TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

ועד הרפתנים: ההסכמות בין תנובה ל"נציגי הרפתנים" לא מייצגות אותנו


נציג וועד הפעולה של הרפתנים, דביר גואטה
מהלכי האוצר לא חוקיים ומטרתם אחת - הרס ענף החלב ומכירתו בזול לטייקונים

ידיעות שהתפרסמו ביממה האחרונה על הסכמות כביכול בין הרפתנים לתנובה על מנת ליצור חזית אחת מול האוצר זוכות לבוז ולביקורת מצד ועד הפעולה של הרפתנים המייצג יותר מ-60 בעלי רפתות במושבים.


לדברי נציג ועד הרפתנים דביר גואטה, "נציגי הרפתנים" המוזכרים בכתבות הללו אינם מייצגים כלל את הרפתנים, וגם לא את האינטרסים שלהם – להיפך. "ולראייה – מאיר צור, מזכ"ל תנועת המושבים המנהל יחד עם נציגים מטעמו את המו"מ מול האוצר, הצטרף לאחרונה לתנועת 'כולנו' של שר האוצר, ועל פי פרסומים בתקשורת הובטח לו מקום ברשימה הבאה לכנסת. כמו כן, שולחן החלב, הועד שאמור לייצג את האינטרסים של הרפתנים, היה מוכן לחתום כבר לפני חודשים על הסכם לחיסול יותר מחצי הענף".


"מדובר במשחק מכור מראש" אומר גואטה. "נציגי הרפתנים במירכאות כפולות ומכופלות, משתפים למעשה פעולה עם כוונת האוצר למכור את ענף החלב לתאגידים ולטייקונים ובזול. הדבר מזכיר מאד הפרטות דומות בעבר של משאבים לאומיים, שבדיעבד נזכרו לערוך עליהן תחקירים, ובחלק מהמקרים אף נפתחו חקירות והוגשו כתבי אישום" אומר גואטה.


"כל הישיבות וההסכמות של "נציגי הרפתנים" שהשתלטו על הענף הן פסאדה אחת גדולה. חלק מספין מתוכנן לגדוע את ענף החלב מהשורש מבלי לפצות כראוי את הרפתנים. כל ירידה באגורות של מחיר המטרה או שינוי הענף ללא פיצוי משמעותי של הרפתנים לא יעבור".


לדברי גואטה רפתן ממוצע במושב רכש מכסת חלב ב-2 מיליון שקלים, והשקיע כ-3 מיליון שקלים נוספים ברפת. "לפצות רפתן שכזה במאות אלפי שקלים על הסכמתו לסגור את הרפת – זו פעולה צינית, דורסנית, משפילה ולא חוקית – ואנו נילחם נגדה בכל הכלים המשפטיים והלא משפטיים שבידינו".


גואטה מוסיף כי פתיחת השוק לייבוא כלל לאו דווקא מאיימת על הרפתנים. "רק 30% משוק החלב יכול להסתמך על חלב מיובא (אבקות חלב). כיום כבר 15% ממנו מגיע מייבוא. מעבר לכך, עלויות השינוע, והכשרת החלב המיובא תהפוך את מחירו ללא אטרקטיבי.


"חשוב לזכור שהרפתן הישראלי הוא בין היעילים בעולם ומסתפק בשכר צנוע של כ 19 אגורות לליטר בלבד. פחות בהרבה מעמיתו באירופה שגם זוכה לסבסוד. ליוקר המחיה אחראית המדינה במחירי המע"מ, הדלק, החשמל, המים והרשתות הקמעונאיות שנהנות מפערי תיווך לא מוצדקים. בוודאי שלא הרפתן שעליו מתבססת כל השרשרת." אומר גואטה.


לדבריו, הניסיון לצייר את הרפתנים כמי שמתנגדים לפתיחת הייבוא ובכך תורמים ליוקר המחיה הוא חלק מהספין שמטרתו לחסל את ענף הרפת המושבי – ולהעבירו לתאגידים ולטייקונים.


וועד הרפתנים היא קבוצה בת 60 בעלי רפתות במושבים מכל אזורי הארץ - אשר התאגדה לאחרונה על מנת להביא את זעקת הרפתנים לקדמת הבמה, ועל מנת לחשוף את הנתונים האמיתיים על שוק החלב, ועל הקשר בין הגורמים השונים בו ליוקר המחיה.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il