגזר ניו פארם בתשעת החודשים השנה הסתכם ב-16 מיליון ש"ח.

הרווח התפעולי לאחר הכנסות (הוצאות) אחרות של החברה בתשעת החודשים השנה הסתכם ב-365 מיליון ש"ח ובשיעור של 3.8% מההכנסות, בהשוואה ל-346 מיליון ש"ח ובשיעור של 3.9% מההכנסות בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 19 מיליון ש"ח אשר נבע בעיקר משינוי בשווי ההוגן של נדל"ן להשקעה ומהאמור לעיל.

הרווח התפעולי לפני פחת והפחתות (EBITDA) בתשעת החודשים השנה הסתכם ב-587 מיליון ש"ח ובשיעור של 6.1% מההכנסות, בהשוואה ל-585 מיליון ש"ח ובשיעור של 6.6% מההכנסות בתקופה המקבילה אשתקד.

הוצאות המימון, נטו בתשעת החודשים השנה הסתכמו ב-83 מיליון ש"ח בהשוואה ל-89 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. הקיטון בהוצאות המימון נובע בעיקר מרישום הכנסות מעסקאות אקדמה בתשעת החודשים הראשונים השנה לעומת הוצאות בתקופה המקבילה אשתקד, ומנגד רישום הכנסות בתקופה המקבילה אשתקד בגין ביטול ירידת ערך הלוואה לחברה כלולה בסך של 14 מיליון ש"ח.

הוצאות המס בתשעת החודשים השנה הסתכמו ב 69 מיליון ש"ח, בהשוואה ל-63 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. גידול אשר נבע בעיקר מעליה ברווח לפני מס.

הרווח לתקופה בתשעת החודשים השנה הסתכם ב-216 מיליון ש"ח, בהשוואה ל-198 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il