TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

בורסת ת"א - נמל התעופה שלכם להשקעות במדדי חו"ל בישראל


הבורסה לניע
רבים בציבור הישראלי אינם מודעים לעובדה כי ניתן לרכוש קרנות סל על מדדי חו"ל בבורסת תל אביב וליהנות מעלויות מסחר נוחות לצד חיסכון בעלויות המרת מטבע. מלחמת דמי הניהול בין היצרנים בשיאה

יניב פגוט, סמנכ"ל בכיר ומנהל מחלקת מסחר, נגזרים ומדדים


שנת 2021 הייתה שנת שיא בשוק קרנות הסל העולמי ובסיומה חצה רף הנכסים המנוהלים בקרנות הסל את ה- 10 טריליון דולר. קרנות הסל הכפילו את נכסיהם מאז 2018 ונראה היה כי העתיד של התעשייה מבטיח. מסחר בעלויות מוזלות בקרנות סל ובאפליקציות מסחר שונות, תומך בהאצת הצמיחה של שוק קרנות הסל ונותר היה רק לצפות כי כניסתם של ברוקרים קמעונאיים בישראל ישכפלו את ההצלחה הגלובלית לזירה המקומית.
שנת 2021 הייתה עוד שנה מאתגרת עבור מנהלי ההשקעות האקטיביים בארה"ב. על פי נתוני מורניגסטאר, 85% ממנהלי קרנות הנאמנות האקטיביים בקטגורייתLarge Cap ארה"ב, לא השיאו אשתקד תשואת יתר אל מול מדד ה-P500 &S, בהשוואה ל- 65% ממנהלי קרנות הנאמנות שכשלו במשימה אשתקד. מה שאומר כי אל לאף אחד לזלזל בבנצ'מרק וכי תיק השקעות מאוזן הוא תיק השקעות הכולל השקעות ליבה בבנצ'מרק, לצד השקעות לוויין בתחומים משלימים.
תעשיית קרנות הסל בארה"ב גייסה כטריליון דולר, זאת כאשר כ- 80% מהגיוסים הופנו לקרנות העוקבות אחר מדדי המניות ואילו כ- 20% מהגיוסים הופנו לקרנות העוקבות אחר מדדי איגרות החוב. לא מפתיע לגלות כי המשקיעים הגדילו חשיפה מסיבית לשוק המניות, זאת על רקע התשואות יוצאות הדופן באפיק זה והמגמה השלילית בשוק איגרות החוב של ארה"ב.
המשקיעים שבחרו להגדיל חשיפה לקרנות עוקבות מדד המשקיעות בחוב בארה"ב בחרו להגדיל חשיפה לחוב צמוד מדד, חוב ריבוני ופתרונות קונצרנים בעלי מח"מ קצר, ואילו התיאבון לחוב קונצרני, בדגש על חוב בדירוגים נמוכים, היה מתון. פתיחת שנת 2022 מעצימה את החששות מעלייה בסביבת האינפלציה ותוואי העלאת ריבית מואץ בארה"ב ולפיכך, טעמי המשקיעים צפויים לקבל ביטוי בהמשך הסטה למניות ערך, על חשבון מניות צמיחה, לצד התמקדות בחוב בעל מח"מ קצר חוב צמוד מדד. מגמות דומות לצד ביצועי יתר בהשוואה למדדים המקבילים בארה"ב נרשמת גם בבורסת תל אביב בשבועות האחרונים וזאת בהמשך לשנת 2021.
חלק הארי של ההשקעות בקרנות הסל בארה"ב בשנת 2021 הוזרמו לקרנות בעלות דמי ניהול נמוכים של החברות Vanguard, Blackrock ו- State Street. חברות אלו מנהלות כ- 3/4 מכלל הנכסים בתעשיית קרנות הסל של ארה"ב, זאת כאשר מלחמת דמי הניהול בין היצרנים בשיאה ומכאן ליתרון הגודל משמעות רבה והצרכנים של קרנות הסל הם כמובן הנהנים הגדולים. בשוק המוצרים עוקבי המדדים בבורסת תל אביב ראינו בשנת 2021 את הכניסה של LYXOR, מנהל קרנות הסל השלישי בגודלו באירופה, אשר הצטרף ל- Blackrock וסביר להניח כי מגמה זו של כניסת שחקנים גלובליים לשוק המקומי תימשך בעתיד הנראה לעין ותייצר לחץ כלפי מטה על דמי הניהול בשוק קרנות עוקבות מדדי חו"ל בישראל לצד הגיוון בהיצע המוצרים, וזאת לתועלת ציבור המשקיעים.
שלושת קרנות הסל בעלות היקף הנכסים הגדול ביותר, אשר עוקבות אחר מדד ה– S&P500 ניהלו נכון לסוף 2021 למעלה מטריליון דולר, זינוק של כ- 150% בנכסים בתוך כחמש שנים. קרן הסל הוותיקה SPDR S&P500 (SPY) שהושקה בשנת 1993, היא קרן הסל הראשונה בהיסטוריה אשר חצתה את רף ה- 400 מיליארד דולר נכסים. נכסיה עומדים על כ- 440 מיליארד דולר, לאחר שצמחו בשנה החולפת בכ- 100 מיליארד דולר, וזאת כפועל יוצא מגיוס שנתי של כ- 35 מיליארד דולר ועליית ערך. נכסי קרן סל זו מהווים כ- 6% משוק קרנות הסל של ארה"ב.
באופן טבעי, בישראל כמו בעולם, צוברת ההשקעה במדד S&P500 תאוצה והוא גייס אשתקד כ- 3.2 מיליארד ₪ ומרכז השקעות בהיקף של כ- 22 מיליארד ₪. מתחילת שנת 2022 ועד סוף חודש ינואר, גייסו המכשירים העוקבים אחר מדד זה כ- 750 מיליון ₪ נוספים.
קטגורית הקרנות העוקבות אחר מדדי חו"ל בישראל מנהלת כ- 58.5 מיליארד ₪ בכ- 540 מוצרי מדד שונים ואולם רבים בציבור הישראלי אינם מודעים לעובדה כי ניתן לרכוש קרנות סל על מדדי חו"ל בבורסת תל אביב וליהנות מעלויות מסחר נוחות לצד חיסכון בעלויות המרת מטבע, בהשוואה לחלופה של רכישת החשיפה למדדים אלו בחו"ל, ובמקביל ליהנות מעוצמת השקל באמצעות השקעה במכשירים מנייתיים על מדדים זרים המנטרלים את החשיפה המטבעית.
לא ניתן לסכם את שנת 2021 בתעשיית עוקבי המדדים העולמית מבלי להתייחס למגמת ההשקעות הגוברת בקרנות עוקבות אחר מדדי ESG. קרנות אלו צוברות פופולאריות רבה וגייסו בשנת 2021 כ- 150 מיליארד דולר. כל מי שעיניו בראשו מבין שתחום ההשקעות האחראיות צפוי להתפתחות ניכרת הן במישור המתודולוגי והן בכל האמור בצבירת נכסים. בישראל אנו רואים התעוררות איטית של השקעות ESG ובדיוק בשל כך פרסמה הבורסה בימים האחרונים קול קורא לציבור שמטרתו למצוא דרכים אפקטיביות להאיץ את המודעות וההשקעות בתחום.
לא רק השקעות פאסיביות מוגברות ב- ESG הניעו בעוצמה את הביקושים למוצרים פאסיביים בשנת 2021. קרנות סל אקטיביות אשר משלבות בין יתרונות הפלטפורמה הפאסיבית ליתרונות הניהול האקטיבי ואינן קיימות לצערנו בישראל גייסו בשנת 2021 כ- 130 מיליארד דולר.
לסיום, נציין כי באוקטובר האחרון אישרה רשות ניירות ערך של ארה"ב הנפקת קרנות סל המשקיעות במטבע הדיגיטלי ביטקוין באמצעות חוזים עתידיים. קרן הסל של PROSHARE שמשקיעה בחוזים על הביטקוין וסימולה הוא (BITO) אשר הושקה ב- 19 באוקטובר, 2021, מנהלת כ- 1.2 מיליארד דולר. בישראל עדיין לא ניתן להעריך האם ומתי תתאפשר חשיפה של המשקיעים המקומיים למטבעות קריפטו בכלל ולביטקוין בכלל, ואלו יידרשו להסתפק בעתיד הקרוב בפלטפורמות השקעה זרות.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il