TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

רני צים מרכזי קניות וקרדן-גבע משלבות כוחות:


ערן לב- קרדיט אלעד מלכה
צים תמכור 50% מפרויקט שלה בכפר סבא לשותפות תמורת כ-165 מיליון שקל לפי שווי פרויקט 330 מיליון שקל
בכוונת החברות לקדם תכנית הכוללת שטחי מסחר, לוגיסטיקה וחוות שרתים
צים צפויה לרשום בגין העיסקה רווח של כ-31 מיליון שקל לפני מס
רני צים, יו"ר צים מרכזי קניות: "אנו מעדכנים היום על התקשרות להכנסת שותפים אסטרטגיים מובילים לפרויקט שלנו בכפר סבא. שלב א' של הפרויקט מסתיים בימים אלה, כאשר בחודש מרץ 2022 יחל לפעול סניף של רשת 'אושר עד' אשר ישמש את אוכלוסיית האיזור וכן אוכלוסיות מהמעגל השני. השותפות עם קרדן-גבע , שהינה גורם מקצועי המתמחה בתחום הלוגיסטיקה, תסייע לנו לקדם ולפתח את השלבים המתקדמים של פרויקט מרכזי זה ולהביא להמשך השבחתו ולמיקסום הפוטנציאל העסקי שלו. הפרויקט הינו רב שימושים, ובכוונתו לפעול כך שיכלול שטחי מסחר, לוגיסטיקה, משרדים וחוות שרתים, כאשר כל אחד מהשותפים מביא עימו את נסיונו ואת הידע בתחומי ההתמחות שלו. עסקה זו, שהחלה משלב רכישת הקרקע לפני כ-4 שנים, עובר בשלבי הייזום וההשבחה, ועתה עם הכנסת שותף אסטרטגי, ממחישה פעם נוספת את יכולותיה היזמיות והמקצועיות של 'רני צים מרכזי קניות' לאתר עסקאות אטרקטיביות ולהשביח את נכסיה, ומציפה פעם נוספת ערך רב לבעלי המניות של החברה".
אלון וולקן, מנכ"ל קרדן ישראל: "השותפות עם קבוצת רני צים היא שותפות מנצחת, שתציף ערך לשתי החברות כשכל אחת מהחברות מביאה לשולחן את היכולות שלה- צים כמעצמת ריטייל, ואנחנו כשחקנים מקצועיים בתחומי הלוגיסטיקה. בהמשך לכניסתנו לפני מספר חודשים לפרויקט בשוהם, אנחנו ממשיכים לגדול בתחום הנדל"ן הלוגיסטי עם כניסה לפרויקט שגם הוא משלב לוגיסטיקה, חוות שרתים, מסחר ומשרדים ומתכננים להמשיך בגידול בתחום גם ב- 2022".
ערן לב, שותף בקרדן-גבע: "במסגרת השותפות עם קרדן ישראל, אנו ממשיכים בייזום משמעותי בתחומי הלוגיסטיקה, חוות השרתים והמשרדים, ומתמקדים בפרויקטים משמעותיים על צירי תנועה ראשיים. הפרויקט אליו אנו נכנסים עתה בכפר סבא הוא דוגמא לפרויקט last mile מהדור החדש, המשלב שימושים של לוגיסטיקה עם קומת מסחר מניבה, חוות שרתים תת קרקעית והרחבה של משרדים בעתיד. הביקושים לפרויקטי לוגיסטיקה זמינים בפריים לוקיישן נמצאים בשיאם".
חברת רני צים מרכזי קניות וקרדן-גבע משלבות כוחות. היום דיווחו צים וקרדן ישראל, כי נחתם הסכם עקרונות מותנה, שבכפוף להשלמתו תרכוש קרדן-גבע מידי צים מחצית מהזכויות בפרויקט בהקמה של צים בכפר סבא, וזאת תמורת כ-165 מיליון שקל, לפי שווי פרויקט 330 מיליון שקל.
פרויקט כפר סבא, המשתרע על שטח של כ-53 דונם וממוקם במזרח העיר, בסמוך לכביש 6, כולל שלושה שלבי הקמה. בשלב א', הכולל חניון תת קרקעי וכ- 5,500 מ"ר של שטחי מסחר המושכרים במלואם לרשת הסופרמרקטים 'אושר עד' צפוי לקבל טופס 4 בקרוב ולהיפתח לקהל הרחב בחודש מרץ 2022. שלב ב' של הפרויקט כולל פיתוח והקמה של השטחים הסמוכים לפרויקט המרכזי וכוללים כ- 3,000 מ"ר לשיווק למסחר ובנייתם צפויה להסתיים במחצית שנת 2022. להערכת צים, שלב א' של הפרוייקט צפוי להניב NOI שנתי של כ-4.8 מיליון שקל ו-FFO שנתי של כ-3.7 מיליון שקל. שלב ג' ישלים את הפרויקט בכללותו בהיקף של כ– 80,000 מ"ר אשר יכללו שטחי מסחר, לוגיסטיקה וחוות שרתים מתוכננת. בנוסף בכוונת הצדדים לפעות להוספת שטחי משרדים. קרדן גבע מציינת, כי סך השקעתה בפרויקט, כולל מרכיב הקרקע, עשוי להגיע לכ- 300 מיליון שקל.

ככל ותושלם העסקה, צפויה צים לרשום רווח של כ-31 מיליון שקל ותזרים חופשי בסך של כ-120 מיליון שקל לפני תשלומי מיסים (לאחר החזר סך של כ-45 מיליון שקל בגין חלק יחסי מההלוואה שנלקחה כנגד הפרויקט).

הצדדים יקימו מנהלת לצורך ניהול משותף של הפרויקט (Joint Venture), כפי שיקבע במסגרת הסכם עסקה משותפת שיחתם בין הצדדים בד בבד עם החתימה על הסכם מפורט (ככל שייחתם). יצויין, כי השלמת העסקה כפופה להשלמת בדיקת נאותות על-ידי הרוכשות.
זוהי עסקה שניה בחודשים האחרונים לקרדן- גבע, שותפות שמהווה את הזרוע החדשה של קרדן ישראל ואשר מתמקדת בתחומי הלוגיסטיקה. ביולי השנה דיווחו על רכישת 50% מהזכויות בקרקע בשטח של כ- 27.5 דונם בשוהם מידי היזם רפי נחושתן, לפי שווי של 180 מיליון שקל להקמת פרויקט המשלב מחסן אוטומט מקורר בגובה 40 מטר, מבנה לוגיסטי בשטח של כ- 50 אלף מ"ר וחוות שרתים בהיקף השקעה של כ- 800 מיליון שקל. עבודות ההקמה של הפרויקט החלו החודש.
קרדן ישראל, הנשלטת ע"י גיל דויטש, רוני בירם ואבי שנור, הינה חברה ציבורית הנסחרת לפי שווי שוק של כ-430 מיליון שקל ומחזיקה ב-60% ממניות קרדן נדל"ן, גם היא חברה ציבורית, שעוסקת ביזום נדל"ן למגורים ומחזיקה גם בחברת הביצוע אל-הר.
רני צים מרכזי קניות פועלת בתחום ההקמה והניהול של מרכזים מסחריים, רכישה, ייזום והשבחת קרקעות בישראל ומונה 7 מרכזים מסחריים פעילים בערד, נתיבות, בית שאן, מעלות, נוף הגליל, אום אל פחם וירכא. בנוסף, הקבוצה מקדמת פרויקטים מסחריים בחברה הערבית בהיקף כולל של כ-41.5 אלף מ"ר. קבוצת רני צים אחזקות הוקמה בסוף שנות ה- 90 על ידי רני צים ופועלת כיום בתחומי הנדל"ן באמצעות חברת רני צים מרכזי קניות הציבורית, המתמחה בהקמה וניהול של מרכזי קניות באזורי הפריפריה ובחברה הערבית; כמו כן הקבוצה פועלת בתחום הפיננסים באמצעות אחזקתה בוואליו קפיטל וואן הציבורית, שהינה הבעלים של בית ההשקעות פסגות ושל חברות הפועלות בתחומי הפינטק, אשראי חוץ-בנקאי ועוד; בנוסף, לצים פעילות בתחום הקמעונאות (50% מרשת אופיס דיפו; 50% מחנות החשמל בדיוטי פרי ועוד) והשקעה בתחום האנרגיה (כ-17% ממניות ברנמילר אנרג'י הציבורית).
גבע נדל"ן, המוחזקת על ידי ערן לב וגלעד רוזה, מתמחה בייזום פרויקטים בתחומי התעשייה, לוגיסטיקה, מסחר ומשרדים. בימים אלה קבוצת רכישה שארגנה גבע נדל"ן מאכלסת פרויקט בשימושים של אחסנה, תעשיה ולוגיסטיקה בהיקף של 9,000 מ"ר בפארק הטכנולוגי במודיעין.
את הפרויקט מתכנן משרד האדריכלים אורבך הלוי. את המוכרת מייצגת היועצת המשפטית עו"ד זהבית שחף בליווי משרד גרוס, קלינהנדלר, חודק, הלוי, גרינברג, שנהב ושות' ואת הרוכשות מייצגים עוה"ד דור שחם וקרין ברסלר ממשרד ארדינסט בן נתן עם המבורגר עברון.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il