TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

דיסקונט - שופרסל העלאת המלצה וצפי


דיסקונט
מעלים המלצה לתשואת יתר – ב-2019 צפוי שיפור בכל המגזרים; בטווח הקצר צופים דוח יציב

מעלים המלצה לתשואת יתר עם מחיר יעד של כ-29.5 ₪ למניה


אנו מעלים המלצה למניית שופרסל מתשואת שוק לתשואת יתר. מחיר היעד המעודכן עומד על כ-29.5 ₪, ומגלם אפסייד של כ-16%. העלאת ההמלצה נובעת משילוב בין צפי לשיפור בשוק המזון ב-2019, צפי לעלייה משמעותית ברווחי שופרסל ב-2019 והלאה עקב שיפור בכל המגזרים וכן אסטרטגיית ההנהלה, שאותה אנו רואים כחיובית.


כל זאת לצד אפשרות לפוטנציאל עתידי נוסף בנדל"ן שלא מגולם עדיין במודל. שופרסל נסחרת במכפיל רווח ל-2018 של כ-21. יחד עם זאת, בהתאם לתחזית שלנו ל-2019, שכוללת צפי לצמיחה ברווח הנקי בנטרול סעיפים חד פעמיים של כ-15%, מכפיל הרווח צפוי לרדת לכ-18.5 ואנו ממליצים על חשיפת יתר למניה. במקביל נציין כי להערכתנו עלייה בתנודתיות בשווקים הגלובליים עשויה להמשיך לתמוך במעבר משקיעים לסקטורים דפנסיביים ובין היתר לתחום המזון.

שוק המזון צפוי להמשיך לצמוח; מצב התחרות נוח לכל המשתתפים
לפי חברת מחקרי השוק, סטורנקסט, שוק מוצרי הצריכה (המייצג חלק מהותי משוק הקמעונאות) עלה מתחילת השנה בהיקף כספי בכ-3.9%, מזה כ-1.0% בגין מחירים. העלייה בשוק משמעותית בייחוד על רקע סטגנציה במכר בשנים 2013-2016 במצטבר ועלייה של כ-1.5% בלבד ב-2017. בעניין המחירים, בעוד שבשנים עברו ראינו סטגנציה ואף ירידה, מצב התחרות הנוכחי וכן עלייה בהוצאות (בייחוד בשכר) תרמו לעלייה מתונה מאז 2017, שאנו צופים שתמשיך גם לתוך 2019.


לסיכום, בהסתכלות קדימה אנו צופים המשך צמיחה חיובית בשוק מוצרי הצריכה ב-2019 של כ-3% לפחות, מזה כ-2% בגין כמויות וכ-1% בגין מחירים. בפילוח השוק לסניפים עירוניים מול סניפי דיסקאונט אנו ממשיכים לצפות לעלייה גבוהה יותר במחירים בסקטור העירוני, בשל מצב תחרות נוח יותר, אפקט שחיובי לשופרסל.

לא צפויה טלטלה אצל יינות ביתן ב-2019; הרשת צפויה לתמוך בעליית מחירים
סימן השאלה העיקרי בשוק נותר מצבה של רשת יינות ביתן, שרכשה את מגה בעיר ב-2016. אנו לא צופים טלטלה אצל יינות ביתן ב-2019, בייחוד בשל צפי לעליית מחירים והמשך סביבת תחרות נוחה, שמאפשרת אוויר לנשימה לרשת להמשיך בתהליך ההתייצבות, לפחות בטווח הקצר. בתוך כך אנו מעריכים כי יינות ביתן תמשיך לתמוך במגמת עליית המחירים, בייחוד בסקטור העירוני. נזכיר כי טלטלה אצל יינות ביתן, באם תתרחש, עשויה להביא לשיפור חד בנתח השוק של שופרסל בטווח קצר, אך עלולה לגלם סיכונים לרשת בטווח הארוך.

הכניסה של רמי לוי לעיר צפויה להיות הדרגתית בלבד
בשנה הקרובה רמי לוי יפעל בעיר בעיקר דרך סניפי סופר קופיקס, שאותם עשוי למתג בקרוב תחת "רמי לוי בשכונה". בינתיים מדובר ברשת קטנה יחסית שלהערכתנו באפשרותה לחולל תחרות ברמה מוגבלת בלבד בטווח הקצר. היות ואנו סבורים כי רמי לוי ימשיך לחפש סניפים נוספים במרכזי הערים, בין היתר על ידי רכישת רשת אחרת במלואה, בטווח הארוך יותר אכן קיים סיכון מכיוון זה. יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון שמדובר בתהליך הדרגתי ושייקח זמן, היות שהחדירה לערים אינה פשוטה, בעיקר בשל הקושי להשיג סניפים במיקומים טובים ובמחירים אטרקטיביים. לסיכום, ב-2019 אנו רואים סיכון נמוך לתחרות במרכזי הערים.

ובחזרה לדוחות שופרסל - צפי לשנה חזקה ב-2019 עם שיפור בכל המגזרים
2018 הינה שנת מעבר עבור שופרסל בכל הקשור לשינויים בפעילויות. מדובר בשנה הראשונה של ניו פארם וכן של הסכם האשראי מול כא"ל. פעילויות אלו גובות השנה הוצאות שיווק ותשומות ניהוליות, המעיבות על הרווח. למרות זאת – ב-6 החודשים הראשונים

הצליחה שופרסל לשמור על רווח תפעולי יציב ואנו צופים תמונה דומה גם בסיום 2018. זאת בזכות שיפור בפעילות הקמעונאית, שתורמת לקיזוז מלא של ההפסדים מאשראי ומניו פארם. ב-2019 אנו חוזים עלייה של כ-15% ברווח הנקי בנטרול סעיפים חד פעמיים ושערוכי נדל"ן. זאת כתוצאה מהמשך שיפור קל בקמעונאות ובעיקר שיפור בפעילות האשראי, שכבר הצליחה לגייס כ-400 אלף לקוחות (חלף 500 אלף בהסכם הישן), וכן שיפור בניו פארם, שנערכת בימים אלו להשקתה המחודשת בסוף החודש.

שופרסל תמשיך להוביל - אסטרטגיה קדימה עם מעוף וניהול אחראי
מעבר להיותה של שופרסל מובילת שוק המחזיקה בנתח שוק של כ-18%, החברה מובילה מהלכים חדשניים הכוללים השקעה בתשתיות, בטכנולוגיה ובשיתופי פעולה. בשנים הקרובות שופרסל צפויה להתמקד במספר אפיקים: השקעת ענק של כ-600 מ' ₪ על פני 4 שנים בהקמת מרכזים לוגיסטיים המיועדים לאונליין (המהווה כ-13% מהמכירות), פיתוח אתר אמריקן אאוטלטס שהושק השנה, פיתוח פעילות המכירה לחנויות השכונתיות, השקת ניו פארם בקונספט החדש, הכולל את המותג הפרטי BE, המשך גיוס לקוחות לאשראי והמשך חיזוק הפעילות הקמעונאית והמותג הפרטי, אשר תופס כבר כ-24% מסך המכירות וצפוי להגיע לכ-30%-35% בשנים הקרובות.


למרות ששופרסל מקצה עלויות רבות בטווח הקצר בגין השקעותיה אנו רואים את מהלכיה באור חיובי. האסטרטגיה של החברה ונכונותה לבצע השקעות בתשתית ובמנועי צמיחה עתידיים הן טובות, בייחוד לאור העובדה שתחת חוק המזון שופרסל לא יכולה כמעט להתרחב בכל הקשור לפתיחת סניפים פיזיים. בהסתכלות קדימה אנו מצפים כי שופרסל תפעל גם באופן יותר אגרסיבי לשפר סניפי דיסקאונט שאינם מספיק רווחים.

עליית השכר הגדולה כבר מאחורינו, כאשר שופרסל הצליחה להתגבר עליה – ובגדול...
מ-2015 ועד 2017 חלה עלייה משמעותית בשכר המינימום במספר פעימות. הפעימה האחרונה התרחשה בדצמבר 2017. העלאות השכר במצטבר עד תום 2018 צפויות להסתכם אצל שופרסל בכ-250 מ' ₪, סכום משמעותי ביותר. בהסתכלות קדימה אמנם תיתכן עלייה קלה בשכר בשל קיצור שבוע העבודה החל מאפריל 18, אך חלקה הארי של הפגיעה כבר מגולם בתוצאות. בנוסף, ללא ספק ששופרסל הצליחה להתעלות על הפגיעה, כאשר בינואר-יוני 2018 הציגה יציבות ברווח התפעולי ביחס לאשתקד, עם עלייה של 25% ברווח התפעולי בקמעונאות סולו (משמע – בנטרול אשראי וניו פארם).

דוח ב-25.11: צפי ליציבות – המשך מגמה של חוזקה בקמעונאות על רקע חולשה בפארם ובאשראי בשל השקעות שופרסל צפויה לדווח להערכתנו על דוח יציב ביחס לאשתקד, עם צפי לרווח נקי של כ-70 מ' ₪, ביחס לכ-65 מ' אשתקד.


במכירות אנו צופים עלייה של כ-8% עקב שיפור בקמעונאות, וברווחיות התפעולית אנו צופים לנתון של כ-3.7% ביחס לכ-3.8% אשתקד וכ-3.9% ברבעון 2 השנה. המגמות שאפיינו את התוצאות ב-2018 עד כה צפויות להימשך, משמע – שיפור בקמעונאות, לעומת ירידה באשראי ובניו פארם. במקביל, הדוח יושפע מעיתוי החגים שחלו מוקדם השנה. עיתוי החגים משפיע לרוב על גידול במכירות, לצד קושי לעלייה ברווחיות, בשל ריבוי מבצעים.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il