TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

אפקון חתנה על הסכם בסך 80 מיליון יורו (275 מיליון שח) לרכישת זכויות של פרוייקטי אנרגיה סולארית בפולין

אפקון אנרגיות מתחדשות, מבית אפקון החזקות, חתמה על הסכם לרכישת זכויות בשני פרויקטי אנרגיה סולארית

ישראל רייף, יו"ר אפקון מסר: "מדובר בתוספת משמעותית לפורטפוליו הפרויקטים שלנו בכלל ובפולין בפרט. פרויקטים אלו צפויים לייצר הכנסות שנתיות של כ- 10 מיליון אירו. מדובר בעוד פרויקטים שרוכשת אפקון בעלי הספק סולארי גדול ביחס לפרויקטים אחרים בפולין.


 הרכישה תמשיך ותמצב את אפקון כשחקן משמעותי בשוק האנרגיות המתחדשות באירופה ובפולין בפרט., ובפרט בפרויקטים סולאריים רחבי היקף".

חברת האנרגיה המתחדשת אפקון אנרגיות מתחדשות, חברת הבת של אפקון החזקות, רוכשת שני פרויקטים סולאריים בשלבי ייזום מתקדמים בפולין בהספק כולל של 120 מגוואט.


אפקון אנרגיות מתחדשות תשלים את פיתוח הפרויקטים עד לשלב מוכנות לבנייה (RTB) באמצעות הסכמי פיתוח שנחתמו מול יזמים מקומיים.


המוכרת הינה IBC SOLAR Eneregy Gmbh, מקבוצת IBC SOLAR Group מגרמניה, המתמחה בפיתוח והקמה של פרויקטים סולריים.


הפרויקטים ממוקמים באזור מערבי בפולין ובעל נתוני קרינה ותנאי קרקע טובים מאד. קיים פוטנציאל נוסף לרכישת מלוא הון המניות בחברות פרויקט המחזיקות בכ- 60 מגוואט נוספים הנמצאים בשלבי פיתוח.

שוק החשמל בפולין, הגדול במזרח אירופה, הוא אחד השווקים המתפתחים ביבשת עם יעדי ממשלה של מעל ל-30% ייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות עד 2030, המשקפים צמיחה של למעלה כ-50% תוך פחות מעשור.


בעוד שתמהיל האנרגיה בשוק החשמל הפולני נשלט נכון להיום על ידי תחנות כוח פחמיות והופך את פולין לאחת המדינות עם פליטות גזי חממה מהגבוהות באירופה, המעבר לייצור חשמל לפי תקנות האיחוד האירופי שאומצו (אשר מטרתן להקטין את טביעת הרגל של פחמן דו חמצני) הופכות את פולין ליעד מרכזי לחברות האנרגיה המתחדשת הישראליות.

חברת אפקון החזקות, משמשת זה מספר שנים כקבלן הקמה ותחזוקה (EPC) בישראל של מערכות סולאריות לייצור חשמל, וברשותה חוות רוח בסירין ובגלבוע.


החברה פעילה בתחום באמצעות חברת הבת אפקון אנרגיות מתחדשות המשקיעה ומנהלת קרן השקעות במיזמי אנרגיה מתחדשת באירופה בשותפות עם מגדל ומנורה בהיקף של 110 מיליון יורו. בבעלות הקרן פורטפוליו של פרויקטים באירופה בשלבי פיתוח מתקדמים ותחת הקמה.

תהליכי הפיתוח העיקריים הנדרשים לתחילת ההקמה של הפרויקטים, צפויים להיות מושלמים בחודשים הקרובים, ובכלל זאת היתרי הבנייה העיקריים והסכמי חיבור לרשת החשמל .


 החברה מעריכה שתחילת הקמת הפרויקט הראשון, בהספק חזוי כולל של 20 מגוואט, תתרחש במהלך הרבעון הראשון של שנת 2023, ותחילת הקמת פרויקט השני, בהספק חזוי כולל של 100 מגוואט, תתרחש במהלך הרבעון השלישי של שנת 2023.


 הפעלתו המסחרית של הפרויקט הראשון צפויה במהלך הרבעון השני של שנת 2024 והפעלתו המסחרית של הפרויקט השני צפויה במהלך הרבעון השלישי של שנת 2024. סך עלות השלמת הפיתוח והקמת הפרויקטים, כולל עלות רכישת זכויות המוכר בהם כאמור לעיל, צפויה לעמוד על כ- 80 מיליון אירו.

אפקון אנרגיות מתחדשות תממן את המשך הפיתוח של הפרויקטים ותשלם למוכר בגין רכישת הזכויות בפרויקט, כפי שאלו נקבעו במסגרת הסכם רכישת המניות לפי מפתח תמורה עבור הספק המבוסס על הספקי הפרויקטים שישלימו פיתוח (מגה וואט).


 כמו כן, במסגרת ההסכם נקבעו תשלומים נוספים מבוססי הצלחה שישולמו עם השלמת הפיתוח (RTB) של כל אחד מהפרויקטים. התשלום הראשון, בסך כ-3.5 מיליון אירו, שולם למוכר במועד החתימה על ההסכם.

עסקת הרכישה הנה בתנאים המקובלים לעסקאות מסוג זה כאשר תשלום מלוא התמורה מובטח באמצעות ערבות שניתנה על ידי החברה וכן שעבוד מלוא הזכויות של כל חברת פרויקט למוכר עד השלמת הפיתוח של כל פרויקט בהתאמה (RTB).


 בכוונת אפקון אנרגיות מתחדשות לממן את ההון העצמי הנדרש להקמת הפרויקטים המוחזקים על ידי תאגידים מקומיים בפולין, באמצעות גיוס חוב והלוואות גישור מחברת האם.

לפרטים נוספים ניתן לפנות אליי 24/7 ולנועם ואנונו, מנהל מחלקה במשרדי ומנהל תיק אפקון החזקות.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il