TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

אנרג'יקס: תוצאות הרבעון השני לשנת 2018


אנרגיקס
הכנסות החברה (באיחוד יחסי) ברבעון השני הסתכמו לכ-38 מיליון ש"ח, עליה של כ- 26.2% בהשוואה לסך של כ-34.8 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד

במהלך הרבעון השני לשנת 2018 ועד לתאריך אישור הדוח המשיכה מגמת העלייה במחירי החשמל השחור בפולין (גידול בשיעור של 45% ב-12 החודשים האחרונים שקדמו למועד הדוח). במקביל נמשכת גם מגמת העלייה במחירי התעודות הירוקות אשר עמד על 118 זלוטי לתאריך אישור הדוח (גידול של מעל 300% ב-12 החודשים האחרונים).

לאור מצב השוק ועל רקע אימוץ תיקון לחוק האנרגיה המתחדשת ומעבר לאסדרת מכרזים המבטיחים תעריף קבוע ל- 15 שנה, החברה נערכת לאפשרות השתתפותה במכרזים כאשר אלו יפורסמו, כתלות ובכפוף לתנאי המכרז ומצב השוק בפועל.

בחודש מאי רכשה החברה את חלקם של השותפים (25%) בפרויקט הרוח Il’awa בפולין בהספק של 13.2MW. כתוצאה מכך, רשמה החברה בדוחותיה הכספיים לרבעון השני 2018 רווח מימוני חד פעמי (לפני מס) בסך של כ-6.9 מיליון ש"ח.

פרויקט הרוח אר"ן שברמת הגולן (MW152(- החברה ממשיכה לקדם את פרויקט אר"ן, שהינו פרויקט הדגל של החברה בתחום הרוח בישראל. החברה מעריכה כי בשבועות הקרובים תאשר הועדה לתשתיות לאומיות את העברת התכנית להערות והשגות במסגרת הליך הפקדת התכנית.

הושלמה הקמתם של ארבעה פרויקטים פוטו-וולטאים מתוך תשעה פרויקטים המוקמים במסגרת המכרז הראשון. כל הפרויקטים (MWp90) צפויים להתחיל בהפעלה מסחרית באופן הדרגתי עד לסוף השנה.

הקמת פרויקטים פוטו-וולטאיים בהספק נוסף של כ-MWp52, מכוח מכרז שני שפרסמה רשות החשמל, צפויה להתחיל בשבועות הקרובים והחברה נמצאת במשא ומתן מתקדם לקבלת מימון חיצוני להקמת הפרויקטים בהיקף של עד 145 מיליון ש"ח. כמו כן החברה נערכת לקראת מכרז נוסף להקמת מתקנים במתח עליון שצפוי להתפרסם ברבעון הרביעי 2018.

הפעילות בארה"ב נמשכת כסדרה. החברה מתמקדת בקידום פרויקטים בוירג'יניה בהספק של כ- MWp80 במטרה להגיע לכדי מוכנות לסגירה פיננסית לקראת סוף שנת 2018, בכפוף להתקשרות עם רוכש חשמל המתאים לאסטרטגיית החברה.

סה"כ החברה מפתחת צבר פרויקטים בתחום הפוטו-וולטאי ובאנרגית הרוח בהספק כולל של כ- MW1,000 בישראל, ארה"ב ופולין. בכוונת החברה להמשיך ולהתמודד במכרזים פוטו-וולטאיים נוספים אשר צפויים להתפרסם.

תוצאות עיקריות לרבעון שני 2018
הכנסות החברה (באיחוד יחסי) ברבעון השני לשנת 2018 הסתכמו לכ-38 מיליון ש"ח לעומת כ- 34.8 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד.
הכנסות מייצור תעודות ירוקות הסתכמו ברבעון לכ- 6.6 מיליון ש"ח בהשוואה לכ- 2.4 מיליון ש"ח ברבעון המקביל. גידול הנובע מהעלייה במחירי התעודות הירוקות במהלך החציון הראשון של שנת 2018
הרווח התפעולי ברבעון הסתכם לכ- 25.3 מיליון ש"ח לעומת כ-18.6 מיליון ש"ח ברבעון המקביל לשנת 2017.


הרווח מרכישת הלוואות הסתכם לכ-6.9 מיליון ש"ח ונובע מרכישת הלוואות שותפים במסגרת רכישת זכויות בעלי מניות מיעוט בפרויקט Il’awa
הרווח הנקי לבעלי מניות הרוב ברבעון הראשון הסתכם לכ- 9.9 מיליון ש"ח לעומת רווח של כ-2.5 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה (כולל את הרווח כתוצאה מרכישת הלוואות וזכויות בעלי מניות מיעוט בפרויקט Il’awa)
ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות של החברה לתאריך המאזן הסתכם לכ- 697.3 מיליון ש"ח בהשוואה לכ- 609.7 מיליון ש"ח ליום 30 ביוני 2017. עיקר הגידול בהון העצמי נובע מרווח המיוחס לבעלים של החברה בסך של 31.9 מיליון ש"ח, הנפקת מניות בסך של 44.7 מיליון ש"ח ותנועות נוספות בהון העצמי בסך כולל של כ- 11 מיליון ש"ח.


צפי תוצאות לשנת 2018 – החברה מעריכה כי הכנסותיה בשנת 2018 יסתכמו בטווח של בין 160-168 מיליון ש"ח וה-FFO יסתכם בטווח של בין 100-108 מיליון ש"ח.

אסא (אסי) לוינגר, מנכ"ל אנרג'יקס מסר: "בסיכום הרבעון השני של 2018 ניכר כי מגמות הצמיחה נמשכות בהתאם לצפי והתחזיות של החברה. אנו ממשיכים בתנופת העשייה האינטנסיבית בכל אפיקי הפעילות הן על ידי הקמת פרויקטים אשר יחוברו לרשת כבר בתקופה הקרובה ויגדילו משמעותית את ההספק המותקן שבבעלות החברה והן על ידי המשך פיתוח צבר פרויקטים בשלבי ייזום שונים.

בתחום הפוטו-וולטאי בישראל, אנו החברה הראשונה בתחום שהשלימה את הקמתם של ארבעה פרויקטים במסגרת אסדרת המכרזים, הצפויים להתחיל בהפעלה מסחרית כבר בשבועות הקרובים בהספק של כ- MWp36. אנו ממשיכים בהקמתם של יתרת הפרויקטים הנוספים (כ- MWp54) בהתאם ללוח הזמנים המתוכנן, הצפויים כולם להתחיל בהפעלה מסחרית באופן הדרגתי עד לסוף השנה. במקביל, אנו נערכים לתחילת עבודות ההקמה של פרויקטים נוספים בהספק של MWp52, במסגרת זכייתנו במכרז השני בישראל.


כמו כן, אנו ממשיכים בפיתוח צבר הפרויקטים בשלבי ייזום שונים בהספק של מעל ל-MWp300, מתוך מטרה להשתתף במכרזי תעריף נוספים שצפויים להתפרסם, לרבות מכרז להקמת מתקנים במתח עליון שצפוי להתפרסם עוד ברבעון הרביעי 2018. אנו מעריכים כי כל אלה יבטיחו את המשך צמיחתה של החברה ושמירה על מעמדה כחברה מובילה בישראל.

בתחום אנרגיית הרוח בישראל, אנו ממשיכים בפעילותנו האינטנסיבית לקידום ופיתוח פרויקט אר"ן, בהספק מוערך של כ- MW152 שהינו פרויקט הדגל שלנו בשיתוף העדה הדרוזית ברמת הגולן. במסגרת זו, בסוף חודש יולי 2018 התקבלה החלטה בועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל), לפיה בכוונת הות"ל להמשיך ולקדם את התכנית לקראת הפקדה בכפוף להשלמת התיאום עם מערכת הביטחון.

המגמה החיובית בפולין והשיפור בתנאי השוק נמשכים ובאים לידי ביטוי הן בהמשך עלייה חדה במחירי החשמל השחור ומחירי התעודות הירוקות והן לאור פרסום התיקון לחוק האנרגיה המתחדשת בחודש יוני השנה. מכוח החוק החדש צפויים להתפרסם מכרזים להקמת מתקנים חדשים בתחום האנרגיה המתחדשת בפולין, לרבות חוות רוח. תנאי האסדרה מבוססים על מכרזי תעריף אשר יבטיחו לזוכה במכרז, תעריף קבוע להיקף החשמל אותו מתחייב הזוכה למכור לרשת החשמל, וזאת לתקופה של 15 שנה. אנו מעריכים כי מכרז ראשון להקמת חוות רוח חדשות בהיקף של 1,000MW צפוי להתפרסם עוד במהלך הרבעון הרביעי לשנת 2018.


לאור התפתחויות אלו והמשך המגמות החיובית, המגובים בתמיכת האיחוד האירופי, אנו רואים פוטנציאל רב בשוק בפולין בתחום הרוח. בכוונתנו לבחון את השתתפותנו במכרזים החדשים בתחום בכפוף לתנאי המכרז ומצב השוק. לאור זאת, אנו פועלים להשלמת תהליכי הפיתוח והתכנון של פרויקטים שבבעלותנו בהספק של 120MW אשר נמצאים בשלבי ייזום מתקדמים ולהרחבת צבר הפרויקטים שלנו בפולין.


במקביל, אנו ממשיכים לקדם ולפתח את צבר הפרויקטים גם בארה"ב בדגש על הפרויקטים הממוקמים בווירג'יניה ולהערכתנו, ניתן יהיה להגיע לכדי מוכנות פיננסית ביחס להספק של MWp80 לקראת סוף שנת 2018 כתלות בהתקשרות מתאימה עם רוכש חשמל.
לסיכום, ברבעון זה המשכנו לפעול במרץ בכל תחומי הפעילות של החברה תוך עמידה ביעדים שהצבנו לעצמנו ובמטרה לבנות את התשתית הנדרשת לצורך עמידה באתגרים שהצבנו לעצמנו והמשך הצמיחה גם בשנים הקרובות.

אודות אנרג'יקס

החברה הנה חלק מקבוצת אלוני חץ נכסים והשקעות בע"מ. החברה עוסקת בתחום האנרגיות המתחדשות בדגש על אנרגיה פוטו-וולטאית ואנרגיית רוח. החברה החלה את פעילותה בספטמבר 2009 והונפקה בבורסה בתל אביב במאי 2011.

החברה פועלת בשני תחומי פעילות:
התחום הפוטו-וולטאי – ייזום, פיתוח, תכנון והקמה של פרויקטים לייצור חשמל ממערכות פוטו-וולטאיות הנמצאות בבעלותה, ומכירתו לחברת החשמל לישראל. בבעלות החברה (לרבות בבעלות משותפת) מערכות פוטו-וולטאיות המייצרות חשמל בהספק כולל של כ-MWp 49, מתוכו חלקה של החברה הינו כ- MWp45 (פרויקט נאות חובב, 30 מערכות קטנות ו-8 מערכות בינוניות מתוכן 6 מערכות בבעלות משותפת), מערכות בהקמה בהספק של כ- MWp90 וכן כ- 52MWp מערכות לקראת הקמה.


 כמו כן, החברה פועלת לייזום ופיתוח של פרויקטים נוספים בתחום הפוטו-וולטאי בהספק של מעל ל- MW300.
בדצמבר 2017 הקימה החברה בארה"ב מיזם משותף עם שותף מקומי. למיזם בלעדיות על צבר פרויקטים בשלבים שונים של ייזום ופיתוח מערכות פוטו ולטאיות בהספק כולל של מאות MW.


תחום אנרגיית הרוח – ייזום, פיתוח, תכנון והפעלה של חוות גדולות לייצור חשמל מאנרגיית רוח, ומכירת החשמל בשוק הפולני. לחברה חוות רוח פעילות בפולין בהספק של כ- MW119 וחוות רוח בפיתוח בהספק של כ- MW120. כמו כן, החברה פועלת לייזום ופיתוח של פרויקטים בתחום אנרגית הרוח בישראל בהספק של כ- MW200.




טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il