TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

אימפריית השמש: כך תורמת האנרגיה הסולרית לפיתוח התעשייה בישראל


אנרגיה סולרית אינה רק חוסכת בהוצאות אלא הופכת להכנסה של ממש. יותר בעלי מפעלים גילו את יתרונותיה והתקינו קולטנים על גגות ושטחים חקלאיים. פארקי תעשייה ברחבי הארץ חוסכים משמעותית בהוצאות החשמל והופכים רווחיים משמעותית. קבלו את ההשקעה שכולם מדברים עליה במשק הישראלי

השמש הפכה לאחד מסימני ההיכר האקלים הישראלי, המאפשר לנו ליהנות מאור טבעי במשך למעלה מחצי יממה. מעבר לעובדה שאור היום תורם לתחושת מצב רוח מרומם, יש לנו סיבות נוספות לשמוח, חלקן קשורות למצבנו הכלכלי.


בשנים האחרונות נהנה המשק הישראלי מאנרגיה סולרית,המאפשרת ייצור חשמל באמצעות קולטנים ייעודיים המותקנים על גגות מבנים או שטחים חקלאיים.מדובר ביוזמה משתלמת וכדאית עבור התעשייה הישראלית. בשני העשורים האחרונים גילו בעלי העסקים בתחום התעשייה את היתרונות הגלומים בקרני השמש, וכך התקינו קולטנים על גגות המפעלים. חברת החשמל חברה ליוזמה וכבר היום היא מספקת הטבות עבור בעלי מערכות אלו.


הראש היהודי ממציא לנו פטנטים


כבר מימי תחילת ההתיישבות אנרגיית השמש שמשה מקור אנרגיה חשוב ביותר במדינתנו הקטנטנה, בהינתן שישראל לא ניחנה במקורות דלק או נפט, וכי היא נתונה בסכסוך מתמשך עם המדינות השולטות על משאבים אלו. כך שלא נותר לייצרן הישראלי אלא להביט אל השמיים ולקוות שמשם תגיע הישועה. וכמו שאתם יודעים, הישועה אכן הגיעה. בכ-90 אחוזים מהבתים המשותפים בישראל מותקנים דוודי שמש המאפשרים לדיירים ליהנות מזרם מים חמים במשך רוב ימות השנה, מבלי לבזבז ולו שקל אחד לחברת החשמל. זה הזמן לספר כי דוודי השמש הינם פיתוח ישראלי של פרופ' צבי תבור, שזיהה את הפוטנציאל הגלום באנרגיה סולרית כמקור לחום.


אנרגיה סולארית לתעשייה, איך זה עובד?


ייצור החשמל באופן פרטי על ידי אנרגיה סולארית הופך לשכיח יותר בשנים האחרונות. מדינת ישראל הציבה לעצמה ייעד והוא לספק עד עשרה אחוזים מתצרוכת החשמל באופן פרטי. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שייצור חשמל באופן מסורתי, על ידי שריפת גז או פחם גורם נזק אקולוגי בלתי הפיך, מעבר לעובדה שמדובר בהליך יקר.


על מנת לייצר חשמל באופן סולארי מותקנים פאנלים סולריים (קולטנים), על גגות מבני תעשייה גדולים, בתים פרטיים או שטחים חקלאיים המנותבים למטרת ייצור חשמל. ב2008 אישר משרד התשתיות התקנת מערכות פוטו- וולטאיות לייצור חשמל עצמי בבתים פרטיים. חברת החשמל הצטרפה ליוזמה ב2013 ומאז היא מאפשרת לבעלי מערכות אלו לצרוך חלק גדול מהחשמל באופן פרטי ולהשלים את יתרת הצריכה על ידי חיבור לרשת החשמל המסורתית. כך מספקות המערכות הפרטיות מענה גדול לרוב תצרוכת החשמל הביתית ומוזילות באופן משמעותי את הוצאות התחזוקה במשק הפרטי והתעשייתי.


כמה חשמל ניתן לייצר ביממה?


שאלה מצוינת. בהנחה שמדובר ביום שטוף שמש ובתנאי ראות מיטביים ללא עננות בשמיים, תוכלו לייצר חצי קילווואט למטר רבוע של פאנלים סולריים ליום. 1700 קוט"ש לשנה ל 1 קילו וואט מותקן על 10 מטר מרובע. כעשירית מתצרוכת החשמל החודשית הממוצעת של משק בית בישראל. כמובן שככל ששטח הקולטנים יהיה גדול יותר, כך תפוקת החשמל תגדל בהתאם.


למה כדאי להשקיע במערכות לייצור חשמל באנרגיה סולארית?


בראש ובראשונה כי מדובר בהשקעה משתלמת לכל הדעות, שתגדיל באופן משמעותי את הכנסות המשק הפרטי והתעשייתי. שנית זו אנרגיה ירוקה שלא מזהמת הסביבה ועוזרת במלחמה הכללית של התחממות גלובלית בנוסף חשוב לזכור כי ייצור חשמל באופן עצמי מונע נזק סביבתי, ומבטיח לנו ולדורות הבאים אריכות ימים וחיים בריאים נטולי זיהום אוויר שהוכח כפוגע ומסכן חיים. התקנת הפאנלים הסולריים על גגות מבנים אינה דורשת הסבת שטחים או ייעוד קרקעות למטרה זו. ברוב המבנים הגג אינו משמש את בעלי המבנה פרט להתקנת מערכות שונות.


יחד עם זאת חשוב לקחת בחשבון את עלויות ההקמה לצורך התקנת המערכת. יש לראות בעלויות אלו השקעה עתידית, שכן הן צפויות להחזיר את עצמן בתוך שנים בודדות ולהפוך לפתרון ישים להפחתת הוצאות באופן משמעותי, במשק הפרטי ובמשק התעשייתי. במדינה שטופת שמש כמו ישראל, אין ספק כי השקעה באנרגיה סולרית היא אחת ההשקעות הכדאיות והמבטיחות.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il