TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

מתחנות טעינה המבוססות מימן ועד אוטובוסים אוטונומיים


צילום: אביתר ניסים
לאחר שנתיים של אירוע וירטואלי התקיים כנס EcoMotion העשירי באקספו ת"א


בסוף השבוע האחרון התקיים אירוע EcoMotion העשירי במתכונת פיזית אחרי שנתיים של קורונה באקספו ת"א.

קהילת התחבורה החכמה EcoMotion, אשר עורכת מדי שנה אירוע בו נחשפים בעלי עניין בתחום התחבורה החכמה לחידושים ורעיונות שונים המוצגים על-ידי סטארטאפים מהארץ ומחו"ל, חגגה עשור של פעילות, בכנס בו לוקחים חלק סטארטאפים, משקיעים, חברות ותאגידים מרחבי העולם העוסקים בטכנולוגיות תחבורה.

תחום התחבורה החכמה הינו אחד התחומים המבוקשים ביותר בשוק הטק הבינלאומי, והתרומה הישראלית אליו היא חסרת פרופורציות: מובילאיי, וויז, ויה ושמות רבים אחרים המוכרים בכל העולם. רק בשנת 2021 הושקעו מעל מיליארד דולר בסטארטאפים ישראליים בתחום המוביליטי, לא כולל הנפקות.
החברות השונות המשתתפות בכנס מתחלקות לחמש קטגוריות – תחבורה אוטונומית ומקושרת, שירותי ניידות, חשמול ואנרגיה, רחפנים ותעופה ושרשרת האספקה.

בין הדוברים הבולטים באירוע: שרת התחבורה, מרב מיכאלי, ינון אלרואי, משנה למנכל משרד הכלכלה -,יאנגצ'ו צ'י, נשיא ומנהל חדשנות ראשי בקבוצת יונדאי, גיל גור אריה, מנהל נתונים ואנליטיקה גלובליים, ב- Ford Motor Company, ווייד שפר, מנכ"ל זרוע הון הסיכון של ענקית הרכב ג'נרל מוטורס GM Ventures (GMV) ומומחה אבטחת הסייבר דיוויד קולומבו.

האירוע כלל למעלה מ-3000 משתתפים, מלמעלה מ30 מדינות בעולם ותערוכה בה הוצגו למעלה מ-100 מיזמים ישראלים ובינלאומיים, בין החברות המציגות מספר ותיקות ומוכרות בתחום כגון: סטורדוט, Hailo קוגנטה ואינוביז, לצד חדשות שעדיין לא נחשפו. בין החברות המציגות: תחנת טעינה לרכבים חשמליים אשר לראשונה מבוססת על מימן, תצוגה ראשונה של פלטפורמת האוטובוסים של חברת REE ורכב הדגמה של מעבדת החדשנות של רנו-ניסאן-מיצובישי במסגרת מאגד אווטאר.


מירב מיכאלי, שרת התחבורה: ״הסמארט מוביליטי שלנו כאן בישראל בנתה סביבה חדשנית ופורצת גבולות - קהילה של למעלה מ- 600 חברות סטארט-אפ ולמעלה מ- 13,000 יזמים ויזמות, מהנדסים ומהנדסות ומפתחים ומפתחות שכולםן חולמות ועושות.

ישראל היא מרכז עולמי לסמארט מוביליטי. מתוך 220 מילאירד דולר שמושקעים בAutoTech ובחדשנות ב-10 השנים האחרונות, 25 מיליארד דולר הגיעו לכאן. רק חשבו על זה - למעלה מ-10% מההשקעה הגלובלית בתחום זה הושקעו במיזמים בישראל.

אני רוצה שישראל תשחק תפקיד מוביל בהבאת היתרונות שראינו כאן היום למזרח-התיכון, לאזורנו, שיחסים ובריתות יהיו תוצאה של הזדמנויות ואפשרויות ולא איומים משותפים. כעת, נבחן את ההזדמנויות והיתרונות. אני מלאה באופטימיות לעתיד טוב יותר״

ינון אלרואי, משנה למנכל משרד הכלכלה: "אנו במשרד הכלכלה תומכים באקומושן ובאקוסיסטם של תחום התחבורה החכמה כחלק ממהלך אסטרטגי של המשרד בהקמה וניהול קהילות חדשנות במגוון תחומים. יזמיות ויזמים ישראלים יוצרים ומשנים את עולם התחבורה. במאמץ משותף של קהילת אקומושן ביחד עם משרד הכלכלה והתעשייה נמצאות בישראל מאות חברות רב לאומיות.


יותר ויותר יצרני רכב וענקיות טכנולוגיה גלובליות מייצרים שותפויות עם התעשייה הישראלית, כאן בישראל. חובתנו כממשלה היא לוודא שהחדשנות הישראלית תיושם ותוטמע גם בערים, בתשתיות ובכבישים בישראל, כדי לאפשר לאזרחי ישראל ליהנות משירותי תחבורה זמינים, נגישים, זולים, מהירים וחדשניים."

אביתר טרון, מנכ"ל EcoMotion: "אחרי שלוש שנים של מפגשים וירטואליים, האירוע המרכזי של אקומושן התקיים במפגש פנים מול פנים בגני התערוכה. התרגשנו, שמחנו, התחברנו, וייצרו הזדמנויות לקידום התחבורה החכמה בכל העולם.

107 סטארטאפים מציגים, 70 משלחות ממעל 30 מדינות, 3000 משתתפים הם ההוכחה כי ישראל היא האב גלובלי של תחבורה חכמה.

צוות אקומושן מודה לשותפיו: משרד התחבורה, משרד הכלכלה והמכון הישראלי לחדשנות על עשור של שיתוף פעולה פורה שהביא את ישראל למעמדה זה."

אודות קהילת EcoMotion

EcoMotion הוא מיזם משותף של המכון הישראלי לחדשנות, מנהלת תחבורה חכמה במשרד התחבורה ומשרד הכלכלה והתעשייה, שהוקם במטרה לקדם את פיתוחה של פעילות יזמית רב-תחומית רחבה בתחום התחבורה החכמה ולמצב את ישראל כמובילה עולמית בתחום.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il