TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

סיכום כנס ישראל כמרכז בוררויות בינ"ל‎‎


איגוד לשכות המסחר
אתמול (ג') התקיים בתל אביב כנס של המוסד הישראלי לבוררות עסקית
אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר: "בכוחה של מדינת ישראל להפוך את ענף הבוררות הבינ"ל לחלק חשוב מיצוא השירותים שלה".

אתמול (ג') התקיים בתל אביב כנס של המוסד הישראלי לבוררות עסקית (מייסודו של איגוד לשכות המסחר) שכותרתו "ישראל כמרכז לבוררויות בין לאומיות". המשתתפים בכנס הדגישו את חשיבות מוסד הבוררות בישראל ואת הפוטנציאל הרב שיש בענף לייעול וחיסכון למערכת המשפט ואזרחי ישראל ועל כך שישראל יכולה, במהלכים פשוטים ומהירים, להפוך לשחקנית חשובה על מפת הבוררויות העולמית.

בכנס השתתפו בכירים מעולם המשפט, שופטים בדימוס ועורכי דין הפועלים בתחום הבוררויות. בין היתר היו על הבמה השופט בדימוס חנן מלצר, לשעבר המשנה לנשיאת העליון, השופטת בדימוס ד"ר דפנה אבניאלי, לשעבר שופטת בית משפט המחוזי, עו"ד ד"ר רועי שיינדרוף, המשנה ליועמ"ש (בינ"ל) לשעבר ועו"ד מנשה כהן, נשיא המוסד הישראלי לבוררות עסקית.

מי שפתח את הכנס היה אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר: "מבנה כלכלת ישראל השתנה כליל. ישראל הפכה למדינה של יצוא שירותים. בשנת 2021 יצוא השירותים הגיע לרמה של 74 מיליארד דולר מול יבוא שירותים שמצמיח עודף במאזן המסחרי של 40 מיליארד דולר. לעומת זאת, יצוא מוצרים עמד על רמה של 64 מיליארד דולר ומצמיח, מול יבוא מוצרים, גרעון של 20 מיליארד. ישראל כיום מספר שתיים בעולם ביצוא שירותים. גם מוסדות הבוררות עשויים לתרום ליצוא השירותים של ישראל ולהגדילו. עלינו לפתח את מוסדות הבוררות שלנו למוסדות של בוררות בינ״ל. להסתכל על זה כענף חדש של יצוא שירותים".

במושב הראשון של הכנס דנו המשתתפים בהתפתחות ענף הבוררות והמגמות הבולטות שבו. עו"ד שי שרביט הדגיש מה היא המטרה של בוררות, ושהדבר האחרון הוא להקל על העומס בבתי המשפט – "זה אולי תוצאה מבורכת של הבוררות אבל הבוררות בפני עצמה, היא כלי, בעיני לפחות, שיכול לתת יתרונות שהם הרבה מעבר למה שבתי המשפט יכול לתת". השופטת (בדימוס) ד"ר דפנה אבניאלי קראה למשתתפים ולקהיליית המשפט הישראלית להתגייס למען הפיכת ישראל למוקד בוררות עסקית בינ"ל. עו"ד ד"ר רועי שיינדרוף סיפר על הצעת חוק הבוררות המסחרית הבינלאומית שהוגשה בכנסת הקודמת ושיתף כי כולו תקווה שהחוק יחוקק במהרה כי "ללא חוק בוררות חדש נתקשה להשיג את המטרה שלשמה התכנסנו". השופט בדימוס חנן מלצר שחתם את המושב הראשון ציין שגם מוסד הגישור הוא פתח להשתלבות בינ"ל וציין – "זה טוב לישראל כי ישנם גישורים שאנחנו מאוד יצירתיים. יש לנו אנשים יצירתיים. הגופים הגדולים נוטים להיות מרובעים ולא חושבים מחוץ לקופסא. וכשאתה מציע פתרון מחוץ לקופסא, הם אומרים איך לא חשבנו על זה".

המושב השני בכנס "ישראל כמוסד בוררויות בינ"ל" נפתח עם דבריו המאתגרים של עו"ד רובי בכר שהדגיש את הקשיים להשגת המטרה. הוא ציין את התחרות הגדולה מול מוסדות בינ"ל ותיקים ומוכרים ועל הדרך שיש לעשות עד התייצבותה של מערכת הבוררות הישראלית. גם עו"ד דפנה קפוליוק ציננה במעט את ההתלהבות ואמרה "בוררות זה לא סתם מקצוע משפטי. בוררות זו תרבות. ואת התרבות הזו צריך ללמוד לאט לאט ולהבין אותה לאט לאט. וזה לא קפיצה של הופ יש עכשיו כמה משרדי עורכי דין שעושים בוררויות ואפשר להפוך ל-HUB". עו"ד ד"ר ישראל (רלי) לשם ציין את תעשיית ההי טק שיכולה גם בתחום הזה להוות את הקטר "יש לנו דבר אחד שהוא מוקד אצלנו וזה ההיי-טק וזה הדבר שיכול להביא לנו בוררות בינלאומית. בתחום ההיי-טק אנחנו בהחלט יכולים להראות מוקד"

עו"ד מנשה כהן, שיזם את הכנס, סיכם בנימה אופטימית: "זה אכן מסע, אבל כדי להגשים חזון צריך להתחיל. והכנס היום הוא הצעד הראשון להגשמת החזון שהצבנו."


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il