TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

התחלות בנייה רבעון שני 2022: "הרגולטור איבד שליטה לחלוטין על שוק הנדל"ן"

"העלייה בהתחלות הבנייה ברבעון השני משקפת את תנופת הפיתוח בשוק הנדל"ן כיום

איילת רוסק, מנכ"לית ומבעלי חברת מכלול העוסקת במימון וליווי פרויקטים למגורים: "העלייה בהתחלות הבנייה ברבעון השני משקפת את תנופת הפיתוח בשוק הנדל"ן כיום, וזאת על אף שבחודשים האחרונים נתוני המכירות מעידים על האטה מסוימת לעומת אשתקד.


אנחנו בחברות המימון החוץ בנקאי ממש לא מרגישים האטה בפעילות, להיפך – אנו חווים בשנה האחרונה עדנה לאור המחסור הרב-שנתי בדירות, התרחבות תחום ההתחדשות העירונית, והאצה בשיווק קרקעות המדינה.


הכסף הזמין שנמצא בידי חברות האשראי החוץ בנקאי מאפשר ליזמים להוציא לפועל יותר פרויקטים לבניית אלפי דירות כבר היום, ולהגדיל אף יותר את התחלות הבנייה ברבעונים הבאים".

ערן לוי, מנכ"ל ובעלים משותף של חברת הנדל"ן אלטנוילנד: "נתוני הלמ"ס מצביעים על המשך המגמה המבורכת של עלייה בכמות התחלות הבנייה ובכמות היתרי הבנייה גם בשנה האחרונה.


במחוז תל אביב לדוגמה נרשם זינוק של כ- 32% בכמות היתרי הבנייה שהונפקו ב-12 החודשים האחרונים. אין ספק שהחלת תוכנית הרובעים בתל אביב הביאו לקפיצה משמעותית בכמות היתרי הבנייה הניתנים לפרויקטים במסגרת התחדשות עירונית, שהם המהווים את עיקר העלייה בכמות הדירות שהוחל בבנייתן בעיר בשנה האחרונה.


כמו כן, בחודשים האחרונים השוק מתאושש משנתיים של קורונה, שבהן הרבה תהליכים התעכבו, כמו גם הוצאת היתרים ובניית פרויקטים.

עם זאת, ההיצע עדיין לא עונה על הביקוש, וכדי להביא לאיזון בשוק צריך להגביר את קצב התחלות הבנייה, בעיקר באזורי הביקוש. בחודשים האחרונים, גם בשל עליית הריבית, אנו עדים לעצירה בעליית מחירי הדיור, אך אני לא סבור שנראה ירידה במחירים, כי הביקושים עדיין קשיחים וההיצע לא מספיק גדול".

עו"ד דורון אריאל מומחה למקרקעין מייסד פירמת דורון אריאל ושות': "נתוני הלמ"ס אולי מציגים לכאורה עלייה בהתחלות הבנייה ברבעון השני, אבל אני סבור שיש לקחת את הנתונים בעירבון מוגבל. אני חושב שהרגולטור איבד שליטה לחלוטין על שוק הנדל"ן.


כל שר חדש שמגיע עושה מניפולציות עם נתוני הבסיס של הלמ"ס, משחק עם הנתונים בכך שהוא סופר 80 אלף התחלות בנייה בשנה אבל כל דירה נספרת פעמיים, או שמדובר בהתחלות בנייה של דירות שהתחילו בהן את הבנייה אבל השאירו בור שישכב לעוד 5 שנים, או שהחלו בהן את הפיתוח אבל היזם עדיין לא קיבל את הקרקע מרמ"י וכיוצא בזה.


אלה דירות שיגיעו לשוק בעוד 5-7 שנים במקרה הטוב, וחלקן הגדול במקומות שככל הנראה אף אחד לא יגור בהם. לפיכך, לתפיסתי אל לנו להתבשם מהעלייה המוצגת בהתחלות הבנייה ויש לבחון כמה דירות באמת מגיעות לשוק".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il