TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

אלקטרה מוצרי צריכה : ההכנסות ברבעון השני 2018 הסתכמו ב-668.5 מיליון שקל; ה-EBITDA ברבעון כ-50 מיליון שקל


זאב קלימי מנכל אלקטרה צריכה
החברה כללה בדוחות הרבעון השני הפחתה בסך של כ-25 מיליון שקל בגין ירידת ערך נכסים בלתי מוחשיים המיוחסים לפעילות Huawei, ועברה בעקבות זאת להפסד

במגזר תקשורת סלולרית, המשקף את פעילות גולן טלקום, נרשם ברבעון השני רווח מגזרי של 20.8 מיליון שקל; מספר מנויי הסלולר של גולן טלקום טיפס ל-903 אלף

במחצית הראשונה של 2018 רשמה החברה עלייה בהכנסותיה לכ-1.35 מיליארד שקל ו-EBITDA בסך של כ-109 מיליון שקל

זאב קלימי, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה: "הרבעון השני של 2018 התאפיין בהמשך הצמיחה בפעילות הקמעונאית בה נרשמה עלייה של כ-4.1% בהכנסות, וזאת על אף עיתוי חג הפסח שחל השנה ברבעון הראשון, בעוד שאשתקד חל ברבעון השני והשפיע על תוצאותיו. הצמיחה המתמשכת בפעילותן של הרשתות מחסני חשמל ושקם אלקטריק, שבסיכום המחצית הראשונה של השנה רשמו צמיחה של למעלה מ-11% במכירותיהן, על רקע האתגרים הפוקדים כיום את שוק הקמעונאות, ממחישה את מיצובן החזק של רשתות אלה ואת מובילותן בשוק המקומי.


במגזר התקשורת הסלולרית, בו פועלת גולן טלקום, הצגנו גידול במספר מנויי הסלולר ושמרנו על רווחיות יציבה, המהווה גורם מאזן לירידה ברווחיות הקבוצה בעקבות ההאטה בשוק המזגנים.
"בדומה לתוצאות הרבעון הראשון, גם הרבעון השני הושפע ממגמת הקיטון בביקושים שנרשמה בשוק המגזנים בישראל, וזאת בשל תנאי מזג אוויר נוחים יחסית, וכן בעקבות ההאטה בשוק הנדל"ן למגורים, המושפע מירידה במכירות של דירות יד שניה ומההאטה כללית בעקבות יישום תכנית 'מחיר למשתכן'.


בנוסף, הושפעה פעילות זו ממגמת המעבר של הצרכנים למזגנים קטנים וזולים. המותג אלקטרה הינו מותג מוביל בישראל בתחום המזגנים ואנו ממשיכים ליישם את תכניתנו העסקית, הכוללת השקעה בפרסום, השקת מוצרים חדשניים וכניסה לשווקים חדשים, ואנו מאמינים שהיא תניב פירות שישתקפו בתוצאות החברה בעתיד.


במהלך הרבעון רשמה החברה עלייה של כ-12 מיליון שקל בגין הוצאות פרסום שנותבו לטובת תחום המזגנים והפעילות הקמעונאית, וסעיף זה השפיע לשלילה על הרווחיות של מגזר מוצרי הצריכה ומגזר קמעונאות החשמל.
ברבעון הנוכחי הושפעה השורה התחתונה מהפחתה חשבונאית המיוחסת לפעילות המכשירים הסלולריים של Huawei, לגביה מתנהל הליך משפטי".

חברת אלקטרה מוצרי צריכה מפרסמת את הדו"חות הכספיים שלה לסיכום הרבעון השני לשנת 2018.

תוצאות הרבעון השני 2018

הכנסות החברה ברבעון השני של שנת 2018 הסתכמו בכ-668.5 מיליון שקל לעומת כ-782 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בהכנסות נבעה בעיקר מירידה בהכנסות מגזר מוצרי צריכה חשמליים, בהכנסות מגזר תקשורת סלולרית ובמגזר אביזרים סלולריים אשר קוזזה בחלקה בעלייה בהכנסות מגזר קמעונאות חשמל.

הרווח הגולמי ברבעון השני של שנת 2018 הסתכם בכ-166.5 מיליון שקל לעומת כ-206.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי ברבעון השני של שנת 2018 עמד על כ-24.9% ממחזור המכירות, לעומת כ- 26.4% ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח התפעולי לפני הוצאות בגין ירידת ערך נכסים בלתי מוחשיים ברבעון השני של שנת 2018 הסתכם בכ-23.4 מיליון שקל לעומת רווח של כ-63.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד התפעולי, לאחר הפחתה בסך של כ-25 מיליון שקל בגין ירידת ערך נכסים המיוחסת לפעילות האביזרים הסלולריים של Huawei, הסתכם בכ-1.6 מיליון שקל.

ה-EBITDA של החברה ברבעון השני של שנת 2018 הסתכמה לסך של כ-50 מיליון שקל, לעומת סך של כ-91 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

ההפסד הנקי של החברה ברבעון השני של שנת 2018 הסתכם בכ-21.7 מיליון שקל לעומת רווח של כ-37.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בנטרול הוצאות בגין ירידת ערך נכסים בלתי מוחשיים רשמה החברה רווח הנקי בסך של כ-3 מיליון שקל.

ההון העצמי ליום ה-30.6.2018 הסתכם בכ-554 מיליון שקל לעומת סך של כ-631 מיליון שקל ליום 31.12.2017. הקיטון בהון העצמי נובע מחלוקת דיבידנד בסך של כ- 44 מיליון שקל, מרכישה עצמית של מניות בסך של כ-25 מיליון שקל ומהפסד בתקופה בסך של כ-10 מיליון שקל. ההון העצמי של החברה ליום 30 ביוני, 2018 כולל זכויות שאינן מקנות שליטה בסך של כ-9.7 מיליון שקל.

תוצאות המחצית הראשונה לשנת 2018

הכנסות החברה במחצית הראשונה של שנת 2018 הסתכמו בכ-1.35 מיליארד שקל לעומת כ-1.34 מיליארד שקל במחצית שנת 2017.

הרווח הגולמי במחצית הראשונה של שנת 2018 הסתכם בכ-342.3 מיליון שקל לעומת כ-346 מיליון שקל במחצית שנת 2017. שיעור הרווח הגולמי בתקופת הדוח עמד על כ-25.3% ממחזור המכירות, לעומת שיעור רווח גולמי של כ-25.8% בתקופה המקבילה אשתקד.


הרווח התפעולי במחצית הראשונה של השנה, לפני הוצאות בגין ירידת ערך נכסים בלתי מוחשיים, הסתכם בכ-56.5 מיליון שקל, לעומת כ-94.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בניטרול רווח הון בסך של 9.5 מיליון שקל במחצית הראשונה של שנת 2017 הסתכם הרווח התפעולי אשתקד בכ-84.7 מיליון שקל. הרווח התפעולי במחצית הראשונה של השנה, לאחר ההפחתה האמורה, הסתכם בכ-31.5 מיליון שקל.

ההפסד מפעילויות נמשכות במחצית הראשונה של שנת 2018 הסתכם בכ-10 מיליון שקל, לעומת רווח מפעילויות נמשכות סך של כ-62.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בנטרול הוצאות בגין ירידת ערך נכסים בלתי מוחשיים, הרווח הנקי מפעילויות נמשכות במחצית הראשונה של השנה הסתכם בכ-15 מיליון שקל.

ההפסד הנקי של החברה במחצית הראשונה של שנת 2018 הסתכם בכ-10 מיליון שקל לעומת רווח נקי בסך של כ-135.3 מיליון שקל במחצית שנת 2017. הרווח הנקי בתקופה המקבילה אשתקד כלל רווח מפעילות מופסקת בסך של כ-73 מיליון שקל. בנטרול הוצאות בגין ירידת ערך נכסים בלתי מוחשיים, הרווח הנקי בתקופת הדוח הסתכם בכ-15 מיליון שקל.

ה-EBITDA במחצית הראשונה של השנה הסתכמה בכ-109 מיליון שקל, לעומת סך של כ-130 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

תוצאות המגזרים

במגזר מוצרי הצריכה החשמליים המכירות במחצית הראשונה של שנת 2018 הסתכמו בכ-559 מיליון שקל לעומת כ-720 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

הירידה בהכנסות נובעת בעיקר מירידה בהיקף המכירות הכולל בענף המיזוג בישראל, שלהערכת החברה הסתכמה בכ-15%, בין היתר כתוצאה ממזג אויר נוח יחסית לעומת אשתקד, ומירידה בפעילות המזגנים בחו"ל.


הרווח המגזרי הסתכם בכ-17 מיליון שקל לעומת כ-79 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הקיטון ברווח המגזרי נובע מירידה בהיקף המכירות כאמור לעיל. הרווח המגזרי בתקופה המקבילה אשתקד כלל רווח הון חד פעמי של כ-9.5 מיליון שקל בגין מכירת פעילות ברי המים.

המכירות ברבעון השני של שנת 2018 הסתכמו בכ-306 מיליון שקל, לעומת סך של כ-398 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח המגזרי ברבעון השני של שנת 2018 הסתכם בכ-5 מיליון שקל לעומת כ-40 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון ברווח המגזרי נובע מירידה בהיקף המכירות, קיטון בשיעור הרווח הגולמי ומגידול בהוצאות הפרסום לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

במגזר מכשירים סלולריים המכירות במחצית הראשונה של 2018 הסתכמו בכ-58 מיליון שקל לעומת כ-66 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. עיקר הקיטון נובע מירידה בפעילות מכירת מוצרי .Huawei ההפסד המגזרי הסתכם בכ-29.4 מיליון שקל לעומת כ-5.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בנטרול הוצאות בגין ירידת ערך נכסים בלתי מוחשיים ההפסד המגזרי למחצית הראשונה של 2018 הסתכם לסך של כ-4 מיליון שקל.

ברבעון השני של שנת 2018 המכירות הסתכמו בכ-14 מיליון שקל לעומת כ-39 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עיקר הקיטון נובע מירידה בפעילות מכירת מוצרי Huawei. ההפסד המגזרי הסתכם בכ-27 מיליון שקל לעומת כ-2.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בנטרול הוצאות בגין ירידת ערך נכסים בלתי מוחשיים, הסתכם ההפסד המגזרי ברבעון השני של שנת 2018 בכ-2 מיליון שקל.

במגזר קמעונאות החשמל, במסגרתו מפעילה החברה את הרשתות מחסני חשמל ושקם אלקטריק, המכירות במחצית הראשונה של 2018 עלו בשיעור של כ-11.4% והסתכמו בכ-588 מיליון שקל לעומת כ-528 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. המכירות בחנויות זהות במגזר, שפעלו באופן מלא במחצית 2018 ובתקופה המקבילה אשתקד, גדלו בשיעור של כ-8.5%. שיעור המכירות למ"ר בחנויות זהות גדל בכ-12.5% והסתכמו ל- 2,970 שקל למ"ר בממוצע חודשי לעומת 2,640 שקל למ"ר בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח המגזרי במחצית הראשונה של השנה הסתכם בכ-19 מיליון שקל לעומת כ-18 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

המכירות ברבעון השני של שנת 2018 גדלו בשיעור של כ-4.1% והסתכמו בכ-276 מיליון שקל לעומת כ-265 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, וזאת על אף עיתוי חג הפסח שחל ברבעון הראשון בשנת 2018 לעומת עיתויו ברבעון השני בשנת 2017. המכירות למ"ר בחנויות זהות גדלו בשיעור של כ-5.3% והסתכמו בכ-2,768 שקל למ"ר בממוצע חודשי לעומת 2,629 ש"ח למ"ר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח המגזרי הסתכם ברבעון השני של שנת 2018 בכ-6 מיליון שקל לעומת כ-11.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון ברווח נובע מירידה בשיעור הרווח הגולמי בעיקר כתוצאה משינוי בתמהיל המכירות ומעלייה בהוצאות הפרסום בסך של כ-4 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

במגזר תקשורת סלולרית, הכולל את פעילות גולן טלקום ונכלל בדוחות החברה מאז אפריל 2017, המכירות במחצית הראשונה של שנת 2018 הסתכמו בכ-260 מיליון שקל, הרווח המגזרי הסתכם בכ- 39 מיליון שקל. לגולן נבע במהלך מחצית 2018 תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת בסך של כ-43.6 מיליון שקל.

המכירות של גולן ברבעון השני של שנת 2018 הסתכמו בכ-130 מיליון שקל לעומת סך של כ-133 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח המגזרי ברבעון השני של שנת 2018 הסתכם בכ-20.8 מיליון שקל, ללא שינוי משמעותי מהרבעון המקביל אשתקד.

לגולן נבע במהלך הרבעון השני לשנת 2018 תזרים מזומנים מפעילות שוטפת בסך של כ-23 מיליון שקל.

מספר מנויי הסלולר של גולן טלקום הסתכם בסוף המחצית הראשונה של 2018 בכ-903 אלף, גידול לעומת 892 אלף מנויים בתקופה המקבילה אשתקד ו-896 אלף בסוף הרבעון הראשון 2018. ההכנסה הממוצעת מלוקח (ARPU) הסתכמה בכ-48 שקל, לעומת 50 שקל בתקופה המקבילה אשתקד ו-48.4 שקל בסוף הרבעון הראשון 2018.

במגזר נדל"ן להשקעה ההכנסות והרווח המגזרי במחצית 2018 הסתכמו בסך של כ-6 מיליון שקל.

אירועים בתקופת הדוח ולאחריו

באוגוסט 2018 חתמה החברה הבת על הסכם עם מידאה, יצרן המזגנים לחברה, המאריך את הסכם שיתוף הפעולה הקיים לתקופה של חמש שנים נוספות, החל מינואר 2019, בתנאים הדומים בעיקרם לתנאים של הסכם שיתוף הפעולה הנוכחי עם מידאה.

ביולי 2018 דיווחה החברה על סיום כהונת מנכ"ל החברה, מר זאב קלימי, ביום 31 באוקטובר, 2018.

במאי 2018 קיבל דירקטוריון החברה החלטה, להסמיך את הנהלת החברה לבחון יחד עם גולן טלקום בע"מ, רישום למסחר של מניות גולן בבורסה בתל-אביב. מדובר על שינוי מבני במסגרתו יבוצע פיצול של גולן טלקום מן החברה. ההחלטה שהתקבלה בדירקטוריון החברה הינה מקדמית ונועדה לאפשר להנהלת החברה והנהלת גולן לבחון את כדאיות והתכנות המהלך, ולהביא המלצותיהן בפני הדירקטוריונים הרלוונטיים. יצוין, כי מדובר על תהליך מורכב והוא כולל בין היתר, חלוקה בעין של מניות גולן לבעלי מניות החברה, הכנה ופרסום תשקיף של גולן לאחר קבלת אישור הבורסה והיתר רשות ניירות ערך לכך, קבלת פרה-רולינג מרשות המסים ו/או עמידה בהוראות פקודת מס הכנסה לעניין פיצולים ותנאים נוספים.

אלקטרה מוצרי צריכה הינה קבוצה הפועלת בחמישה תחומי פעילות, המדווחים גם כמגזרי פעילות בדוחותיה הכספיים, כמפורט להלן: הראשון – ייבוא, ייצור, יצוא, שיווק, מכירה והפצה של מוצרי צריכה חשמליים ומתן שירות למוצרים ("מוצרי צריכה חשמליים"); השני – ייבוא, שיווק, מכירה והפצה של מכשירים סלולריים ("מכשירים סלולריים"); השלישי – הפעלת רשתות שיווק קמעונאיות למכירת מוצרי צריכה חשמליים ׁׁׁ("מגזר קמעונאות חשמל"); הרביעי – פעילות חברת הסלולר גולן טלקום ("מגזר תקשורת סלולרית"); החמישי – בעקבות רכישת המקרקעין עליהם ממוקמים משרדי החברה והמפעל ("מגזר נדל"ן להשקעה"). מנכ"ל החברה הוא מר זאב קלימי.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il