TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

פאהן קנה יועצים


רו"ח שלומי ברטוב, מנכ"ל פאהן קנה יועצים:
"ממוצע כמות עסקאות ה- M&A שנעשו בשוק ההייטק הישראלי מתבסס בשלוש שנים האחרונות על כ- 200 עסקאות בשנה"

הנתונים משקפים זינוק של 100% ביחס לממוצע של כ- 100 עסקאות מיזוג ורכישה בהיי-טק בשלוש השנים שלפניהן
בשנים האחרונות שיעור כמות עסקאות ה- A&M בתחום ההייטק עמד על כ- 90% מסך העסקאות המיזוגים ורכישות בשוק הישראלי


חברות בסקטור הטכנולוגי מיישמות יותר ויותר מיזוגים ורכישות במחירים נמוכים ביחס לשנים האחרונות.
סכום העסקה החציוני עמד במחצית הראשונה של שנת 2018 על כ- 22 מיליון דולר בלבד. מדובר בסכום עסקה ממוצע הנמוך ביותר שידע שוק ההייטק הישראלי לאורך העשור האחרון.
93% מהעסקאות בהיי-טק בשוק הישראלי נעשו במחירים שמתחת ל- 50 מיליון דולר.


רו"ח שלומי ברטוב, מנכ"ל פאהן קנה יועצים: "יישום אסטרטגיית צמיחה באמצעות סדרת מיזוגים ורכישות מאפשר צמיחה שמתאפיינת ברמת סיכון ועלות נמוכים יותר" ■ "כן מאפשרת האסטרטגיה צמיחה גבוהה מאוד בשווי שוק"


ניתוח רב שנתי שביצעה חברת פאהן קנה יועצים, חברה בת של פירמת רואי החשבון פאהן קנה Grant Thornton Israel, על התפתחות הסקטור הטכנולוגי בשוק הישראלי עד המחצית הראשונה של 2018, שכלל עסקאות שנסגרו סופית בטווח שבין 5 מיליון דולר למיליארד דולר, מגלה כי ממוצע כמות העסקאות ה- M&A שנעשות בסקטור הטכנולוגי בשוק הישראלי מתבסס בשלוש וחצי השנים האחרונות על כ- 200 עסקאות בשנה. זאת לעומת ממוצע של כ- 100 עסקאות בשלוש השנים שלפניהן.
עוד התגלה, כי בשנים האחרונות שיעור כמות עסקאות ה- A&M בתחום ההייטק עמד על כ- 90% מסך העסקאות המיזוגים ורכישות בשוק הישראלי.


עוד עולה מהבדיקה שערכה פאהן קנה יועצים כי חברות בסקטור הטכנולוגי מיישמות יותר ויותר מיזוגים ורכישות במחירים נמוכים ביחס לשנים האחרונות. סכום העסקה החציוני עמד במחצית הראשונה של שנת 2018 על כ- 22 מיליון דולר בלבד. מדובר בסכום עסקה ממוצע הנמוך ביותר שידע שוק ההייטק הישראלי לאורך העשור האחרון. כמו כן, עולה כי 93% מהעסקאות נעשו במחירים שמתחת 50 מיליון דולר.


לדברי רו"ח שלומי ברטוב, מנכ"ל פאהן קנה יועצים: "התבססות השוק על רמה גבוהה של עסקאות והמחירים הנמוכים מבעבר אינם יד המקרה. חברות למדות כי צמיחה אורגנית, למרות שמאופיינת ברמת סיכון נמוכה יותר, מוגבלת בד"כ לקצב צמיחת הענף מכיוון שהיא מגיבה באיטיות לשינויים תכופים בטכנולוגיות ובמבנה התחרות בענף".


גם ביצוע עסקת מגה מיזוג, התורם להוצאת מתחרה ולהגדלת נתח השוק, מלווה ברמת הסיכון גבוהה מאוד שבה שמים את "כל הביצים בסל אחד". כמו כן, נראה כי מגה עסקאות מאופיינות במחירי עסקאות גבוהים יותר. הדבר עלול לפגוע בכדאיות העסקה ולהביא לגידול במוניטין שלימים נוצר קושי להגן עליו.


מניתוח שביצעה חברת פאהן קנה יועצים Grant Thornton Israel עולה כי לאורך העשור האחרון, יישום אסטרטגיית צמיחה באמצעות סדרת מיזוגים ורכישות בסקטור הטכנולוגי השתלם כך שהושגה צמיחה גבוהה מאוד בשווי שוק. במרבית החברות שביצעו מעל שלוש רכישות לאורך העשור האחרון הושגה צמיחה שנתית דו ספרתית.


סיבה אחת להצלחת אסטרטגיית הצמיחה באמצעות סדרת מיזוגים ורכישות נובעת מכך שבעסקאות קטנות מסמנים מטרה ספציפית לרכישה והדבר מקל על מציאת חברת המטרה "המתאימה".


סיבה נוספת הינה אפשרויות הגיוון בתכנון הרכישה. בשונה ממגה מיזוגים, בעסקאות קטנות יותר אין הכרח בביצוע רכישה מלאה. רכישה חלקית יכולה לעיתים להיות טובה גם למוכר וגם לקונה. לדברי שלומי ברטוב: "אם בעבר היינו מדברים על רכישת מניות או פעילות, היום מדברים על סוגים נוספים של רכישות כדוגמת Acqui-Hire או Carve-Out".


יישום אסטרטגיית צמיחה באמצעות סדרת מיזוגים ורכישות מאפשר צמיחה שמתאפיינת ברמת סיכון ועלות נמוכים יותר, אך אינו ערובה להצלחה. לדברי רפאל נסרדישי, רו"ח בפאהן קנה יועצים, "חברות המיישמות אסטרטגיית צמיחה באמצעות סדרת מיזוגים ורכישות עשויות לדלג על שלבים בתהליך ולסגור, בשלב מסוים, גם עסקאות מסוכנות יותר תוך השקפה ש-"לי זה לא יקרה" (חטא ההיבריס). על החברות הרוכשות לבדוק היטב כל עסקה כפי שהתייחסו לרכישתן הראשונה".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il