TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

שר הבינוי והשיכון אלקין בועידת ׳גשרים לעתיד׳:


״בשנת 2021 הכפלנו את הכמות ושיווקנו למעלה מ100 אלף יח"ד והשנה על פי הנתונים העדכניים אף נעבור את זה״

שר הבינוי והשיכון זאב אלקין ומנכ״ל משרדו, אביעד פרידמן, דברו הבוקר במסגרת ועידת ׳גשרים לעתיד׳ המתקיימת באילת. נושאי הדיון סבבו בהמשך לפרסומי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה והכלכלית הראשית של משרד האוצר המצביעים על מגמת איזון בשוק הדיור.

שר הבינוי והשיכון זאב אלקין אמר בכנס " קיבלנו את שוק הדיור בתקופה הקשה ביותר, כשבשנתיים שקדמו לכניסתי לתפקיד היה שיתוק ממשלתי בגלל העדר תקציב המדינה ובשנת 2020 שווקו רק כ-50 אלף יח"ד. בשנת 2021 הכפלנו את הכמות ושיווקנו למעלה מ100 אלף יח"ד והשנה על פי הנתונים העדכניים אף נעבור את זה. "

כמו כן, התייחס לחוק המכר על אף התרעמות הקבלנים שחלקם אף תקף את השר בזמן נאומו ואמר " תיקון חוק המכר יחסוך לזוגות צעירים בין 100,000-150,000 ש"ח הוא עובדה מוגמרת, לא יעזרו התקפות או איומים עלי. לא משנה אם הממשלה תיפול או לא , הוא יעבור. בנוסף לא חיכיתי להשלמת החקיקה, העברנו החלטת מועצת רמי והחוק כבר מוחל בכל המכרזים הממשלתיים החדשים שהם רוב שוק הבניה החדשה במדינת ישראל."

לנושא השכירות הוסיף " אני מעריך שבנתוני הלמ"ס הבאים לקראת הקיץ נראה עלייה גדולה יותר, אבל אנחנו לא חיכינו לשיח התקשורתי האחרון וקבענו קידום שכירות לטווח ארוך כיעד מרכזי שלנו כבר לפני שנה. בשנת 21 שיווקנו דרך חברה ״דירה להשכיר״ מעל 6500 יח"ד להשכרה לטווח ארוך שזה כמעט כל כמות השיווקיים כאלה שהיו מאז הקמת החברה עד שנת 2021, ובשנת 2022 אנו נשווק עוד 10000 יח"ד ".

ובאשר לנושא עליית מחירי הדירות והקושי של הזוגות הצעירים השר אלקין ציין:
"אותי פחות מעניין כמה משלמים המשקיעים שרוכשים דירה רביעית. אותי מעניינים הזוגות הצעירים שאין להם דירה ולהם אני מחויב להביא אפשרות לקנות דירה במחיר סביר. לכן , עבורם הקפאנו את מחירי הדירות על שומת 2020 כך שהם לא חווים את העלייה בשנה וחצי האחרונה ועליה אף אנו נותנים הנחה של עוד 20% על מנת שהם יוכלו לרכוש דירה במחיר שפוי כבר עכשיו. יותר מ30,000 זוגות צעירים יקבלו את האפשרות הזאת השנה, ובזכות ההחלטות בשבוע האחרון בשנה הבאה יהיו עוד 45,000 זוגות כאלה ."

אביעד פרידמן, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון הוסיף ״שנה שאנחנו עובדים מסביב לשעון, והנה מתחילים לראות תוצאות בשטח. צריך לזכור שבשוק הדיור לא ניתן לטפל עם קסמים, הטיפול לוקח זמן ואנחנו מקדמים הרבה תהליכים מקבילים במטרה להביא את התוצאות בהקדם. שיווקנו מספרי שיא ב2021, ונתוני רבעון ראשון 22 מראים שאנחנו ממשיכים בקצב טוב. מספר העסקאות הגיע גם הוא לשיא. מעל 10,000 משקי בית כבר זכו בדירה בהנחה ובקרוב יצטרפו אליהם כ 5,000 נוספים ועד סוף השנה יהיו עוד 15,000. אנחנו מקדמים הסכמי גג עם רשויות ומעבירים החלטות כדי לקדם בנייה ומתן היתרים."

לנושא השכירות אמר ״אנחנו מאמינים בשכירות ארוכת טווח. בשנת 2021 שווקו מעל 6000 דירות והצבנו יעד של 10,000 יחד ל2022. אני בטוח שפה הפתרון שכירות קבועה ל10 שנים.״

בנוסף התייחס פרידמן לנושא התחדשות העירונית ״עשינו השנה דברים שלא נעשו מעולם, הבאנו תקציבים לפריפריה, חתמנו הסכמי מסגרת עם 12 ראשי ערים, הבאנו 180 מיליון ש"ח לקול קורא לרשויות לביצוע התחדשות עירונית. אנחנו יודעים שחלק מהפתרון לעלייה בביקושים נמצא במרכזי הערים - שם יתווספו דירות רק במסגרת התחדשות ואנו פועלים לקדם זאת״.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il