TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

סמנכ"ל רשות המיסים: הרשות לא תתעקש על חישוב FIFO במיסוי קריפטו. המשמעות: שומות מס עשויות להיות קטנות במחצית


גידי בר זכאי , צילום נתי הורטיג
גידי בר זכאי: "הכרת רשות המיסים בחישוב רווח מדויק בקריפטו תחסוך עשרות מיליונים לנישומים ותוביל לגביית מאות מיליונים"
באירוע שנערך הערב במתחם ה- Mindspace בתל אביב, אמר סמנכ"ל רשות המיסים, רו"ח רולנד עם שלם כי רשות המיסים תכיר בחישובי מס שאינם FIFO, ומתייחסים למכירה וקנייה של מטבעות ספציפיים, בהנחה וניתן לזהות את המטבעות. המשמעות: חישובי המס יכולים להיות מדוייקים יותר, ושומת המס מצומצמת בהרבה.

עד היום נהגו מרבית יועצי המס לראות בביטקוין ומטבעות דיגיטליים אחרים כמטבעות שלא ניתן להבחין ביניהם, כך שחישוב המס בוצע על פי מודל בו המטבע שנמכר הוא המטבע הראשון שנקנה (FIFO). כעת, מבהיר סמנכ"ל רשות המיסים, רו"ח רולנד עם שלם כי חישוב המס המדויק, המתייחס לרווח שנצבר ספציפית לגבי כל מטבע ומטבע, מקובל על רשות המיסים. המשמעות- שומות נמוכות בעשרות אחוזים משיטת ה- FIFO, כך שגם מי שהגיש דוחות על פי שיטה זו יוכל להגיש דוחות מתוקנים שעשויים להקטין את השומה, להגדיל את הדיווחים, ולהיות מדוייקים הרבה יותר.

באירוע נשאל עם שלם אם בהנחה וניתן לזהות את המטבעות, האם יש אפשרות לדווח על האירוע בצורה שאינה FIFO. בתגובה לכך אמר עם שלם: "כן. אנחנו לא נתעקש על FIFO, בכפוף לעובדה שאתה באמת מסוגל לזהות ספציפית את המטבעות ולהיות עקבי עם עצמך"

בתגובה לדברים אמר רו"ח גידי בר זכאי, לשעבר סמנכ"ל רשות המיסים, כי: "הכרת רשות המיסים בחישוב רווח מדויק במטבעות דיגיטליים תביא לחישוב מס אמת, מה שיוביל לגבייה מוגברת ורווח של מאות מיליונים למדינה לאורך השנים. הכרה בחישוב מס מדויק תביא לשומות קטנות בשיעורים גבוהים של עד רבע מגובה השומה המקורית, שכן אנחנו יכולים היום לאתר ספציפית את המטבע שנקנה ונמכר ולחשב את הרווח המדויק לגביו ולא להשתמש בשיטות של הערכת רווח כגון FIFO".

בר זכאי מסביר כי הבעיה העיקרית היא האפשרות הטכנולוגית להוכיח מיהו המטבע שנקנה ונמכר ולהביא לכך הוכחות על הבלוקצ'יין. לשם כך פיתח את Bit-tax, מערכת המאפשרת לבדוק את המטבעות ספציפית ולבצע את חישוב המס המדויק ולא על פי הערכת FIFO. החברה אף נמצאת כיום בהליכים לרישום פטנט עולמי על הטכנולוגיה, בארה"ב.

"Bittax מאפשרת להביא ראיות לעמדה המיסויית הנכונה" מסביר בר זכאי "פיתחנו מערכת ששואבת את הנתונים מהבלוקצ'יין עצמו, מה שנותן תוקף להצהרות ומאפשר להגיש דיווחי מס מהימנים ומדויקים. Bit-tax מצליחה לעקוב אחר תאריך הקנייה של כל מטבע ומטבע וכך, במקרים מסוימים, מראה כי חישוב המס המקורי גדול מידי, לעומת חישוב FIFO, וכי חבות המס האמיתית קטנה יותר. עוד מוסיף בר זכאי: "ביטקוין לא דומה לחיטה או פחם. היום אנחנו יודעים לומר בדיוק מתי כל מטבע נקנה ונמכר ולכן, ישנה אפשרות שמי שמכר מטבעות בתקופות שונות, לא הרוויח עליהם סכום גדול כפי שסבר, מכיוון שהמטבעות שמכר נקנו בתקופה מאוחרת יותר. חישוב מס כזה הינו מדויק יותר, ומס האמת הוא במקרים רבים קטן יותר, מחישוב שבו המטבע שנמכר ראשון הוא המטבע שנקנה ראשון".


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il