TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

ההשפעות של מחיר למשתכן


פרוייקט ריף של שגראווי ליבוביץ
כל דירה 3 שנבנתה ברבעון הראשון – צמודת קרקע

הירידה בהתחלות הבנייה בשל מכרזי מחיר למשתכן והיעדר התחלות בנייה של פרויקטים לשוק החופשי גרמו לגידול בשיעור צמודי הקרקע מכלל התחלות הבנייה בישראל.

מניתוח נתוני הלמ"ס שערכה חברת אלדר שיווק עולה כי כמעט כל דירה שלישית ( 31% ) שהוחל בבנייתה ברבעון הראשון של השנה הייתה בבנייה צמודת קרקע. על פי הנתונים, ברבעון הראשון הוחל בבנייה של כ- 2603 צמודי קרקע. עוד עולה מהנתונים כי רק 242 צמודי קרקע נבנו על ידי יזמים ו-2361 צמודי קרקע מוקמים בבנייה עצמית.

לדברי רוני כהן, מנכ"ל אלדר שיווק, "המדינה לא מפרסמת מכרזים עבור דירות בשוק החופשי ומשווקת בשנים האחרונות רק קרקעות לתוכנית מחיר למשתכן. מדיניות זו גרמה לירידה בהתחלות הבנייה , בעיקר לירידה בהתחלות בנייה של פרויקטים בבנייה רוויה המיועדים למשפרי דיור. לכן אנו רואים היום שמבחינת פילוח התחלות הבנייה חל גידול בבנייה של צמודי קרקע. יש לציין כי מרבית הבנייה של צמודי קרקע לא נעשית על קרקעות המדינה שכן המדינה לא משווקת יותר קרקעות לצמודי קרקע, אלא בעיקר מדובר על בניה עצמית על קרקעות פרטיות, הרחבות בקיבוצים ומושבים, רכישת בתים ישנים ובנייה מחדש וכדו..."

כאשר משווים את נתוני 2018 לשנים קודמות ניתן לראות כי בשנת 2017 צמודי הקרקע היוו 26% מהתחלות הבניה ובשנים 2016 ו – 2015 הן היוו 28% מהתחלות הבנייה.
מבחינת החלוקה בין בנייה עצמית של צמודי קרקע ובנייה באמצעות קבלנים אנו רואים כי בשנת 2018 – 91% מצמודי הקרקע נבנו בבניה עצמית לעומת 88% בשנת 2017 ו – 86% בשנת 2016.

אז אילו צמודי קרקע יש כיום בשוק?

חברת שגראוי ייזום ובנייה (SBC), משווקת 65 מגרשים המיועדים לבנייה עצמית של צמודי קרקע בעתלית כ- 180 מטר מהים. המגרשים משתרעים על פני 250 מ"ר ומוצעים למכירה החל מ-2 מיליון שקל למגרש. החברה מוכרת את הקרקע במחיר FIX PRICE הכולל מע"מ, השבחה, פיתוח תשתיות, שכר טרחת עורך דין והרישום לטאבו.

סמנכ"ל השיווק בשגראוי ייזום ובנייה נור שגראוי אמר כי הרבה משפרי דיור שמאסו בחיפושים אחר פרויקטים חדשים שלא קיימים בשוק עברו לרכישת קרקע לבנייה עצמית. לדבריו,"בניגוד לתכנית בתחילת הדרך, החלטנו שלא לבנות את הפרויקט אלה לשווק כקרקע לבנייה עצמית, בין היתר, בשל הרצון של רוכשי הקרקעות לתכנן ולבנות את ביתם על פי צרכיהם. כבר בהתחלה זהינו את הצורך והרצון של הרוכשים לרכוש קרקע שלא מוגבלת בתכנון אדרכלי זהה לכל הבתים בשכונה. כל רוכש בונה את הבית שלו כראות עיניו בניגוד לנהוג כיום בשכונות צמודות קרקע רבות".

חברת שרביב משווקת צמודי קרקע דו משפחתיים בפרויקט גבעת אלונים בקריית אתא. צמודי הקרקע, ששטחם כ-160 מ"ר על מגרשים גדולים בגדלים של
כ-260-340 מ"ר ליח"ד, נמכרים החל מ-2.37 מיליון ₪.

חברת צרפתי שמעון נמצאת לקראת סיום מכירת שלב ב' בפרויקט צרפתי בפסגות אפק- מתחם הקוטג'ים, ונותרו בו 2 קוטג'ים אחרונים בני 6 חדרים, במחיר התחלתי של 3.25 מיליון שקל, שאכלוסם צפוי למאי 2019.

קבוצת נתיב פיתוח נדל"ן בונה את פרויקט הקוטג'ים גני האלה ברמת בית שמש א' בבית שמש. צמוד קרקע דו משפחתי בפרויקט נמכר החל מ-2.935 מיליון שקל.

בצפון תל אביב, חברת נתנאל מקימה את פרויקט תל ברוך 26. מדובר על 26 צמודי קרקע יוקרתיים בני 3 מפלסים, מרתף ומעלית עם מתחם ספא משותף ותת קרקעי הכולל בריכה, בריכת ילדים, חדר כושר וחדרי טיפולים. בכל יחידה תותקן מעלית מהמרתף ועד הקומה העליונה. כל יחידת דיור כוללת יציאה ישירה מהמרתף הביתי אל חניה פרטית תת קרקעית וממנו אל מתחם ספא תת קרקעי מאובזר ומרשים משותף לכל הדיירים בפרויקט.


מיקום הפרויקט בסמוך לאוניברסיטת תל אביב ופארק הירקון, בקרבה לתחנת הרכבת ולאזורי התעסוקה ברמת החייל ובגבול בני ברק-רמת גן. מחירה של כל יחידה כ- 12 מיליון שקל מחיר המשקף כ- 35 אלף שקל למ"ר.







טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il