TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

לין מציע לשר הכלכלה


אוריאל לין ,קרדיט עינת לברון
הצעה קונקרטית להגדרה הכמותית ב-צו יבוא אישי בהתאם לקטגוריות של מוצרים וצריכה ממוצעת למשפחה
בימים אלה טיוטת צו יבוא אישי נדונה במשרד הכלכלה והתעשייה, ואף דו"ח מבקר המדינה שפורסם אתמול (ב', 22.10) בחר להתייחס לסוגיה זו.

לאור זאת, פנה עו"ד אוריאל לין נשיא איגוד לשכות המסחר לשר הכלכלה חה"כ אלי כהן , עם הצעה לתפיסה שונה וחדשנית באשר להגדרה של כמות סבירה המופיעה בטיוטת צו יבוא אישי: מעבר ממספר יחידות כללי, להגדרה כמותית על פי קטגוריות של מוצרים ואומדן של צריכה אישית.

טיוטת צו יבוא אישי, אם תחתם על ידי שר הכלכלה והתעשייה במתכונת שהוצעה, תאפשר לכל אדם בישראל לייבא בכל משלוח 30 פריטים, בערך כולל שאינו עולה על 1000 דולר, או 5 יחידות בכל משלוח ללא הגבלת ערך. ההגבלה היחידה היא על מספר הפריטים לכל משלוח. כלומר, אפשר יהיה לייבא משלוחים באותה כמות מידי יום.

"הגדרה זו סותרת קוטבית את המהות של יבוא אישי. ולמעשה תיצור הצפה כמותית של מוצרים, לאו דווקא לשימוש אישי. בעוד שהצו מגדיר יבוא אישי כ"כמות סבירה", ההגדרה של "כמות סבירה" מנוגדת קוטבית לסבירות. היא בלתי סבירה ומעוותת. חשוב להדגיש - המכס לא יוכל להתמודד מול השאלה מה אינו מהווה יבוא אישי ואין לו כלים לכך, כאשר ההגדרה הכמותית היא כפי שמפורש בצו".

לין אף התייחס לדוח מבקר המדינה, וציין כי "נוכח דוח מבקר המדינה והממצאים החמורים שהועלו, בוודאי ובוודאי שכיום יש למנוע הצפה כמותית בדרך של יבוא אישי ואין להרחיב את הייבוא האישי במובן הכמותי , בטרם משרד הכלכלה והתעשייה יעשה את הבדיקה הבסיסית שהוא חייב בה, ועליה המליץ מבקר המדינה, והיא לבחון את הנזקים הנגרמים למגזר הקמעונאי ולאלה המייצרים מוצרי צריכה לשוק המקומי."


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il