TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

עפר קליין מקבוצת הראל ביטוח ופיננסים


עופר קליין הראל
"למרות הניציות שניכרה בסיכומי החלטת הריבית ואופן הצבעת חברי הוועדה המוניטרית, אנו עדיין סבורים שסיכויי עליית הריבית בהחלטת הריבית הקרובה נמוכים"

לדברי עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים:

בארץ,
למרות הניציות שניכרה בסיכומי החלטת הריבית ואופן הצבעת חברי הוועדה המוניטרית, אנו עדיין סבורים שסיכויי עליית הריבית בהחלטת הריבית הקרובה נמוכים.


סיכומי הדיונים לקראת החלטת הריבית האחרונה מלפני כשבועיים מראה שמתגברים הקולות בוועדה המוניטרית התומכים בהעלאת ריבית בקרוב, כאשר הפעם 2 מתוך 6 חברים בוועדה הצביעו בעד העלאת הריבית בשיעור מתון של 0.15 אחוז.


עוד צוין ש"הוועדה מעריכה שבכל אחת מההחלטות הריבית הבאות ניתן יהיה להעלות את הריבית". להערכתנו, כל עוד לא יקרה משהו חריג, כמו פיחות משמעותי בשער השקל הסיכוי להעלאת ריבית בישיבה הקרובה ב-26 בנובמבר נמוך. יחד עם זאת, מהלך דברים זה בוועדה מעלה את הסיכויים לכך שהריבית תחל לעלות באיטיות בתחילת שנת 2019.

ציפיות לאינפלציה – התבססות הנפט ברמה הנוכחית תביא אותנו לעדכן כלפי מטה את מדד נובמבר.
בהשוואה לסקירה הקודמת, הציפיות לאינפלציה ירדו מעט לאורך כל העקום. במידה והירידה המהירה האחרונה במחיר הנפט תישמר, הדבר יתרום לירידה משמעותית במחיר הדלק בנובמבר. במקרה זה, אנו נעדכן את התחזית למדד נובמבר למינוס 0.3 אחוז.

בעולם,

להערכתנו, נתוני הצמיחה הראשוניים שיתפרסמו בשישי בארה"ב ויצביעו על צמיחה בסביבת ה-3.5 אחוזים יתמכו בעליית ריבית נוספת במהלך הרבעון הרביעי.


הפרוטוקולים מהחלטת הריבית האחרונה של הבנק המרכזי בארה"ב הראו שחברי הועדה מעריכים המשך עלייה מתונה של הריבית הקצרה, וחלקם אף מאמינים שבטווח הארוך יותר הריבית הקצרה תעלה באופן זמני מעבר ל-3 אחוזים.


אנו ממשיכים להאמין שהנתונים החזקים בארה"ב, במיוחד בשוק העבודה, יובילו להמשך עליית ריבית של הפד גם ברבעון האחרון של השנה, דבר שמתומחר בשוק ההון בסביבות 75 אחוזים בחוזים על הריבית. להערכתנו, נתוני הצמיחה הראשוניים שיתפרסמו בשישי הקרוב ויצביעו על צמיחה בסביבת ה-3.5 אחוזים יגדילו הסתברות זו.

ביום חמישי – מחכים להתייחסות ה-ECB לנושא התקציב האיטלקי.
באירופה, ביום חמישי הקרוב צפויה החלטת הריבית של ה-.ECB להערכתנו, המדיניות תישאר כרגע ללא שינוי, השאלה המעניינת תהיה האם הבנק המרכזי יתייחס לבעיה במדיניות הפיסקאלית באיטליה במיוחד לאחר שסוכנות הדירוג הבינלאומית Moody's הפחיתה את דירוג האשראי של איטליה ל-Baa3, הדירוג הנמוך ביותר שעדיין נחשב דירוג השקעה.

הצמיחה בסין המשיכה להתמתן – אנו מצפים לצעדים נוספים של הממשל לעידוד הצמיחה.
צמיחת הכלכלה בסין המשיכה להתמתן גם ברבעון השלישי של השנה, כאשר ירדה ל-6.5 אחוזים במהלך 4 הרבעונים האחרונים, לעומת 6.7 אחוזים ברבעון הקודם.

בעקבות התמתנות הצמיחה, הממשל הודיע על צעדים לתמיכה בכלכלה; הבנק המרכזי ימשיך לעודד את הבנקים להגדיל אשראי וימשיך לפעול להקל את קשיי המימון של החברות. יש לציין שבמהלך השנה הבנק המרכזי הפחית כבר 4 פעמים את יחס הרזרבה. במקביל, פורסמו דיווחים שהממשל שוקל להפחית את מס ההכנסה, כדי לתמוך בצריכה הפרטית.

אנו מצפים שהצמיחה בסין תמשיך להאט בצורה מתונה, כאשר המדינה ממשיכה את התהליך הארוך של מעבר מכלכלת תעשייה לכלכלת שירותים. אך במידה וההאטה תהיה מהירה וההשפעה השלילית של המכסים של ארה"ב יהיו גדולים מהצפוי, סביר שהממשל ימשיך ויפעיל מדיניות מרחיבה עוד יותר, כפי שעשה בעבר.

נקודות מרכזיות

ישראל
מתגברים הקולות בוועדה המוניטרית התומכים בהעלאת ריבית.
יציבות יחסית נרשמה בקצב המכירות של הדירות החדשות - ברמה הנמוכה מזו שהורגלנו בשנים הקודמות.
הצמיחה במחצית הראשונה של השנה עודכנה קלות כלפי מעלה.
בהשוואה לסקירה הקודמת הציפיות לאינפלציה ירדו מעט לאורך כל העקום.

ארה"ב
· האינדיקטורים העיקריים לפעילות הכלכלית בספטמבר היו מעורבים.
· שיא נוסף במספר המשרות הפנויות.
· חברי הבנק המרכזי מאותתים על המשך עלייה מתונה של הריבית הקצרה, חלקם אף מאמינים שבטווח הארוך הריבית הקצרה תעלה באופן זמני מעבר ל-3 אחוזים.

עוד בעולם
· הצמיחה בסין התמתנה יותר מהצפוי ברבעון השלישי השנה. הממשל הודיע שימשיך לתמוך בכלכלה.
· האינפלציה בבריטניה הפתיעה כלפי מטה. מנגד, השכר הממוצע עלה בקצב המהיר ביותר מאז 2009.
· דירוג האשראי של מודי'ס לאיטליה הופחת לגבול התחתון של דירוג השקעה. אופק הדירוג נותר יציב.
· ביום חמישי החלטת הריבית של ה-ECB - נחכה להתייחסות לנושא הגירעון התקציבי באיטליה.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il