TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

הראל פיננסים המלצות השקעה שבועית לשוק ההון: "מכינים את תיק ההשקעות לחודש הראשון של תשע"ט"


הראל פיננסים
אוגוסט הפתיע בביצועים חזקים בשוק הישראלי, למרות זירת מקרו סוערת ■ השנה העברית מסתיימת עם ביצועים מעולים למניות בישראל ובארה"ב
מה עושים השבוע?

מניות – השוק הישראלי ממשיך להצדיק משקל גדול בתיק המניות

כמו בשבוע שלפניו, גם בשבוע החולף הפגין שוק המניות הישראלי ביצועים מהחזקים בעולם – ת"א 35 עלה 1.9% והשלים עלייה של 5.5% מתחילת אוגוסט. גם מדדי ת"א 90 ו-SME60 בלטו בשבוע החולף ובאוגוסט כולו. מניות הבנקים בלטו בתיקון בשבוע האחרון ועלו במעל 2.7%, לאחר שבתקופה האחרונה דווקא רשמו ביצועי חסר. ב-12 החודשים האחרונים היו הבנקים אחד הסקטורים החזקים בבורסה המקומית עם עלייה של 24%.

מנגד, בארה"ב סקטור הפיננסים דווקא בולט בביצועי חסר. מאז אפריל, פיגר הסקטור בכ-5% מאחורי S&P500. לפי נתונים שפרסם בסוף השבוע גולדמן סאקס, ביצועי החסר האלה הובילו לכך שבתעשיית קרנות הנאמנות האמריקאית הורידו מנהלי ההשקעות את משקלו של הסקטור ב-1.1% במהלך הרבעון השני לכ-14%, הירידה הרבעונית החדה ביותר מאז 2013. זאת לנוכח הערכות כי השתטחות עקום התשואות בארה"ב והעובדה שהתשואות כבר מגלמות את עליית הריבית הצפויה, עשויות לפגוע בבנקים.

במבט קדימה, אנו מעריכים כי השוקים המניות בישראל ממשיך להיות מעניין להשקעה, נראה מצוין, עם תמחור מעניין ויכולת צמיחה. למרות הפער שפתחו השווקים האמריקאים מעל האחרים, להערכתנו ארה"ב אמנם צריכה לקבל משקל משמעותי בתיק, אך תמחור החסר של השווקים האירופאים, למשל, מצדיק חשיפה גם אליהם. לפיכך, אנו ממשיכים להמליץ על פיזור גלובאלי רחב ומזהים לא מעט סקטורים מעניינים של חברות שמפתחות מוצרים ושירותים שבעתיד ייהנו ממשקל גבוה בכלכלה העולמית כגון: סייבר, פינטק, בינה מלאכותית, מסחר אינטרנטי ועוד. לאור התנודתיות הגבוהה של "הסקטורים החדשים" והקושי לזהות עדיפות של סקטור אחד על פני השני, יש עדיפות לחשיפה מפוזרת ככל הניתן.

שימו לב ששבוע המסחר בארה"ב קצר השבוע, בשל חג העבודה (Labor Day) החל היום.

אג"ח – ממשיכים עם מח"מ קצר בישראל; הזדמנות באג"חים צמודי דולר הנסחרים בישראל
ירידת ציפיות האינפלציה בשוק המקומי הובילה גם בשבוע האחרון לביצועים טובים יותר באפיק השקלי. בסיכום חודשי, גם האפיק הקונצרני נהנה מביצועים חיוביים כאשר גם כאן בלט האפיק השקלי, בין השאר בשל עליות חדות באג"ח הנדל"ן האמריקאי שתיקנו את הירידות של התקופה האחרונה.

על רקע התנודתיות הגבוהה יחסית במדדי האג"ח בתקופה האחרונה, אנו ממשיכים להמליץ לא להאריך מח"מ או להגדיל סיכוני אשראי בתיקי הלקוחות וכן לשלב חשיפה לאג"ח קונצרני בדירוג גבוה ובמח"מ קצר – גם כתחליף לאג"ח ממשלתי. ההמלצה הזו רלוונטית במיוחד לחודש ספטמבר, שעתיד להיות עם מעט ימי מסחר, כך שפוזיציה דפנסיבית כזו עשויה להטיב עם רוב הלקוחות. בנוסף, תומכת בכך גם תנודתיות המט"ח, שעשויה לקרב או לדחות עליית ריבית גם בשוק המקומי ולפיכך להשפיע באופן משמעותי על התשואות הארוכות.

אנו ממשיכים להתמקד באג"ח דולרי קצרצר כדי ליהנות מעליית הריבית הדולרית. העקום השטוח ממשיך לייצר עדיפות למח"מ הקצר, כאשר בסיטואציה הנוכחית קרן כספית דולרית מגלמת תשואה לפדיון נאה, בדירוג גבוה יותר ובמח"מ נמוך יותר מחלופות כמו קרן אג"ח חו"ל בריבית משתנה. חלופה מעניינת נוספת להרוויח מהריבית הדולרית הגבוהה היא לשלב איגרות חוב קונצרניות ישראליות צמודות דולר, שלהערכתנו מעניינות בתקופה זו גם ביחס לחלופות מקבילות בחו"ל. מדד תל בונד דולר נסחר כיום בתשואה לפדיון דולרית גבוהה של כ-5%, רשם מאז הושק בתחילת יולי 2018 תשואה שקלית של 2.4%, הגבוהה משמעותית מיתר מדדי האג"ח ומרוב מדדי האג"ח הדולרי.

תיק השקעות – מכינים את התיק לספטמבר
מיעוט ימי המסחר הצפוי בישראל במהלך חודש ספטמבר מחייבים היערכות בתיק ההשקעות. במהלך החודש הקרוב יהיו בשוק המקומי 9 ימי מסחר מלאים בלבד, מהם 2 ימי ראשון (יש עוד 3 ימים מקוצרים במהלך סוכות). במהלך התקופה הזו צפויות לא מעט התבטאויות של טראמפ, החלטת ריבית באירופה (יחד עם מסיבת עיתונאים, שלרוב יוצרת עניין ומקבלת ביטוי גם בשווקים), החלטת ריבית בארה"ב (במהלך סוכות) וכן פרסום נתוני מקרו שוטפים.

לאור כל זאת, אנו ממשיכים לשמור על תיק שמורכב בעיקר ממח"מ קצר בישראל (קונצרני עד שנתיים בדירוגים גבוהים) לצד חשיפה קצרה לאג"חים בחו"ל (כספית נקובה בדולר או אג"חים קונצרנים שקליים צמודי דולר) יחד עם חשיפה מנייתית המתמקדת בארה"ב ובישראל. על רקע הביצועים של השווקים האלה חשוב לשמור על רמות פיזור גבוהות.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il