TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

עפר קליין ראש אגף כלכה ומחקר בקבוצת הראל ביטוח ופיננסים בתגובה מיידית למדד המחירים לצרכן


עפר קליין
המדד הפתיע מעט למעלה – להערכתנו הריבית תישאר ללא שינוי

מדד המחירים לצרכן באוקטובר עלה ב-0.3 אחוז, מעט מעל לצפי שלנו והאינפלציה ב-12 החודשים האחרונים נשארה ללא שינוי 1.2 אחוזים. הסעיף שהפתיע כלפי מעלה היה שוב סעיף הדיור (שממשיך להקשות על מכל מי שמנסה לחזות אותו). סעיף נוסף שעלה חזק (אבל לפי הצפי) היה סעיף ההלבשה וההנעלה (פתיחת עונת החורף) שעלה ב-8 אחוזים.


ע"פ האומדנים הראשוניים שלנו, מדד נובמבר צפוי לרדת ב-0.2 אחוז (ירידה עונתית ובפירות והירקות ובדיור) ומדד דצמבר צפוי לרדת ב-0.1 אחוז (עלייה בהלבשה והנעלה שתקוזז עם הירידה החדה הצפוייה במחיר הדלק). כך שנת 2018 צפויה להסתיים עם אינפלציה של 1.1 אחוזים. התחזית שלנו ל-2019 נותרה ללא שינוי על 1.1 אחוזים.


למרות המדד הגבוה מהצפי וההיחלשות של השקל כנגד הדולר אנו לא סבורים שבנק ישראל יעלה את הריבית בהחלטה הקרובה המתוכננת ל-26 בנובמבר. יחד עם זאת, להערכתנו, על רקע שיעור האבטלה הנמוך, עליית השכר במשק, הצמיחה הריאלית החזקה והעובדה שהאינפלציה כן בתוך יעד הבנק (למרות שרק בחלק התחתון) הבנק כן יחל להעלות את הריבית במהלך 2019, כאשר פיחות/ייסוף השקל יהיה הטריגר המרכזי לתזמון החלטה.


מדד מחירי הדירות בבעלות (שאינן חלק ממדד המחירים לצרכן) עלה ב-0.1 אחוז (בין אמצע אוגוסט לאמצע ספטמבר), עם זאת, ב-12 החודשים האחרונים מחירי הדירות ירדו ב- 1.9 אחוזים. מנגד, מדד מחירי הדירות החדשות ירד החודש ב-0.6 אחוז. (34 אחוזים מהדירות החדשות הן בתוכנית מחיר למשתכן).


בנוסף, הבוקר פורסם שחלה עלייה חדה בנתוני מכירות דירות חדשות גם בספטמבר (9.3 אחוזים על פי נתונים מנוכה עונתיות). נתוני המגמה בחצי השנה האחרונה מצביעים על עלייה עקבית בקצב המכירות של הדירות, זאת לאחר מספר שנים של ירידה בו.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il