TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

רני צים מקים פעילות בתחום של התייעלות אנרגטית והפחתת פליטות


יורם כהן קרדיט באדיבות החברה
חברת רני צים אחזקות מקימה חברה משותפת עם ברנמילר אנרג'י ויורם כהן, שתציע פתרונות אנרגטיים לתחנות הכוח ולמפעלים – האמורים לעמוד ביעדי הפחתת הפליטות שקבעה הממשלה עד לשנת 2030
את החברה ינהל יורם כהן, לשעבר מנכ"ל חברת נגה – ניהול מערכת החשמל בישראל
רני צים, מנכ"ל רני צים אחזקות: "לאחר בחינת השוק, מצאנו כי נוצר כיום צורך הכרחי ודחוף אצל יצרני האנרגיה ומפעלים תעשייתיים ברחבי הארץ לפעול להפחתת הפליטות וזיהום האוויר, בהתאם להחלטת הממשלה בנושא ולסביבה העסקית התומכת ומעודדת מגמה זו. אנו מקימים כיום פעילות שתיתן מענה לצורך זה, תוך התבססות על הטכנולוגיה המוכחת של חברת ברנמילר, שקיבלה אישורי רגולציה באירופה, לצד טכנולוגיות נוספות בתחומי האנרגיה הנקייה. בכוונתנו להתחיל את הפעילות בשוק הישראלי, שהוא לבדו בעל פוטנציאל עסקי משמעותי מאד עבורנו, ובהמשך נבחן גם כניסה לשווקים הבינלאומיים במדינות רלבנטיות".
יורם כהן, שותף ומנכ"ל רני צים אנרגיה מקיימת: "משבר האקלים כבר כאן וממשלת ישראל דוחפת כיום קדימה יותר מתמיד את הנושא של הפחתת הפליטות, והדבר מתבטא גם בנושא מס הפחמן שיוטל בקרוב ויאיץ מגמה זו. כדי שהסקטור העסקי יעמוד ביעדים של צמצום הפליטות בהיקף של 30% עד 2030 ואיפוס גזי החממה עד שנת 2050, כפי שקבעה הממשלה, מתחייבת היערכותם והירתמותם של כל השחקנים בתחום כבר עתה. בהתאם, אנו מאמינים כי אנו ניצבים כיום בפני שוק יעד משמעותי ביותר. החברה החדשה שהקמנו (רני צים אנרגיה מקיימת) תתמקד בשלב ראשון בפתרונות אגירה וצמצום פליטות וזיהום למפעלי תעשיה, תחנות כוח, בתי חולים, בתי מלון ומוסדות ציבוריים שונים. אנו נתחיל לפעול באופן מיידי לאיתור הזדמנויות ושיתופי פעולה להתייעלות אנרגטית כדי לבסס את הפעילות כבר בעתיד הקרוב".
איש העסקים והיזם רני צים מקים פעילות חדשה בתחום האנרגיה המתחדשת, בשם רני צים אנרגיה מקיימת. חברת רני צים אחזקות הפרטית, שמוחזקת בבעלות של 100% על ידי צים, חתמה על הסכם להקמת חברה חדשה שתעסוק בהתייעלות אנרגטית, בהפחתת פליטות וזיהום אצל יצרני וצרכני אנרגיה. צים מקים את החברה החדשה בשותפות עם יורם כהן, לשעבר מנכ"ל חברת נגה – ניהול מערכת החשמל בישראל, שיכהן כמנכ"ל הפעילות החדשה, וכן עם חברת ברנמילר אנרג'י הציבורית, בה צים הינו בעל מניות (מחזיק בכ-17.1% ממניות החברה). החברה החדשה נשענת על הצורך הקיים בקרב יצרני וצרכני אנרגיה כגון מפעלים תעשייתיים, תחנות כוח, בתי חולים ובתי מלון לצמצם את היקף הפליטות ממתקניהם, וזאת על פי החלטת הממשלה בנושא כפי שבאו לידי ביטוי בוועידת האקלים בגלזגו ע"י ראש הממשלה ושרת האנרגיה.
בכוונת החברה החדשה, רני צים אנרגיה מקיימת, להתחיל מיידית באיתור הזדמנויות להתייעלות אנרגטית, מתן פתרונות אגירה, הפחתת פליטות וזיהום משמעותיים בקרב יצרני וצרכני אנרגיה בישראל, ולאחר מכן בעולם. החברה החדשה תבסס את פעילותה הראשונית על הטכנולוגיה שפיתחה חברת ברנמילר בתחום צמצום הפליטות עבור תחנות כוח ומפעלי תעשיה, ובימים אלה מתקרבת ברנמילר להשלמה פרויקט מסוג זה שהיא מקימה עבור תחנת כוח של חברת האנרגיה האיטלקית ENEL. במקביל, תבחן החברה המשותפת גם שימוש בטכנולוגיות נוספות בתחומים של התייעלות אנרגטית, הפחתת פליטות וזיהום ואגירת אנרגיה.
כאמור, החברה החדשה תנוהל על ידי יורם כהן, שכיהן בתפקידו האחרון כמנכ"ל נגה, ובעברו היה גם מנכ"ל דלק גז טבעי ודלק ג.פ.מ, וכן כיהן בתפקידי ניהול בכירים בחברות האנרגיה סונול ופז ובחברת האנרגיה הבינלאומית GULF.
בברנמילר מציינים, כי החברה רואה בהבעת האמון של השותפים, אשר בחרו בה כטכנולוגיה העיקרית לביסוס הפעילות של החברה החדשה, כטכנולוגיה מובילה להפחתת פליטות ביצור וצריכת אנרגיה בישראל ובכלל.
בהתאם להסכם המייסדים, חברות ברנמילר והשותפות יחזיקו כל אחת ב-45% מהון המניות המונפק והנפרע במועד הקמת החברה. הצדדים הנוספים להסכם, יואב קפלן ויורם כהן יחזיקו כל אחד ב-5% מהון המניות המונפק והנפרע.
הצדדים יפעלו למימון פעילות החברה הפרטית, בין היתר, באמצעות הלוואות בעלים שתועמדנה על ידי בעלי המניות, וכן על ידי גורמי מימון נוספים, לרבות משקיעים מוסדיים ושוק ההון.
הצדדים מעריכים, כי ככל ויידרש מימון והשקעה לפרויקטים בשותפות, הם ימומנו באמצעות מימון פרויקטלי non-recourse לכל אחד מהפרויקטים בנפרד, לרבות על ידי מימון מגורמים שונים, ביניהם גופים מוסדיים ושוק ההון, וכן באמצעות קבלת מענקים להפחתת פליטות. להערכת הצדדים, הם לא יידרשו להזרמת הון בעלים משמעותי לפעילות החדשה.
קבוצת רני צים אחזקות הוקמה בסוף שנות ה- 90 על ידי רני צים ופועלת כיום בתחומי הנדל"ן באמצעות חברת רני צים מרכזי קניות הציבורית, המתמחה בהקמה וניהול של מרכזי קניות באזורי הפריפריה ובחברה הערבית; כמו כן הקבוצה פועלת בתחום הפיננסים באמצעות אחזקתה בוואליו קפיטל וואן הציבורית, שהינה הבעלים של בית ההשקעות פסגות ושל חברות הפועלות בתחומי הפינטק, אשראי חוץ-בנקאי ועוד; בנוסף, לצים פעילות בתחום הקמעונאות (50% מרשת אופיס דיפו; 50% מחנות החשמל בדיוטי פרי ועוד) והשקעה בתחום האנרגיה (כ-17% ממניות ברנמילר אנרג'י הציבורית).
חברת ברנמילר אנרג'י הוקמה בשנת 2012 ע"י אבי ברנמילר, לשעבר מנכ"ל סימנס CSP וסולל, ופועלת בתחום האנרגיה המתחדשת וההתייעלות האנרגטית, בדגש על אגירת אנרגיה תרמית. החברה הינה חברה טכנולוגית אשר פיתחה טכנולוגיה יעילה וחסכונית לשימור אנרגיה ע"י חום. כחלק מאסטרטגיית החדרת הטכנולוגיה לשווקים, פועלת החברה בייזום, תכנון, הקמה והפעלת מתקנים לייצור חשמל וחום לתעשייה ומסחר, וכן במכירת ציוד ופתרונות אגירה. הידע והמומחיות של ברנמילר אנרגיה מבוססים על ניסיון של שנים בתחום בתכנון, בנייה והפעלה של תחנות כוח סולאריות בארצות הברית ובספרד של מעל 500 מגה וואט ובהיקפים של מיליארדי דולרים. ברנמילר אנרגיה הונפקה בבורסת ת"א באוגוסט 2017. יו"ר ומנכ"ל החברה הינו אבי ברנמילר.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il