הפוך לדף הבית | כלים לבעלי אתרים | תכנה לניתוח טכני | פורומים | חיסכון בעמלות מסחר | מניות מומלצות | אודות טלנירי | צור קשר |
מבצעיםחדשותגידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023מערכת טלנירי | 28/9, 20:19 פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצורמערכת טלנירי | 5/9, 21:04 טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה |
חברת אל על נתיבי אויר לישראל בע"מ מציגה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של 2018 ולתשעת החודשים הראשונים של 2018אל על טלנירי | 21/11/18, 11:40 בואו לדבר על זה בפורום בורסה ושוק ההון הרווח התפעולי ברבעון השלישי השנה הסתכם בכ- 62 מיליון $, לעומת כ- 69 מיליון $ ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של כ- 11% יחד עם זאת, גדלו הוצאות החברה, בעיקר בשל העליה במחיר הדס"ל בשיעור של כ -37% שהגדיל את ההוצאות, נטו לאחר גידור, בכ- 28 מיליון דולר. יצוין, כי חג הסוכות חל השנה בחודש ספטמבר (והסתיים בתחילת חודש אוקטובר) בעוד שאשתקד חל החג כולו ברבעון הרביעי. הכנסות ממטען קטנו בכ-12.4% (כ-4.8 מיליון דולר). ההכנסות ירדו כתוצאה מירידה בתשואה לטון-ק"מ וכתוצאה מירידה בכמות המוטסת וזאת למרות הגדלת הכנסות ברבעון בסך של כ- 1.4 מיליון דולר כתוצאה מיישום התקן, על פיו הכנסות בגין קטעי טיסה המוטסים על ידי חברות זרות נרשמות כהכנסה ברוטו וכנגד, התשלום לחברות זרות נחשב כהוצאה ואילו בעבר נרשם חלקה של החברה נטו כהכנסה. הוצאות הפעלה - הוצאות ההפעלה גדלו בתקופה המדווחת בכ- 34.8 מיליון דולר, גידול של כ-7.4% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הגידול בהוצאות ההפעלה נובע בעיקר מגידול בהוצאות הדלק הסילוני (דס"ל) בסך של כ-28.0 מיליון דולר, כמפורט להלן, ומגידול בהוצאות השכר המיוחסות להפעלה בסך של כ-6.8 מיליון דולר, בעיקר בשל הוצאה חד פעמית של כ- 4 מיליון דולר בהתאם להסכם שנחתם עם טייסי החברה, כאמור בעדכון לסעיף 9.4.5.2 לדוח על תיאור עסקי התאגיד. בנוסף, חל גידול בהוצאות בגין אגרות ושירותים, בעיקר כתוצאה מיישום התקן אשר הגדיל את ההוצאות בכ- 1.4 מיליון דולר. מנגד, הוצאות ההפעלה קוזזו בשל הצגת תשלומים בגין פיצוי נוסעים כקיטון הכנסה בשל יישום התקן לראשונה בשנה זו, בסכום של כ-2.8 מיליון דולר כאמור לעיל. הוצאות דלק סילוני (דס"ל): גדלו בכ- 28.0 מיליון דולר (גידול של כ-23.0%) ביחס להוצאות ברבעון המקביל אשתקד וזאת בעיקר כתוצאה מעלייה במחירי הדס"ל אשר קוזזה בחלקה ע"י השינוי בתוצאות עסקאות גידור הדס"ל. הוצאות מימון - נטו הסתכמו בכ-8.7 מיליון דולר ברבעון השלישי השנה בהשוואה לכ-5.0 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בעלויות נובע מהגידול במצבת ההלוואות של החברה על פני הרבעון ביחס לרבעון המקביל אשתקד כתוצאה מקבלת 3 מטוסים מדגם בואינג 787-9 שרכשה החברה וכן מעלייה בשיעור ריבית הליבור הממוצע. הכנסות אחרות, נטו –הסתכמו בכ- 10.0 מיליון דולר, וכללו רווחי הון ממכירת מטוסים ומנועים ותקבולי ביטוח בגין מטוס מדגם 767 שיצא משימוש כאמור בביאור 3.ג לדוחות הכספיים התמציתיים. מסים על ההכנסה –הסתכמו בכ- 12.4 מיליון דולר לעומת הוצאות מיסים על ההכנסה בסך כ- 14.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. רווח לתקופה –הסתכם בכ-41.6 מיליון דולר, המהווה כ- 6.5% מהמחזור לעומת רווח לתקופה המקבילה אשתקד של כ-48.9 מיליון דולר, שהיווה כ- 7.8% מהמחזור. הוצאות הפעלה - גדלו בתקופה המדווחת בכ- 131.8 מיליון דולר (גידול של כ-10.3%) ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. גידול זה נובע ממכלול גורמים, העיקרי בהם הוא גידול בהוצאות הדלק הסילוני (דס"ל) בסך של כ-82 מיליון דולר כמפורט להלן. בנוסף גדלו הוצאות חכירת מטוסים בסך של כ-18.5 מיליון דולר, בעיקר בשל הפעלת 3 מטוסים חכורים מדגם 787-9 מרבית התקופה השנה לעומת הפעלה של מטוס אחד ברבעון השלישי של שנה קודמת. בנוסף, הוצאות ההפעלה בתקופה המדווחת הושפעו מגידול בפעילות, גידול בהוצאות השכר בסך של כ- 17 מיליון דולר, בין היתר בשל השפעת התחזקות השקל ביחס לדולר ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, עדכון שכר המינימום והשפעה חד פעמית בשל הסכם עם טייסי החברה, כמתואר לעיל בהסבר לתוצאות הרבעון המדווח. בנוסף, גדלו הוצאות בגין אגרות ושירותים בסך של כ- 12.6 מיליון דולר, בעיקר כתוצאה מגידול בפעילות וכן בהשפעת התייקרויות בתעריפי האגרות אותן משלמת החברה לרשות שדות התעופה בגין פעילותה בנתב"ג, בין היתר כתוצאה מירידה בנתח השוק של החברה בנתב"ג, אשר הביאה לירידה בשיעור ההנחות שקיבלה החברה. הוצאות ההפעלה גם הושפעו מיישום IFRS 15 אשר הגדיל את ההוצאות בכ- 4.5 מיליון דולר. מנגד, הוצאות ההפעלה קוזזו בשל הצגת תשלומים בגין פיצוי נוסעים כקיטון הכנסה בשל יישום התקן לראשונה בשנה זו, בסכום של כ-9.5 מיליון דולר כמוסבר לעיל. הוצאות הנהלה וכלליות - חל גידול של 4.9 מיליון דולר (כ- 5.9%) בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הגידול מיוחס בעיקר להפרשה בגין תביעות משפטיות ולגידול בהוצאות בגין אחזקת מערכות מידע וייעוץ מקצועי. הוצאות מימון נטו, הסתכמו בכ-21.3 מיליון דולר בהשוואה לכ-14.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול בעלויות נובע מהגידול במצבת ההלוואות של החברה עקב קבלת 3 מטוסים מדגם 787-9 שרכשה החברה ועליה בריבית הליבור, ומהוצאות בגין הפרשי שער בתקופה המדווחת לעומת הכנסות מהפרשי שער בתקופה המקבילה אשתקד הפסד לפני מסים - הסתכם בכ- 26.3 מיליון דולר לעומת רווח לפני מסים של כ- 46.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הטבת מס - הסתכמה בכ- 5.8 מיליון דולר, וזאת בהשוואה להוצאת מס בסך של כ-11.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, בשל ההפסד לפני מסים בתקופה המדווחת, בהשוואה לרווח לפני מיסים בתקופה המקבילה אשתקד. הפסד לתקופה - כ-20.5 מיליון דולר המהווה כ 1.2% מהמחזור לעומת רווח לאחר מס של כ-35.4 מיליון דולר, שהיווה כ- 2.2% מהמחזור. התחייבויות שוטפות - הסתכמו לסך של כ-928.0 מיליון דולר, קיטון של 28.3 מיליון דולר ביחס ליתרתן ליום 31 בדצמבר 2017. השינוי נובע, מקיטון בסעיף הכנסות מראש ממכירת כרטיסי טיסה, בעיקר כתוצאה מהשפעת יישום תקן דיווח כספי בינלאומי - IFRS 15 כמוסבר בביאור 7 לדוחות הכספיים, וכן מקיטון בהפרשות והתחייבויות לעובדים (בין היתר בשל תשלום בגין הסכם הפשרה עם פקיד השומה), אשר קוזז בחלקו ע"י גידול בחלויות השוטפות. הון חוזר - לחברה גרעון בהון החוזר בסך כ- 425.3 מיליון דולר לעומת גרעון של כ- 437.9 מיליון דולר ליום 31 בדצמבר 2017. יצוין, כי חלק מהותי מהגרעון בהון החוזר אינו משקף תזרימי מזומנים בטווח הקצר, כמוסבר להלן. היחס השוטף של החברה ליום 30 בספטמבר 2018, נותר ללא שינוי לעומת היחס השוטף ליום 31 בדצמבר 2017 - 54.2%. הגרעון בהון החוזר ליום 30 בספטמבר 2018, כולל מרכיבים מהותיים אשר נכללים במסגרת סעיפי ההתחייבויות השוטפות של החברה ומאופיינים במחזוריות עסקית שוטפת, אולם החברה אינה נדרשת למקורות תזרימיים בטווח הקצר על מנת לפרוע אותם: הכנסות מראש ממכירת כרטיסי טיסה וממועדון הנוסע המתמיד בסך של כ- 328 מיליון דולר, שסילוקן ייעשה באמצעות העמדת שירותי טיסה עתידיים, והתחייבות לעובדים בגין חופשה בסך של כ- 42 מיליון דולר, אשר צפויה להיות משולמת בעת פרישתם, אך מסווגת כהתחייבות לזמן קצר בהתאם לכללי החשבונאות. בנוסף, ההתחייבויות השוטפות כוללות כ- 37 מיליון דולר הלוואות למימון מקדמות עבור מטוסי ה- 787, אשר מקור פרעונן יהיה באמצעות מימון ארוך טווח שיתקבל בעת קבלת המטוסים. נכסים לא שוטפים - הסתכמו לסך של כ- 1,669.6 מיליון דולר, גידול של כ-336.6 מיליון דולר ביחס ליתרתם ליום 31 בדצמבר 2017, הנובע בעיקר מקבלת שלושה מטוסים מדגם 787-9 בבעלות החברה במהלך תקופת הדוח ומתשלום מקדמות לרכישת מטוסים מדגם זה שטרם התקבלו, בניכוי הפחת השוטף. התחייבויות לא שוטפות - הסתכמו לסך של כ-930.2 מיליון דולר, גידול של כ-313.4 מיליון דולר ביחס ליתרתן ליום 31 בדצמבר 2017, הנובע בעיקר מקבלת שלוש הלוואות למימון רכישת שלושה מטוסים מדגם 787-9 שהתקבלו בתקופה המדווחת, ראה ביאור 5 ב. לדוחות הכספיים התמציתיים. הון - הסתכם לכ-314.0 מיליון דולר. הגידול בסך של כ-35.8 מיליון דולר ביחס להון ליום 31 בדצמבר 2017 נובע בעיקר מהשפעה חיובית על ההון בסך של כ-37.5 מיליון דולר כתוצאה מיישום תקן דיווח כספי בינלאומי - IFRS 15 (ראה ביאור 7.א. לדוחות הכספיים התמציתיים), השיפור בקרנות ההון בגין גידור תזרים מזומנים בסך כ- 18.6 מיליון דולר, וזאת בקיזוז השפעה שלילית של ההפסד לתשעת החודשים. טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!
פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...
השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם
כתבות נוספות |
טלנירי אישי | סגור |
---|
התיק שלי | ההתראות שלי |
---|
באמצעות מערכת תיק המניות של טלנירי ניתן לנהל מספר תיקי השקעות ומספר תיקי מעקב.
תצורת תיק ההשקעות מאפשרת לך לעקוב אחרי השקעותיך האמיתיות ו/או לנהל תיק וירטואלי.