TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

לשכת שמאי מקרקעין


יור לשכת השמאים חיים מסילתי
חריש – העיר הצומחת בישראל בחמש השנים האחרונות
בדיקה של לשכת שמאי המקרקעין מגלה כי בחמש השנים האחרונות נבנו בחריש 2,367 דירות לכל 1,000 תושבים. ראשון העין וצור הדסה בחמישייה. אום אל פחם, רמלה ואשדוד בערים שלא עומדות בקצב הבנייה

איזו עיר הכי צומחת בישראל? בדיקה של לשכת שמאי מקרקעין לקראת כנס השמאים מגלה כי חריש היא העיר הצומחת בישראל כאשר בחמש השנים האחרונות החלה בנייתן של 2,367 דירות על כל 1,000 תושבים בעיר.

לצורך הבדיקה לשכת שמאי מקרקעין בחנה את התחלות הבנייה בחמש השנים האחרונות (עד מחצית ראשונה של 2018) ונתוני הלמ"ס לגודל האוכלוסיה ביישובים המעודכנים לשנת 2017.

חמש הערים הצומחות ביותר הן: חריש, ראש העין, צור הדסה, באר יעקב וצור יצחק. מהבדיקה עולה פער גדול מאוד בנוגע לחריש וזאת בשל היותה עיר חדשה שרק בשנה וחצי האחרונות החלה להתאכלס ומספר התחלות הבנייה בה חסרות תקדים. בלשכת שמאי המקרקעין מסבירים כי הנתון של מספר האוכלוסיה בחריש לא מספיק מעודכן ומרישומי המועצה לאחרונה חצתה את התושב ה-10,000. בהתבסס על נתון זה החלה בנייה של 848 דירות חדשות לכל 1,000 תושבים, כלומר חריש עדיין מובילה בפער חסר תקדים.

לדברי חיים מסילתי, יו"ר לשכת שמאי מקרקעין "בשנים האחרונות הממשלה פעלה להגדלת היצע הדיור בישראל באמצעות תכנון של שכונות גדולות במקומות בהם למדינה יש מלאי גדול של קרקעות. לכן ניתן לראות ישובים קטנים יחסית בהן נבנות היום שכונות ענק המהוות כמעט עיר בפני עצמן. האתגר בשכונות האלו שצומחות במהירות הוא הקמת תשתיות ומבני ציבור שיאפשרו קליטה נוחה של האוכלוסייה החדשה. מבחינת הזוגות הצעירים מדובר במקרים רבים בהזדמנות כי בשכונות בתחילת דרכן מחירי הדירות נוחים יותר וערכן עולה ככל שהשכונה מתאכלסת ומושכת אוכלוסייה חזקה יותר".

טלי כהן, מנהלת השיווק והמכירות של שפיר מגורים, הבונה את שכונת בצוותא בחריש, מסבירה כי "חריש הולכת וצומחת לעיר מודרנית וגדולה שתמשוך קהלים רבים מלבד הזוגות הצעירים שאפיינו אותה בתחילת הדרך. אנחנו בונים כעת שכונה חדשה – בצוותא – שתכלול כ-1500 דירות חדשות במסגרת מכרז "תכנן ובנה" הראשון בישראל. מדובר ב-80 בניינים, בתי ספר, גני ילדים, אולם ספורט ועוד בתוך 40 חודשים. זה חסר תקדים בארץ וממחיש את פוטנציאל הצמיחה של העיר הזו".

צור הדסה מפתיעה

מהנתונים עולה כי בראש העין החלה בנייה של 182 דירות לכל 1,000 תושבים, וזאת בעקבות הבנייה המואצת של שכונת פסקות אפק. כיום חלק מהשכונה כבר מאוכלס ופרויקטים רבים אחרים נמצאים בשלבי בנייה מתקדמים . במקום השלישי והמפתיע היישוב צור הדסה. בשנים האחרונות התעצמה הבנייה ביישוב שנמצא קילומטר מערבית לקו הירוק. ביישוב החלה בנייה בנייה של 162 דירות לכל 1,000 תושבים. לאחר סיום הבנייה צור הדסה אמורה להכפיל עצמה מבחינת כמות תושבים.

באר יעקב היא העיר הצומחת בשפלה והתברגה במקום הרביעי מבין הערים הצומחות בארץ. בחמש השנים האחרונות החלה בנייה של כ-135 דירות לכל 1,000 תושבים. במקום החמישי היישוב צור יצחק. על פי התוכנית יבנו ביישוב כ-2,650 דירות ויתגוררו בו למעלה מ-10,000 תושבים. מבדיקת לשכת שמאי מקרקעין עולה כי בחמש השנים האחרונות החלה בנייה של 120 דירות לכל 1,000 תושבים, כך שתהליך הצמיחה טרם הסתיים ליישוב בדרום השרון.

בקריית אונו נבנו בחמש השנים האחרונות 41.6 דירות חדשות לכל 1,000 תושבים בעיר. לשם השוואה, בגני תקווה השכנה נבנו 111.2 דירות לכל 1,000 תושבים. לדברי ירון צוברי, מנהל חטיבת המגורים בקרסו נדל"ן הבונה את פרויקט אומאמי, ברובע אריאל שרון: "בחמש השנים האחרונות עיקר הבנייה בקריית אונו הייתה במסגרת התחדשות עירונית. לפני כשנה התחלנו בשיווק פרויקט אומאמי בן כ - 742 יח"ד, ברובע אריאל שרון המוקם בעיר לאחר שנים רבות בהן לא נבנו שכונות חדשות. ברובע אריאל שרון יבנו כ - 1,615 יח"ד , שטחי מסחר, משרדים וקריות חינוך.

"הרובע הממוקם במערב קריית אונו דרומית לאוניברסיטת בר אילן וצפונית לשכונת קריניצי וכפר אז"ר יכלול כבישים חדשים שיאפשרו זרימת תנועה מהירה יותר מתוך ומחוץ לעיר ויחד עם קו הרכבת הקלה והתחנה בסמוך לרובע ישפרו מאוד את הגישה התחבורתית השנים בהן לא הייתה מספיק בנייה חדשה בקריית אונו יצרו ביקושים כבושים לדירות. הרגשנו את זה היטב לפני כשנה, בטרם היציאה לשיווק וקבלת היתרי הבנייה קיבלנו עשרות רבות של טלפונים מצד מתעניינים והתוצאות ניכרו בשלב המכירה המוקדמת בה נמכרו כ-80 יח"ד בפרק זמן קצר.".

הערים שלא צומחות

ויש גם ערים שעומדות במקום מבחינת היקפי בנייה. מבדיקת לשכת שמאי מקרקעין לקראת כנס השמאים באילת עולה כי בערים אום אל פחם, רמלה, קריית ים, בני ברק ואשדוד הבנייה לא מספיק ענפה ביחס למספר התושבים.

מהנתונים עולה כי אשדוד, העיר השישית בגודלה בישראל, לא עומדת בקצב. שיעור התחלות הבנייה לכל 1,000 תושבים עומד על 14.5 דירות בחמש השנים האחרונות. בערים בני ברק וקריית ים החלה בחמש השנים האחרונות בנייה של כ-13.8 דירות לכל 1,000 תושבים. באופן מפתיע העיר רמלה נמצאת במקום הלפני אחרון למרות שהממשלה הגדירה אותה כיעד אסטרטגי. בחמש השנים האחרונות החלה בנייה של 11.5 דירות לכל 1,000 תושבים – נתון נמוך במיוחד. סוגרת את הטבלה היא אום אל פחם, שנבנים בה 9.8 דירות לכל 1,000 תושבים.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il