TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

לראשונה במדד הבנקים: מה היועצים הפיננסים חושבים על התנהלות הבנקים


אלי כהן, שר הכלכלה והתעשייה
משרד הכלכלה והתעשייה מפרסם בפעם השנייה את מדד הידידותיות של הבנקים לעסקים קטנים ובינוניים – נובמבר 2018

המדד המפורסם בפעם השנייה, ויפורסם אחת לחציון קובע: בנק אוצר החייל ממשיך להוביל כבנק הידידותי ביותר לעסקים הקטנים והבינוניים


שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן: " מדד הבנקים הוא אמצעי נוסף לקידום העסקים הקטנים והבינוניים במטרה שיטיבו את השירות ויהיו ידידותיים יותר לעסקים הקטנים והבינוניים שהם מנוע צמיחה מרכזי במשק"


הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה פרסמה היום את מדד הידידותיות של הבנקים לעסקים קטנים ובינוניים. המדד שפורסם לראשונה במאי 2018 ומעודכן מידי חצי שנה, מסתמך על הנתונים הפיננסים המפורסמים על ידי הבנקים, ובדיקת נגישות של שירותים שונים.


בנוסף במדד זה נכנס לראשונה משוב שבוצע על ידי הסוכנות בקרב יועצים פיננסים הנותנים שירותים לעסקים קטנים ובינוניים. במסגרת הסקר נשאלו היועצים על היקף פעילותם, הבנקים איתם הם עובדים הכי הרבה, שביעות הרצון מהשירות אותו הם מקבלים מהבנקים וכן חוות דעתם על עלויות הריבית ותעריפי העמלות של הבנקים.


בהתאם לכך פורסם המדד על בסיס הפרמטרים הבאים:
היקף האשראי לעסקים קטנים ובינוניים מסך האשראי העסקי
יחס הריבית לסיכון האשראי לעסקים קטנים ובינוניים
שיעור הרווחיות מהכנסות שאינן ריבית (עמלות שונות)
סקר בקרב יועצים פיננסיים
נגישות שירותי הבנק לעסקים קטנים ובינוניים


רן קויתי, מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה: "למעלה מ90% מהעסקים במדינה הם עסקים קטנים או בינוניים, כוחם וחשיבותם של העסקים הללו למדינה קריטיים והם מהווים כוח מניע חשוב לכלכלה הישראלית. בשנים האחרונות אנו רואים יותר ויותר צעדים לטובת בעלי העסקים, אך המצב עוד רחוק מלהיות מושלם.


מחד, אנו עדים למגמה החיובית במסגרתה ישנו גידול בהיקף האשראי הבנקאי לעסקים הקטנים והבינוניים ומאידך, קיים צורך גובר בהגדלת התחרות בין הבנקים והשקיפות כלפי בעלי העסקים על מנת שיזכו לנקודת פתיחה שווה שתאפשר להם להתפתח ולצמוח.


זוהי הפעם השנייה שאנו מבצעים את מדד הבנקים הידידותיים כחלק מפעילות הסוכנות ועל מנת לקדם את תחום האשראי ועידוד והתחרותיות עבור העסקים הקטנים ובינוניים. כמו כן, אנו פועלים במטרה להעלות את המודעות בקרב העסקים עצמם, לביצוע סקר שוק בתחום האשראי וקוראים להם לבחון את התנאים השונים שמציעים הבנקים כולל הריבית, תקופת ההחזר, אחוז הביטחונות הנדרש והעמלות השונות אחת לתקופה".

פירוט מרכיבי המדד
המדד מורכב ממספר מרכיבים בהם דורגו הבנקים והציון הסופי ניתן בשקלול של כלל המרכיבים:
שיעור האשראי המועמד לעסקים קטנים ובינוניים מסך האשראי העסקי


בנק מרכנתיל דורג במקום הראשון עם יחס של 70% אשראי לעסקים קטנים ובינוניים מסך האשראי העסקי.
בהשוואה לסוף שנת 2017 ניתן לראות כי במרבית הבנקים חלה ירידה במדד זה בשיעור של קרוב לחצי אחוז בכלל הבנקים, למעט בנק לאומי בו חלה עלייה של 4.4% והבנק הבינלאומי בו חלה עלייה ו- 0.6%.
שיעור הכנסות מריבית ביחס לשיעור הפסדי אשראי


בשיעור הכנסות מריבית ביחס לשיעור הפסדי אשראי, המודד את המחיר שגובים הבנקים על האשראי ביחס לסיכון של אותו אשראי (כאשר, שיעור גדול יותר משמעותו דירוג נמוך יותר במדד) בנק אוצר החייל דורג במקום הראשון.

סך ההכנסות שאינן מריבית ביחס לסך הנכסים
בפרמטר המתייחס לסך ההכנסות שאינן מריבית ביחס לסך הנכסים (אשראי ופיקדונות) ומודד את העלויות הנוספות הנגבות על ידי הבנקים (עמלות שונות) ביחס להיקף הפעילות, דורג בנק הפועלים במקום הראשון עם שיעור של 0.36% לעומת כ-50% בבנקים שדורגו במקומות האחרונים.

סקר בקרב יועצים פיננסיים
לראשונה במסגרת המדד, בוצע סקר שביעות רצון אינטרנטי בקרב יועצים פיננסיים שעובדים עם מעוף בהכנת בקשות אשראי לעסקים. בסקר התבקשו היועצים לחוות דעתם על 2 בנקים שעימם יצא להם לעבוד באופן משמעותי בשנה האחרונה בליווי לקוחות עסקיים ועל עד 2 בנקים שעימם הפסיקו או צמצמו את עבודתם.

במסגרת הסקר דירגו היועצים את חוות דעתם בנוגע למספר פרמטרים הנוגעים לעבודתם מול הבנקים בעשרה תחומים:
תעריפי ריבית; תעריפי עמלות; רמת שירותים חיוניים; רמת הקשב לבקשות שונות; רמת המקצועיות; רמת הטיפול הכולל; נגישות לפקידים בעלי סמכות; ידידותיות מערכות המחשב והאפליקציות ופתרון בעיות טכניות; זמינות של כח אדם והמתנה בתורים; איכות המענה למסמכים המוגשים.

במרכיב זה בנק הפועלים דורג במקום הראשון, כאשר את מירב הניקוד קיבל על סעיפי השרותיות (רמת הקשב לבקשות שונות, נגישות לפקידים בעלי סמכות, ידידותיות מערכות המחשב והאפליקציות ופתרון בעיות טכניות, זמינות של כח אדם והמתנה בתורים, איכות המענה למסמכים המוגשים)


בנק אוצר החייל קיבל את הדירוג הגבוה בסעיפים של תעריפי עמלות ורמת שירותים חיוניים. נתון זה אינו נתמך באופן מלא בבחינת סך ההכנסות שאינן מריבית ביחס לאשראי ופקדונות בו דורג הבנק במקום השלישי, בעוד בנק לאומי דורג במקום הראשון.


בנק איגוד קיבל את הדירוג הגבוה בסעיף של תעריפי ריבית. בהשוואה לנתוני שיעור הריבית ביחס לסיכון, ניתן לראות שבנק איגוד אכן בעל שיעור הכנסות מריבית הנמוך ביותר אך גם שיעור הסיכון הנמוך ביותר, כך שבמרכיב הריבית ביחס לסיכון דורג בנק איגוד במקום האחרון, בעוד במקום הראשון דורג בנק אוצר החייל.


נגישות דיגיטלית


במרכיב זה נבחנה היכולת לבצע פעולות מרחוק וזאת על בסיס הפרמטרים הבאים: העברת כספים, שירותי מט"ח, הפקדת שיקים בסלולר, הזמנת פנקסי שיקים, חיבור למערכת ניהול חשבונות. מעת לעת נבחן הוספת שירותים לציון ושקלול מחדש.


במדד זה דורג בנק הפועלים במקום הראשון, אשר במרבית הפרמטרים קיבל את הציון הגבוה ביותר (העברת סכום באתר, תקרת סכום הפקדות שיקים באפליקציה, ימי משלוח שיקים לבית העסק, ויבוא דפי בנק).



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il