TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

יציבות היא שם המשחק


מידרוג
תקציר חודש אוקטובר 2018

בחינת המרווחים החציוניים (בממוצע חודשי) בשוק האג"ח הקונצרני (המדורג) בישראל מראה כי בחודש אוקטובר שמרו המרווחים על יציבות מסוימת לאורך רוב סולם הדירוג, הן במגזר השקלי (למעט בשתי רמות דירוג ספציפיות: A3.il ו- Baa2.il בהן נפתחו המרווחים ב- 11 ו- 90 נקודות בסיס בהתאמה), והן במגזר הצמוד (פתיחת מרווחים של עד כ- 5 נקודות בסיס). נציין, כי מתחילת השנה ניתן לראות התמתנות מסוימת בתיאבון הסיכון של המשקיעים, כך שככל שיורדים בסולם הדירוג פתיחת המרווחים הייתה משמעותית יותר.

התשואות החציוניות (בממוצע חודשי) עלו בצורה מתונה בחודש אוקטובר בשני המגזרים, ולאור יציבות המרווחים הושפעו מעליית עקומי הבסיס (חסרי סיכון) הן השקלי והן הצמוד, תוך גידול מסוים בתלילות העקומים.


עקום התשואות חסר הסיכון בארה"ב (בממוצע חודשי) עלה לכל אורכו בטווח שבין 9 ל- 19 נקודות בסיס, כאשר שיפוע העקום התאפיין בעלייה מסוימת, אולם העקום עדיין ממותן מאוד. שיפוע העקום עמד על כ- 0.56%, לעומת שיפוע העקום השקלי שעמד לאותו המועד על כ- 1.81%.

הציפיות לאינפלציה משוק ההון לטווח של 12 חודשים שמרו על יציבות בחודש החולף, מעוגנות בתוך טווח היעד של בנק ישראל ועומדות על רמה של 1.3%. בטווח הזמן הבינוני-ארוך ציפיות האינפלציה שמרו על יציבות גם כן והן קרובות למרכז טווח היעד.


מרווחי החובות הנחותים (אג"ח Coco's) של הבנקים (אגוד, לאומי, הבינלאומי, דיסקונט) שיקפו בחודש אוקטובר מגמה מעורבת, כאשר לאג"חים של אגוד ודיסקונט מרווח נמוך יותר ביחס לחציון רמת הדירוג שלהם ולבינלאומי וללאומי סיכון מעט גבוה יותר ביחס לדירוג החציוני שבו דורגו. המרווחים של ני"ע אלו משקפים גם כן יציבות מסוימת בפרמיית הסיכון (בממוצע חודשי) ביחס לחודש הקודם (למעט בבנק אגוד) וזו נעה בטווח שבין 2.0%-1.2% בחודש אוקטובר.

בחלוקה לפי ענפי פעילות במגזר הצמוד נשמר מדרג הסיכון בין הענפים המרכזיים, כאשר תשואות גבוהות יותר נצפו בענפי פעילות בעלי סיכון גבוה יותר- חברות אחזקה ונדל"ן, לעומת ענפי פעילות המאופיינים בסיכון נמוך יותר- בנקים וחברות ביטוח, כפי שמתבטא גם במדרג המרווחים לאורך זמן. לאורך שנת 2018, התשואה החציונית בענפים אלו נותרה מתחת לרמה של 2.0%. בענפים המרכזיים במגזר הצמוד שמרו המרווחים החציונים בחודש אוקטובר בצורה לא מפתיעה על יציבות ביחס לחודש הקודם.

מדרג הסיכון בין הענפים משתקף גם בתנודתיות התשואות (פער הריביות), כאשר התנודות המשמעותיות ביותר שנחזו בתשואות ב-12 החודשים האחרונים, נמצאו ברובן, בדומה לחודשים האחרונים, חברות מענפי הנדל"ן ובפרט חברות נדל"ן מארה"ב, כאשר ברוב התצפיות התשואה עלתה בהשוואה לשנה הקודמת.


בבחינת ההתפלגות הגיאוגרפית של המרווחים הממוצעים לפי קבוצות דירוג נראה כי גם החודש ברמות הדירוג הגבוהות פער המרווחים בין החברות המקומיות (אג"ח קונצרני שקלי בלבד) לחברות בארה"ב ואירופה נותר מתון יחסית (כאשר הדירוג שלהן גלובאלי ביחס לדירוג המקומי) וככל שרמת הדירוג יורדת נפתח פער משמעותי במרווחים. המרווחים הממוצעים לפי קבוצות הדירוג שמרו על יציבות מסוימת ביחס לחודש הקודם גם בארה"ב ובאירופה.


פרמיית ה- CDS בחתך גלובאלי רשמה מגמה מעורבת לראשונה מזה זמן מה עם ירדה בטווח של עד כ- 11 נקודות בסיס ברמות הדירוג הגבוהות (עד A1), כאשר ברמות הדירוג הנמוכות יותר חלה עלייה של עד כ- 16 נקודות בסיס.

הערה: יש לשים לב שבחלק מהמדגמים ומתתי המדגמים יש מיעוט תצפיות בחלק מרמות הדירוג שעלולות להטות את התוצאות.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il