TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

סיוה צופה הכנסות של כ-80 מיליון דולר ב-2018, וגידול משמעותי בהכנסות מתמלוגים במחצית השנייה של השנה בעקבות השקת סמארטפון של יצרן מוביל


סיוה CEVA
הרווח הגולמי ברבעון השני הסתכם ב-91% מהמחזור, לעומת 93% מהמחזור ברבעון המקביל. ההפסד הנקי וההפסד המדולל למניה על בסיס GAAP הסתכמו ב-2.1 מיליון דולר וב-9 סנט

ספקית טכנולוגיות עיבוד האותות והבינה המלאכותית סיוה (נאסד"ק: CEVA), פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2018, שהסתיים ב-30 ביוני. הכנסות החברה ברבעון השני הסתכמו ב-17.5 מיליון דולר, המשקפות ירידה של 15% לעומת הרבעון המקביל. בחלוקה למקורות הכנסה, ההכנסות ממכירת רישיונות וכלי פיתוח לתכנון שבבים ירדו ב-3% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-10 מיליון דולר, כ-57% מהמחזור; ואילו ההכנסות מתמלוגים ירדו ב-27% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-7.5 מיליון דולר, כ-43% מסך ההכנסות.


הרווח הגולמי ברבעון השני הסתכם ב-91% מהמחזור, לעומת 93% מהמחזור ברבעון המקביל. ההפסד הנקי וההפסד המדולל למניה על בסיס GAAP הסתכמו ב-2.1 מיליון דולר וב-9 סנט. זאת, לעומת רווח נקי של 3.9 מיליון דולר ורווח של 17 סנט למניה ברבעון המקביל. הרווח הנקי והרווח למניה ברבעון המקביל כללו הטבת מס בסך 1.8 מיליון דולר שנבעה מהשלמת ביקורת מס.


בנטרול רישום עלות האופציות לעובדים והוצאות הקשורות לרכישות, הרווח הנקי והרווח המתואם למניה ירדו ב-86% והסתכמו ב-0.9 מיליון דולר וב-4 סנט. תזרים המזומנים התפעולי הסתכם ב-2 מיליון דולר.
במהלך הרבעון השני ביצעה סיוה רכישה חוזרת של כ-270,000 מניות במחיר ממוצע של 33 דולר למניה ובהיקף כספי של כ-9 מיליון דולר. החברה סיימה את הרבעון עם קופת מזומנים, בטוחות סחירות ופיקדונות בנקאיים של כ-173 מיליון דולר.


הסכם שלישי בתחום הבינה המלאכותית
במהלך הרבעון השני חתמה סיוה על 9 הסכמים חדשים לרישוי טכנולוגיות לתכנון שבבים. 4 היו לאספקת טכנולוגיות עיבוד אותות ובינה מלאכותית, כולל הסכם שלישי מתחילת השנה לאספקת מעבד הבינה המלאכותית NeuPro, ו-5 הסכמים לאספקת טכנולוגיות קישוריות. מתוך 9 ההסכמים שנחתמו, 8 היו לאספקת טכנולוגיות למוצרים שאינם בתחום התקשורת הסלולרית לסמארטפונים, ו-3 היו עם לקוחות חדשים. ההסכמים נחתמו עם יצרני מצלמות מתקדמות, רחפנים, רמקולים חכמים, סמארטפונים, אוזניות אלחוטיות, ומוצרי IoT. בפילוח גיאוגרפי, 5 מתוך 9 ההסכמים נחתמו עם לקוחות בסין, הסכם אחד עם לקוח באירופה, ו-3 הסכמים עם לקוחות באסיה-פסיפיק, כולל יפן.

צופה שיפור משמעותי במחצית השנייה
מנכ"ל סיוה, גדעון ורטהייזר, אמר עם פרסום התוצאות הכספיות: "פעילות הרישוי שלנו המשיכה ליהנות מביקושים והשגנו הסכמים חדשים בתחומי הבינה המלאכותית, הראייה הממוחשבת והקישוריות. ההכנסות מתמלוגים ברבעון השני היו מתחת לציפיותינו, בשל חולשה נמשכת לא צפויה של אחד מלקוחותינו הגדולים בשוק הסמארטפונים הזולים בסין. חולשת לקוח זה תימשך, להערכתנו, עד סוף השנה, והפחתנו בהתאם את תחזית התמלוגים השנתית. עם זאת, אנו צופים שיפור משמעותי בסך ההכנסות מתמלוגים במחצית השנייה של השנה וחזרה לצמיחה - בעקבות גידול בנתח השוק והתכולה אצל יצרן סמארטפונים מוביל, וכן המשך ההתרחבות של סיוה מחוץ לשוק הסמארטפונים".


הרחבת ה-buyback
סמנכ"ל הכספים של סיוה, יניב אריאלי, הוסיף: "למרות שההכנסות מתמלוגים ברבעון השני היו מתחת לציפיותינו, השגנו גידול חד בתמלוגים מחוץ לשוק הסמארטפונים, ומספר המוצרים החדשים הגיע לשיא של 88 מיליון ברבעון. במהלך הרבעון השני ביצענו רכישה חוזרת של כ-270,000 מניות בהיקף כספי של כ-9 מיליון דולר. בנוסף, דירקטוריון החברה אישר את הרחבת תוכנית ה-buyback, וכעת רשאית החברה לבצע רכישה חוזרת של עד 700,000 מניות נוספות. קופת המזומנים, הבטוחות הסחירות והפיקדונות הבנקאיים של סיוה הסתכמה בסוף הרבעון השני בכ-173 מיליון דולר".

הסכם נוקיה T-Mobile
במהלך שיחת הוועידה שהתקיימה בעקבות פרסום הדוחות הכספיים, מסר ורטהייזר כי נוקיה, ששבביה מבוססים על מעבדי אותות של סיוה, ממשיכה להרחיב את פעילותה בשוק תחנות הבסיס הסלולריות לדור 5. בשבוע שעבר הודיעה נוקיה על הסכם עם T-Mobile בהיקף של כ-3.5 מיליארד דולר. מדובר בהסכם הגדול ביותר שנחתם עד היום לאספקת תשתיות סלולר לדור 5. בנוסף ל-T-Mobile, זכתה נוקיה בהסכמים לאספקת תשתיות דור 5 לוורייזון, AT&T, NTT Docomo היפנית, ולאחרונה חתמה על הסכם משמעותי עם צ'יינה מובייל.


התחזית ל-2018
סיוה צופה גידול של יותר מ-50% בהכנסות מתמלוגים ברבעון השלישי בהשוואה לרבעון השני, וברמה חצי שנתית צופה גידול בתמלוגים לעומת המחצית השנייה של 2017. אולם בשל הצפי להמשך חולשת לקוח בשוק הסמארטפונים הזולים בסין עד סוף השנה, ותהליך חזרתה של ZTE לפעילות מלאה בשוק תחנות הבסיס בעקבות הסרת הסנקציות של ארה"ב - מפחיתה החברה את תחזית ההכנסות מתמלוגים ל-2018. הפחתה זו משקפת ירידה שנתית של כ-10% בהכנסות מתמלוגים לעומת 2017. סיוה ציינה, כי ZTE צפויה לחזור לפעילות מלאה בתוך כמה חודשים ולתרום להכנסות מתמלוגים וכן להכנסות מהסכם רישוי נוסף שחתימתו נדחתה בשל הסנקציות של ארה"ב.


כך שלמרות הגידול הצפוי בתמלוגים במחצית השנייה של השנה, ומתוך גישה זהירה, צופה כעת החברה הכנסות של כ-80 מיליון דולר ב-2018, בחלוקה פחות או יותר שווה בין התמלוגים להסכמי הרישוי.
בנוגע לרבעון השלישי, צופה סיוה רווח גולמי של כ-91% מהמחזור. ההוצאות התפעוליות, בנטרול הוצאה בסך 2.4 מיליון דולר בגין רישום אופציות לעובדים והפחתה לא-מוחשית בסך 0.2 מיליון דולר בגין רכישות, צפויות להסתכם ב-14.8-15.8 מיליון דולר. הכנסות המימון צפויות להסתכם בכ-0.8 מיליון דולר. שיעור המס המתואם ברבעון השלישי צפוי להסתכם בכ-11%, ומספר המניות ברבעון השלישי צפוי לעמוד על כ-23 מיליון.


סיוה (CEVA)
סיוה מספקת טכנולוגיות לעיבוד אותות ומעבדי בינה מלאכותית המיועדים לשווקי הסלולר, האלקטרוניקה, הרכב, והאינטרנט-של-הדברים (IoT). הטכנולוגיות של החברה הן בתחומי הראייה הממוחשבת, האודיו, התקשורת והתשתית הסלולרית (דור 4, 4.5 ו-5), יישומי הפעלה קוליים, הלמידה העמוקה והרשתות הנוירוניות, קישוריות Wi-Fi ובלוטות', ואחסון נתונים.
הטכנולוגיות של סיוה משולבות בסמארטפונים ובמוצרי IoT של יצרנים ומותגים מובילים, לצד יצרניות צעירות המעוניינות לזרז פיתוח מוצרים חדשים.
לפרטים נוספים: www.ceva-dsp.com , Twitter, YouTube



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il