TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

עפר קליין מקבוצת הראל ביטוח ופיננסים


עפר קליין
"הטוב, הרע והלא נורא- שלושת התרחישים שלנו למצב השווקים לאחר בחירות האמצע הערב בארה"ב"

הערב יתקיימו בחירות האמצע לקונגרס האמריקאי. ישנם שלושה תרחישים מרכזיים אפשריים:


· המצב הקיים ברובו נשמר כאשר הרפובליקנים ממשיכים לשלוט ב-2 בתי הקונגרס (כרגע לפי הסקרים ההסתברות לכך נמוכה). בתרחיש זה נצפה לסנטימנט חיובי בשווקי המניות ולעליית תשואות, מאחר שהדבר יאפשר לנשיא להמשיך ולממש הקו של מדיניות פיסקאלית מרחיבה תוך הפחתה נוספת של מיסים.


· מהפך, כאשר הדמוקרטים משיגים רוב ב-2 בתי הקונגרס (לפי הסקרים גם ההסתברות לכך נמוכה). בתרחיש זה הנשיא האמריקאי הופך ל"ברווז צולע" ומתקשה להוביל חקיקה משמעותית. יותר מכך, בתרחיש זה ישנה האפשרות שהדמוקרטים ינסו אף לבטל רפורמות של הנשיא שכבר עברו. במקרה זה נראה סנטימנט שלילי בטווח הקצר בשווקי המניות, עלייה נוספת בתנודתיות וירידת תשואות האג"ח.


· המפלגה הרפובליקאית צפויה לשמור על הרוב הדחוק שלה בסנאט, אך לאבד את הרוב בבית הנבחרים. תרחיש זה הוא הסביר ביותר על פי הסקרים (וכבודם במקומם מונח), ולכן סביר שחלק גדול מתרחיש זה כבר מגולם בשווקים, מכאן שלא נראה בתרחיש זה זעזוע משמעותי.

עוד בארה"ב.
לקראת יום חמישי, בעקבות דו"ח התעסוקה הטוב, להערכתנו הבנק המרכזי שהיה בין הגורמים המרכזיים שתרמו לירידה בתנודתיות בשווקים בעבר, יאותת שהוא דווקא ממשיך להעלות את הריבית בדצמבר.
חודש אוקטובר היה מהחודשים הגרועים ביותר בעשור האחרון בשוק המניות בארה"ב.


בעבר, במקרים דומים, הבנק המרכזי היה בין הגורמים המרכזיים שתרמו לירידה בתנודתיות בשווקים. אך כיום הסיכויים לכך נמוכים לנוכח נתוני הצמיחה החזקים, לצד שוק עבודה חזק והשכר שמאיץ. אלו יחד, דוחפים את הבנק להמשיך ולהעלות את הריבית. לכן אנו מאמינים שבהחלטת הריבית ביום חמישי הקרוב הבנק יאותת על העלאת ריבית נוספת ברבעון האחרון של השנה.

דוח התעסוקה האחרון היה חזק עם גידול של 250 אלף משרות חדשות, מעל לצפי, כאשר שיעור האבטלה נותר ללא שינוי ברמתו הנמוכה של 3.7 אחוזים, וזאת על אף עלייה קלה בשיעור ההשתתפות ל-62.9 אחוזים. במקביל, כפי שכתבנו בשבועות הקודמים, השכר הממוצע המשיך להאיץ עם גידול של 3.1 אחוזים ב-12 החודשים האחרונים, הקצב המהיר ביותר מאז 2009.


נתוני הצריכה הפרטית לספטמבר היו כצפוי חזקים, נוכח נתוני הצמיחה, עם עלייה ריאלית של 0.3 אחוז, לאחר עדכון כלפי מעלה של החודש הקודם. מחירי ההוצאה לצריכה פרטית התמתנו ל-2 אחוזים וליבת המחירים נותרה יציבה על 2 אחוזים חודש חמישי ברציפות, ביעד הבנק המרכזי.
בישראל

האינדיקטורים העיקריים לצמיחה ברבעון השלישי תומכים עדיין בהערכתנו לצמיחה של 3.7 אחוז בשנת 2018.
· האינדיקטורים העיקריים לרבעון השלישי היו ברובם טובים עם גידול מהיר באוגוסט במדד פדיון ענפי המשק, הייצור התעשייתי ויצוא השירותים.
· סקר החברות של בנק ישראל לרבעון השלישי הצביע על המשך צמיחה נאה של הסקטור העסקי, במיוחד בענפי השירותים, ובמידה מתונה יותר בענפי התעשייה, המסחר והבנייה.
· שיעור האבטלה עלה קלות ברבעון השלישי, אך עדיין נמוך מאוד ברמה היסטורית.

נקודות מרכזיות

ישראל
· האינדיקטורים העיקריים לרבעון השלישי היו ברובם טובים עם גידול מהיר באוגוסט במדד פדיון ענפי המשק, הייצור התעשייתי ויצוא השירותים.
· סקר החברות של בנק ישראל לרבעון השלישי הצביע על המשך צמיחה נאה של הסקטור העסקי, במיוחד בענפי השירותים, ובמידה מתונה יותר בענפי התעשייה, המסחר והבנייה.
· שיעור האבטלה עלה קלות ברבעון השלישי, אך עדיין נמוך מאוד ברמה היסטורית.
בהשוואה לסקירה הקודמת הציפיות לאינפלציה עלו מעט בטווחים הקצרים והבינוניים.

ארה"ב
· גם באוקטובר דוח התעסוקה היה טוב מההערכות המוקדמות וקצב עליית השכר הממוצע האיץ.
· בחמישי הקרוב הבנק המרכזי צפוי לאותת על העלאת ריבית בדצמבר.
· קצב עליית מחירי הבתים ממשיך להתמתן נוכח עליית הריבית.
· סנטימנט חברות התעשייה נותר גבוה באוקטובר, אך התמתן חודש שני ברציפות. סנטימנט ענפי השירותים גם כן התמתן קלות, אך הוא עדיין קרוב לרמתו הגבוהה ביותר מזה 20 שנה.
· היום יתקיימו בחירות האמצע לקונגרס האמריקאי. הסקרים מצביעים על אובדן הרוב הרפובליקני רק בבית הנבחרים.

עוד בעולם
· נתוני הצמיחה הראשוניים בגוש האירו לרבעון השלישי הפתיעו לשלילה, בעיקר בשל חולשה באיטליה.
· מחירי האנרגיה תרמו לעליית האינפלציה בגוש האירו לרמתה הגבוהה ביותר מזה 6 שנים.
· דיווחים חיוביים בבריטניה על התקדמות במשא-ומתן בין בריטניה לאיחוד תרמו להתחזקות מהירה של הפאונד.
· מדדי מנהלי הרכש בסין הצביע על התמתנות חוצת סקטורים בקצב התרחבות הפעילות הכלכלית.
· השבוע יחל הסבב השני של הסנקציות על יבוא נפט מאיראן. החרגה של חלק מהמדינות מקטינה את הלחץ על מחיר הנפט.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il