TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

עוברים ל-2 חדרים


פרוייקט הרובע של חברת גולדן ארט בואדי סאליב בחיפה
צניחה בהתחלות בנייה של דירות 3 חדרים וזינוק בבניית 2 חדרים בינואר-יוני
האם שוק הנדל"ן עובר מדירות 3 חדרים לדירות 2 חדרים? על פי נתוני הלמ"ס, במחצית הראשונה של 2018 חל זינוק בבניית דירות קטנות בנות 2 חדרים וצניחה בהקמת דירות בנות 3 חדרים.

מהנתונים עולה כי בינואר-יוני 2018 הוחל בבניית 894 דירות בנות 2 חדרים לעומת 822 דירות בשנת 2017 כולה. בנוסף 4% מכלל התחלות הבנייה במחצית הראשונה של השנה היו של דירות 2 חדרים לעומת 2% בשנת 2017.

לעומת זאת, בינואר-יוני 2018 הוחל בבניית 1358 דירות בנות 3 חדרים לעומת 3488 ב-2017. נתח השוק ירד מ-7% אשתקד ל-6% כיום.

יש לזכור כי הדירות הקטנות עדיין תופסות נתח קטן סך התחלות הבנייה בישראל. לדברי האדריכל רם מרש, הבעלים של משרד מרש אדריכלים "הביקוש לדירות 2 חדרים על פני 3 חדרים עולה בערים בהן חוברים להם מספר פרמטרים: ביקוש לדירות נופש, דירות תקופתיות לאחיות ורופאים בקרבת בתי חולים ודירות סטודנטים. אשקלון, תל אביב וחיפה המובילות את הרשימה אכן עונות לקריטריונים הללו, אך כמובן שהיתרון המובהק של אשקלון הוא המחיר הסביר ביחס לתל אביב וחיפה".

מניתוח הנתונים עולה, כי תל אביב כבר לא נמצאת במקום הראשון בהקמת דירות קטנות. באשקלון נבנו במחצית הראשונה של השנה הכי הרבה דירות בנות 2 חדרים – 327 יח"ד. תל אביב ממוקמת במקום השני עם התחלות בנייה של 295 יח"ד וחיפה מדורגת במקום השלישי עם 116 דירות בנות 2 חדרים שהוחל בבנייתם.

לדברי שמעון ג'יני, מנכ"ל חברת גולדן ארט, המקימה בואדי סאליב שבחיפה את פרויקט הרובע הכולל בין היתר דירות קטנות המיועדות למכירה וכן להשכרה ארוכת טווח "בחיפה נבנו במחצית הראשונה של השנה 116 דירות בנות 2 חדרים ו-60 דירות בנות 3 חדרים. הנתון הזה מציב את חיפה כאחת הערים המובילות בבניית דירות קטנות. דירות 2 חדרים הינן פתרון דיור שמשרת מגוון אוכלוסיות החל מרווקים, זוגות צעירים ועד לבודדים ומבוגרים שמחפשים פתרונות דיור איכותיים לרבות השכרה שחסרים בשוק בגדלים אלו, במיוחד במרכזי ערים ובקרבה לאזורי אקדמיה, תעסוקה ובילוי. העיר התחתית בחיפה היא דוגמא למיקום שזקוק למענה ראוי לאוכלוסיות השונות, וגם מתוך ראייה של סטודנטים רבים המתגוררים בעיר וזקוקים לפתרונות דיור ההולמים את צורכיהם"

ירושלים מובילה בדירוג היישובים בהם נבנו במחצית הראשונה של השנה דירות 3 חדרים עם 300 יח"ד, תל אביב אחריה עם 201 יח"ד ובמקום השלישי רחובות עם התחלות בנייה של 163 יח"ד.

לדברי יצחק לקס, מנכ"ל קבוצת אלדד פרי, "העלייה בהתחלות הבניה של דירות קטנות היא מבורכת, אך מדובר בטיפה קטנה לעומת הצורך האדיר הקיים לדירות מהסוג הזה בקרב אוכלוסיות רבות. עדיין, רק 4% מהתחלות הבניה הן של דירות 2 חדרים, מה שלא מספק מענה ראוי לזוגות צעירים, רווקים ורווקות, גרושים ואכלוסיות נוספות שאינן זקוקות לדירה גדולה. יש לזכור שדירה קטנה היא מוצר חברתי ראשון במעלה, שמספק מענה גם בשוק השכירות וגם למי שמעוניין בבעלות על דירה במחיר נוח יחסית".

עם זאת, בסוף 2018 ותחילת 2019 צפויים להיכנס לטבלה יישובים נוספים. כך למשל, בשכונת בצוותא בחריש של חברת שפיר ייבנו 1440 יח"ד מתוכם כ-280 דירות קטנות.

באילת רוב הפרויקטים שייבנו בתקופה הקרובה יהיו פרויקטים של דירות קטנות. לדברי אבי כראל, יזם אילתי המקים מתחם נופש הכולל דירות בנות 2 חדרים "פינוי שדה התעופה ממרכז העיר והעלייה החדה בחברות התעופה הטסות לעיר הדרומית בעקבות מענקי משרד התיירות, הביאו לעלייה חדה בביקושים לחדרי מלון ודירות קטנות. היזמים בעיר מודעים לביקושים ולפי הפרויקטים הנמצאים בצנרת התכנון, אני מעריך שנראה עלייה חדה בבניית דירות קטנות".





טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il