TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

מידרוג מותירה על כנו דירוג Aa3 לאיתנות הפיננסית של אי.די.איי חברה לביטוח


מידרוג לוגו
אופק הדירוג יציב

שיקולים עיקריים לדירוג
דירוג החברה משקף פרופיל עסקי סביר, המוגבל בגודלה של החברה אך נתמך בפיזור קווי עסקים הולם, בסיס לקוחות רחב וקמעונאי, מותג חזק יחסית (בעיקר בענפי הרכב) ובמודל הפעלה מבודל, התומכים ביכולת יצור ההכנסות לאורך המחזור. לחברה פרופיל סיכון טוב ביחס לדירוג ונתמך בסיכון מוצרים נמוך לצד חשיפה אפסית ללקוחות גדולים, אולם מושפע לשלילה מתאבון דיבידנדים גבוה יחסית של ביטוח ישיר השקעות פיננסיות בע"מ[1] (להלן: "חברת האם"). הפרופיל הפיננסי של החברה נתמך ברווחיות והלימות הון טובות, כאשר איכות הנכסים הולמת לדירוג, עם עליה מסוימת בתיאבון הסיכון בתיק ההשקעות. כמו כן, הגמישות הפיננסית של החברה הולמת לדירוג ונתמכת מחד ביחסי סולבנסי 2 גבוהים משמעותית מהדרישה הרגולטורית, אך מנגד מיחס מינוף מאזני גבוה יחסית.


על פי מודל ההון של מידרוג, לחברה קיים עודף הון מותאם סיכון בולט לטובה ביחס לדירוג הנוכחי וביחס לענף (החברה עומדת בתרחיש הקיצון החמור ביותר מתוך חמישה תרחישים) עם יחס הלימות הון של כ- 111% בתרחיש זה. הסיכונים העיקרים אליהם חשופה החברה, כפי שנתפס במודל- נובעים מסיכונים ביטוחיים בענפי הרכב וסיכוני שוק בקשר עם תיק ההשקעות של החברה. כמו כן, הלימות ההון הבולטת לטובה של החברה משתקפת גם בהלימות ההון הרגולטורית עם עודף הון משמעותי ביחס לדירקטיבת סולבנסי 2 (יחס כושר פירעון בשיעור של כ- 182% ליום ה- 31 בדצמבר 2016, ללא התחשבות בהוראות לתקופת הפריסה).


 אנו מניחים כי החברה תוכל להמשיך ולחלק דיבידנדים משמעותיים מהרווח הנקי בשנים הקרובות נוכח עמידה בעודפי הון משמעותיים יחסית תחת סולבנסי 2, תוך הנחה לשמירה על מרווח ביטחון משמעותי אל מול החסם הרגולטורי כאמור, יתרת עודפים חיובית וצפי לפוטנציאל יצור רווח הולם, כך שלא יחול שינוי משמעותי בהיקף הכרית ההונית של החברה. עם זאת, נציין, כי עודף ההון המשמעותי תרם להערכתנו לעלייה בתיאבון הסיכון גם בשל צרכי שירות החוב של חברת האם, כפי שהתבטא בשחיקה בהיקף הכרית ההונית, נוכח חלוקת דיבידנד מיוחד. חלוקת דיבידנדים אשר תוביל להמשך שחיקה בכרית ההונית עלולה להוביל ללחץ שלילי על הדירוג, עם זאת נציין כי חלוקה כזו מוגבלת ביתרת העודפים של החברה, אשר עמדה על כ- 104 מיליון ₪ ל- 31 במרץ 2018.


בתרחיש הבסיס שלנו לשנים 2018-2019, אנו צופים המשך סביבה עסקית מאתגרת, בדומה לשנים האחרונות, אשר תמשיך להעיב על ענף הביטוח ובפרט על פוטנציאל יצור הרווחים ויכולת בנית הכרית ההונית מרווחים שוטפים. זו תמשיך להיות מושפעת להערכתנו מצמיחת תמ"ג יציבה יחסית (3.7%-3.5% בשנים 2018-2019), סביבת ריבית ואינפלציה נמוכות, יציבות מסוימת בתלילות העקום לצד תשואות תנודתיות בשוק ההון וחשיפה לעומס רגולטורי, המעודד תחרות ומייצר עלויות נוספות במקטעים מסוימים. מנגד, שיעורי החדירה ובפרט במגזר הבריאות צפויים להמשיך ולצמוח להערכתנו, כך שימתנו במידה מסוימת את התחרות בשוק.


בתרחיש זה אנו מעריכים כי החברה תשמור על מיצובה העסקי, וזאת גם בשל פוטנציאל צמיחה גבוה משל הענף ולצד גמישות תמחור מסוימת הנובעת מהפרופיל העסקי, הצפויה לתמוך בהמשך הגידול בפעילות. אנו מניחים שהפרמיות המורווחות ברוטו מפעילות אורגנית יצמחו בשיעור מצטבר גבוה של כ- 13%-18% ביחס לשנת 2017, וזאת בהמשך למגמת הצמיחה של השנים האחרונות ועם שונות בין המגזרים השונים. להערכתנו, שיעורי הרווחיות של החברה צפויים להמשיך להיות טובים ביחס לדירוג, כך שיחסי ה-ROC וה- ROA צפויים לנוע בטווח שבין 22%-25% ו- 4.0%-3.5%, בהתאמה, בטווח התחזית.
אופק הדירוג היציב משקף את העובדה כי אנו צופים שהחברה תשמור על נתוני המפתח בטווח תרחיש הבסיס שלנו.

[1] בעלת השליטה בישיר איי.די.איי אחזקות



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il