TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

מיליארד סינים לא טועים – החדשנות הישראלית חוצה גבולות


שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן ושר המדע והטכנולוגיה הסיני, מר וואנג ז'יגאנג (Wang Zhigang)
שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן נועד הבוקר עם שר המדע והטכנולוגיה הסיני, מר וואנג ז'יגאנג (Wang Zhigang) שהגיע לביקור רשמי ראשון בישראל במטרה לחזק את שיתופי הפעולה בין סין לישראל בתחום החדשנות והטכנולוגיה

ביקורו של השר ז'יגאנג מגיע כהכנה לקראת הגעתו לארץ של סגן נשיא סין, העומד בראש ועידת החדשנות הבין-ממשלתית, ביקור שצפוי "לשבור שיא" נוסף ביחסי ישראל-סין ולהיות הביקור הבכיר ביותר של נציג הממשל סיני בישראל


שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן: ""סין היא אחת משותפות הסחר החשובות לישראל. נוכח הפוטנציאל הרב הגלום ביחסי הסחר בין שתי המדינות, משרד הכלכלה והתעשייה פועל על מנת לחזק את שיתופי הפעולה עם הממשל בסין וכן עם תאגידים וחברות סיניות"


שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן נפגש הבוקר עם שר המדע הסיני וואנג ז'יגאנג (Wang Zhigang) והמדען הראשי ויו"ר רשות החדשנות, ד"ר עמי אפלבאום בכדי לדון באפשרויות לחזק את שיתופי הפעולה הטכנולוגים בין חברות סיניות לחברות וסטארטאפים מישראל.


תחום החדשנות הטכנולוגית מהווה תחום ליבה בעיסוק של הממשל בסין.
באוגוסט 2016 הכריז הממשל על תכנית חדשה לקידום החדשנות במדינה והפיכתה של סין למעצמה עולמית בתחום הטכנולוגיה והמדעים. לתכנית חשיבות עליונה מאחר וחדשנות וקידמה טכנולוגית נחשבים למנוע הצמיחה החדש של סין בימים בהם עלויות הייצור בסין עולות.


בשנים האחרונות, חברות ותאגידים וכן אנשי ממשל מסין החלו להציב את ישראל כיעד הראשון במעלה בכל הקשור לנגישות לטכנולוגיות חדשות ולהזדמנויות השקעה. דוגמא מובהקת לכך ניתן למצוא בהכרזה של הנשיא הסיני, שי ג'ינפינג על על "שותפות כוללת בחדשנות" ("Comprehensive Innovation Partnership") עם ישראל, שניתנה במסגרת ביקורו של ראש הממשלה בסין במרץ 2017. הכרזה זו נתנה רוח גבית לחיזוק שיתופי הפעולה בין שתי המדינות.


בסין פועלות 6 נספחויות מסחריות של מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה ו ומגוון שיתופי פעולה במחקר ופיתוח בהובלת רשות החדשנות.
לביקורו החשוב של שר המדע והטכנולוגיה של סין וכן לביקורו הצפוי של סגן הנשיא, תרומה רבה לקידום שיתופי הפעולה העסקיים וכן לקידום הסחר וההשקעות בין חברות ישראליות וסיניות בתחומי הטכנולוגיה והחדשנות, ועל כן אנו מברכים".


המדען הראשי ויו"ר רשות החדשנות, ד"ר עמי אפלבאום: "ביקור ראשון של שר מדע סיני בישראל הוא בבחינת ציון דרך ביחסי ישראל סין. משרד המדע והטכנולוגיה הוא השותף המשמעותי ביותר של רשות החדשנות בהובלת שיתופי פעולה בתחומי החדשנות והטכנולוגיה והשת"פ עימו מהווה מטריה למגוון יוזמות שת"פ. נוסף להסכם הדו לאומי בין ישראל לסין במו"פ תעשייתי לקידום מיזמים משותפים בטכנולוגיה וחדשנות, מפעילה הרשות 8 הסכמי שת"פ נוספים עם פרובינציות וערים נבחרות ובכך מתאפשר מרחב פעולה לחברות ישראליות לייצר שיתופי פעולה במו"פ טכנולוגי עם חברות ברחבי סין.

היקף הסחר בסחורות (ללא יהלומים וללא הונג קונג) בין סין לישראל בשנת 2017 עמד על 9.67 מיליארד דולר, כאשר כ- 67% מהסחר הוא יבוא סחורות מסין וכ-33% ליצוא מישראל לסין. ביחס לשנה קודמת נרשמה עליה של 7% בהיקף הסחר, זאת בעיקר עקב עליה של כ- 630 מיליון דולר ביבוא מסין לישראל.
עם זאת, במחצית הראשונה של 2018 נרשם גידול משמעותי בהיקף היצוא לסין שעמד על כ-2.8 מיליארד דולר, שזה גידול של כ-73% בהשוואה למחצית הראשונה של 2017, זאת בעיקר עקב גידול ביצוא רכיבים אלקטרונים לסין.


בתחום הסחר בשירותים לסין, בשנת 2017 חברות ישראליות יצאו לסין שירותים עסקיים בהיקף של כ-753 מיליון דולר אשר ביניהם שירותי תקשורת ומחשוב, הנדסה, סחר, פרסום ועוד. נתון זה מציין גידול של כ-15% לעומת שנה קודמת. יש לציין שהנתונים אינם כוללים שירותים כגון תיירות, תחבורה, ביטוח וטלקומוניקציה.






טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il