TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

מידרוג מותירה דירוג aa3.il לבנק דיסקונט


מידרוג
אופק הדירוג יציב

שיקולים עיקריים לדירוג
הערכת האיתנות הפיננסית הפנימית (BCA) של הבנק נתמכת במיצובו הטוב במערכת הבנקאות המקומית המבוססת על מותג חזק, נתחי שוק משמעותיים, בסיס לקוחות רחב ופיזור מקורות הכנסה, אשר תורמים גם ליכולת השבת הרווחים של הבנק. הבנק הינו בנק אוניברסאלי[1] ובנוסף לפעילות תיווך פיננסי, מספק ללקוחותיו קשת רחבה של שירותים בנקאיים.


הבנק מאופיין במדיניות ניהול סיכונים שמרנית יחסית התומכת בפרופיל הסיכון, אשר נמצא במגמת שיפור כפי שבא לידי ביטוי בקיטון ברמת המינוף ובמדדי איכות תיק האשראי לאורך השנים האחרונות. בנוסף, מאופיין הבנק בפרופיל נזילות גבוה, נוכח מבנה מקורות נח, רחב ומפוזר ומלאי נכסים נזילים משמעותי. כרית ההון של הבנק הולמת לדירוג וסופגת הפסדים לא צפויים בצורה טובה ביחס לתרחישי הקיצון של מידרוג, כאשר להערכתנו כרית ההון תמשיך להיבנות בשוליים בטווח הזמן הקצר והבינוני.


בנוסף, עמידת הבנק ביעדי הלימות ההון הרגולטוריים בפער סביר מהווה גורם חיובי לפוטנציאל הצמיחה בתיק האשראי ולגמישות העסקית. מנגד, הערכת האיתנות הפיננסית הפנימית של הבנק ממשיכה להיות מושפעת לשלילה מריכוזיות לווים וענפית גבוהות ביחס להון הבנק ומכרית רווחיות נמוכה ביחס לדירוג. האחרונה מוגבלת ביעילות תפעולית נמוכה למרות מגמת השיפור בה כתוצאה ממהלכי התייעלות משמעותיים הן בכ"א והן בשטחים שביצע הבנק בשנים האחרונות.


פוטנציאל שיפור הרווחיות מוסיף להוות אתגר מרכזי לבנק, בין היתר, בשל הסביבה העסקית והמשפטית המאתגרות. נציין, כי לבנק פוטנציאל פרישה טבעית משמעותי כאשר כ-500 עובדים נוספים צפויים לפרוש עד לסוף 2021. בנוסף, בחודש אוגוסט 2018 אישר הבנק תכנית פרישה מוקדמת נוספת של כ-200 עובדים עד לסוף השנה. מהלכים אלה תומכים בשיפור הרווחיות, להערכתנו ביחד עם הגידול הצפוי בבסיס ההכנסות כתוצאה מהצמיחה הצפויה בתיק האשראי.


תרחיש הבסיס של מידרוג ל-12-18 חודשים הקרובים מניח המשך סביבה עסקית ומשפטית מאתגרות עם סביבת ריבית נמוכה, הצפויה לעלות באופן איטי בלבד החל משנת 2019 ותמשיך להשפיע על מרווח פיננסי ממותן.. זאת, לצד צמיחת תמ"ג יציבה (כ-3.6%), עלייה בסביבה האינפלציונית והמשך תחרות ברוב מגזרי הפעילות. בתרחיש זה, צפויה יציבות מסוימת במדדי הסיכון של תיק האשראי, עם עלייה מסוימת בהוצאות להפסדי אשראי (0.45%-0.35%), גם בשל הערכתנו לעליית הסיכון במגזר הקמעונאי, קיטון בגביית חובות עבר ותמורות רגולטוריות. אנו צופים כי תשואת הליבה על נכסי הסיכון והתשואה על הנכסים (ROA) ינועו בטווח של 1.7%-1.8% ו- 0.7%-0.6%, בהתאמה בשנים 2018-2019 ויתמכו ברמת דירוג גבוהה יותר.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il