TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

ההאטה בצמיחת המשק ברבעון השני אינה סימן לבאות


דיסקונט
תחזית הצמיחה שלנו ל-2018 עומדת על 3.6%

ההאטה בצמיחה ברבעון השני ל-2.0%, אין בה בכדי לבשר על האטה ממשית במשק, ובוודאי לא כשמדובר באומדן ראשוני, שעשוי לשוב ולהתעדכן בהמשך.
היצוא, שהפגין זה תקופה ארוכה צמיחה מרשימה, רשם נסיגה. עם זאת, אין בכך בכדי לבשר על שינוי מגמה כלשהו.


התנודות החדות ביבוא כלי רכב הובילו לתנודות חדות בצריכה הפרטית, כך שבממוצע לשני הרבעונים האחרונים, רשמה הצריכה הפרטית צמיחה מרשימה של כ-5%.
תחזית הצמיחה שלנו ל-2018 עומדת על 3.6%.


התמתנות בצמיחת המשק ברבעון השני
האומדן הראשוני של הלמ"ס מלמד על האטה בצמיחה ברבעון השני ל-2.0% (חישוב שנתי), לעומת קצב של מעל 4% בשלושת הרבעונים הקודמים. עם זאת, כפי שנבהיר בהמשך, אין בנתוני רבעון בודד בכדי לבשר על האטה, ובוודאי לא כשמדובר באומדן ראשוני, שעשוי לשוב ולהתעדכן בהמשך.


היצוא (למעט חברות הזנק ויהלומים), שהפגין בששת הרבעונים הקודמים קצב צמיחה מרשים של כ-5% -13%, התכווץ ב-4.4%. היצוא התעשייתי צמח בשיעור מזערי, וביצוא השירותים האחרים (בעיקר היי-טק) נרשמה נסיגה לראשונה מאז Q1/16. נזכיר, כי שני מנועי צמיחה מרכזיים אלו של היצוא, רשמו צמיחה מרשימה מאד ברבעונים האחרונים, כך שרבעון בודד, בוודאי שאינו יכול ללמד על שינוי מגמה כלשהו. יתרה מכך, להבנתנו, היצוא של "אינטל" מהמפעל החדש בקרית-גת עדיין לא בא לידי ביטוי מלא בנתונים. תמונה חיובית התקבלה ביצוא שירותי תיירות, עם צמיחה דו-ספרתית, אך משקלו מסך היצוא נמוך.


הצריכה הפרטית בניכוי כלי רכב, צמחה ב-4.2%, בדומה לרבעון קודם, והצריכה השוטפת התרחבה בקצב מהיר של קרוב ל-5%. הצריכה הפרטית הכוללת רשמה צמיחה מזערית (0.5%), לאחר גידול חד (9.6%) ברבעון קודם, כך שממוצע הרבעונים משקף צמיחה מרשימה של כ-5%.


הנסיגה ביבוא מכוניות ליסינג, לאחר עלייה חדה בראשית השנה, הובילה לירידה בהשקעות בענפי המשק ברבעון השני. במקביל, באופן לא מפתיע, נמשכת ההתכווצות בהשקעה בבנייה למגורים. נתון זה מצטרף לנתונים נוספים המצביעים כולם על האטה מתמשכת בשוק הדיור. עם זאת, מעניין יהיה לראות האם תחול התאוששות בפעילות ברבעון השלישי, לאור העלייה המהירה שנרשמה במשרות הפנויות בענף הבנייה בחודש יולי. בלמ"ס ציינו כי בחודש אוגוסט חל גידול במספר הפרויקטים בענף זה.


ההוצאה לצריכה ציבורית (למעט יבוא ביטחוני) ירדה ב-1.2%, על רקע נסיגה בהוצאה הביטחונית המקומית. הנסיגה בצריכה הציבורית מגיעה לאחר שני רבעונים שבהם נרשמה צמיחה מהירה על רקע המדיניות הפיסקאלית המרחיבה שנוקטת הממשלה.


להערכתנו, למרות ההאטה בפעילות המשק ברבעון השני, תמונת המאקרו מוסיפה להיות חיובית, כאשר אינדיקאטורים אחרים - המדד המשולב וסקר החברות - עדיין מרמזים על המשך התרחבות בפעילות. הנתונים הרבעוניים נוטים להיות תנודתיים, ולכן חשוב לבחון את הנתונים לתקופות ארוכות יותר. כך, צמח המשק ב-4.0% (מונחים שנתיים) במחצית הראשונה, מעל הפוטנציאל וגבוה מהצמיחה שנרשמה אשתקד (3.5%).
תחזית הצמיחה שלנו לשנת 2018 עומדת על 3.6%.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il