TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

כיצד לקחת משכנתא בחכמה בתקופה של ריבית גבוהה


קרדיט לתמונה: פוטוליה
מזה מעל לשנה שהריבית במשק הישראלי (ובמרבית מדינות העולם) גבוהה ביותר, הגבוהה שהייתה מזה שנים רבות.
מזה מעל לשנה שהריבית במשק הישראלי (ובמרבית מדינות העולם) גבוהה ביותר, הגבוהה שהייתה מזה שנים רבות. העלאת הריבית משמשת את בנק ישראל לצורך מלחמה באינפלציה, אך גם מביאה להתייקרויות של משכנתאות והלוואות באופן כללי. ההחזר החודשי של בעלי משכנתאות עלה במאות שקלים בממוצע במהלך השנה החולפת, והריבית כיום בשיאה. האם זה הזמן לקחת משכנתא ובמידה וכן – כיצד מומלץ לעשות זאת?

עבור מרבית הציבור, משכנתאות הן הכלי הפיננסי העיקרי והיחידי המאפשר לרכוש בית או דירה, ובכך להבטיח מקום מגורים ובעלות על נכס. במילים אחרות, מבחינת רבים אין ברירה אלא לקחת משכנתא, השאלה היחידה היא מתי בדיוק לעשות זאת. כיצד מומלץ לפעול ומה ניתן לעשות על מנת לקחת את המשכנתא המשתלמת ביותר מבחינתנו, גם במציאות של ריבית גבוהה?

פוטנציאל לחיסכון של עשרות אלפי שקלים – נטילת משכנתא באופן מושכל
חשוב להבין כי גם במידה ואין לכם שום ברירה אחרת ואתם חייבים לנטול משכנתא על מנת לממן רכישה של נכס (וזהו כאמור המצב של מרבית הציבור), ישנן דרכים מסוימות לעשות זאת על מנת לצמצם למינימום את העלות מבחינתכם (עלות המתגלמת בריבית המצטברת שתשלמו לאורך עשרות השנים הבאות), ולקחת בכל זאת משכנתא משתלמת יחסית.

כצעד ראשון אל עבר נטילת משכנתא באופן מושכל ומיודע, היכנסו לאחד מאתרי הבנקים והשתמשו בסוג זה או אחר של מחשבון משכנתא. כשמו כן הוא - מחשבון משכנתא (לדוגמא) מחשב עבורכם נתונים מרכזיים ועיקריים הנוגעים למשכנתא שלכם, כפונקציה של הפרמטרים שתזינו. לדוגמה, אתם מזינים את גובה המשכנתא הכוללת ו/או את משך תקופת ההחזר הרצויה, והמחשבון יציג לכם את ההחזר החודשי. ניתן גם לשנות מעט את הריבית בניסיון להבין מה יקרה להחזר החודשי שלכם אם זו תעלה או תרד בעתיד הנראה לעין, וכך להבין ולקבל תמונה טובה יותר באשר למשכנתא הפוטנציאלית שלכם - כיצד היא תיראה וכמה היא תעלה.

לאחר שימוש במחשבון משכנתא על מנת לקבל סדרי גודל ומושג כללי טוב יחסית, כדאי להתייעץ עם יועץ פיננסי או יועץ משכנתאות. אלו יוכלו להציג בצורה בהירה את האפשרויות הרלבנטיות הפתוחות בפניכם, וגם יוכלו לייעץ לכם בנוגע למה שצפוי בעתיד הקרוב מבחינת הריבית. חשוב לבצע השוואה בין יועצי משכנתא שונים, מפני שניתן למצוא יועצים המעניקים שירותיהם במחירים שונים, בהפרשים של אלפים רבים של שקלים.
לא יזיק גם לנסות ולקבל בעצמכם מידע ישירות מהגופים הרלבנטיים במדינה, בראשם בנק ישראל. נסו לקרוא בנוגע לתחזית הריבית השנתית, על מנת להבין לאיזה כיוון סביר להניח שתלך ההלוואה שלכם והריבית שתשלמו עליה.
בהתאם לכל זאת ויחד עם יועץ המשכנתאות שלכם, תוכלו לבחון אפשרויות שונות של תמהילי משכנתא – הרכבים שונים של משכנתאות פוטנציאליות בהם החשיפה לשינויי הריבית גבוהה יותר או פחות. היכנסו למידע נוסף בנושא.

כל זה לא יבטיח לכם וודאות בנוגע לשינויים בהחזרים העתידיים של המשכנתא שלכם, אך יאפשר לכם לעשות את הטוב ביותר ולקחת משכנתא בצורה המושכלת ביותר שרק ניתן. זה לא מושלם, אבל זה הרבה מאוד, ומומלץ ביותר.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il