TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

עדכון שווקים: לחץ מתחת לפני השטח


דויטשה בנק
אירופה: דאגות בנוגע לקורונה ולסנטימנט. דויטשה בנק: סקירת השווקים השבועית של הכלכלן הראשי לדויטשה בנק- כריסטיאן נולטינג
1.13: השווקים מרגישים את הקור של החורף

תמונת המצב בשווקים:
הפרוטוקולים מישיבת הפד האחרונה יתפרסמו ביום רביעי הקרוב. נתון ביטחון הצרכנים צפוי להיות אחד מבין מספר נתונים שימשכו את תשומת הלב כמו מדד מנהלי הרכש ונתונים חשובים אחרים בארצות הברית ואירופה. העלייה האחרונה במספר הנדבקים בקורונה ברחבי יבשת אירופה, ייתכן והובילה לפגיעה בסנטימנט הכלכלי כבר. אי הוודאות תבוא שוב ליד ביטוי בשווקי המטח עם התחזקות הדולר והיחלשות היורו. נתונים מסין כוללים בין היתר את נתון הרווחים בתעשייה ביום שבת. בשאר יבשת אסיה נקבל את נתון הייצוא והייבוא בהונג קונג ביום חמישי ואת נתון הייצור התעשייתי בסינגפור ביום שישי. מחירי הנפט עשויים להיות תנודתיים לאור הציפיות לשחרור מלאים ממאגר הרזרבות הלאומי. השבוע הקרוב יהיה שקט בגזרת הבנקים המרכזיים אך הבנק המרכזי הניוזילנדי יתכנס ביום שלישי. עונת הדוחות לרבעון ה-3 מתקרבת לסיומה כאשר רק 13 חברות במדד האס אנד פי 500 מדווחות השבוע את תוצאותיהן.

עדכון שווקים: לחץ מתחת לפני השטח
השווקים נראים יותר לא רגועים הבוקר לאור שילוב של חששות בנוגע לצמיחה, צמצום המאזן של הפד והקורונה באירופה. תשואת אגרת החוב של ארצות הברית ל-10 שנים נסחרת בתשואה של 1.55% הבוקר ורוב הבורסות באסיה נסחרות בחולשה לאחר עלייה מתונה של 0.3% במדד האס אנד פי 500 בשבוע שעבר. (סין היא יוצאת דופן לאור תשומת הלב שהשווקים נותנים להצהרה של הבנק המרכזי הסיני). מחירי הנפט ממשיכים לרדת הבוקר, מחיר חבית מסוג WTI נסחר ברמה של 75.8 דולר לחבית. מטבע הדולר ממשיך להתחזק ונסחר ברמה של 1.13 אל מול היורו, רמתו הנמוכה ביותר מאז יולי 2020. התנודתיות צפויה להמשיך, במיוחד עקב העובדה כי השווקים מתמחרים מספר העלאות ריבית מצד הפד בשנה הבאה, מה שנראה כשאפתני מידי בראייה שלנו (אנו צופים העלאת ריבית אחת ברבעון האחרון של 2022). מחיר הזהב נסחר סביב מחיר של 1845 דולר לאונקיה.
שורה תחתונה: יציבות יחסית בתשואות אגרות החוב בשבוע שעבר הסתירו את הלחץ מתחת לפני השטח. ציפיות השווקים בנוגע לריבית עדיין משחקות תפקיד משמעותי בתנועות הדולר והיורו.

אירופה: דאגות בנוגע לקורונה ולסנטימנט
נתון מדד מנהלי הרכש ביבשת אירופה (אירופה ובריטניה) צפוי להתפרסם מחר. השווקים ימקדו את תשומת ליבם בנתון לאור העלייה במספר מקרי הנדבקים בקורונה והסגרים האחרונים שהוכרזו במספר מדינות ביבשת. סקר ה-IFO בגרמניה (רביעי) ייתן יותר פרטים מנקודת המבט של העסקים, כאשר מדד ביטחון הצרכנים בגוש היורו (מאוחר יותר היום) ומדד ביטחון הצרכנים של GFK בגרמניה (חמישי) יציגו את הצד השני של המטבע. סגרים מלאים אינם צפויים, אבל האטה בצמיחה הכלכלית ברבעון ה-4 צפויה להתרחש לפני האצה בשנת 2022. ישנם נתוני מאקרו כמותיים (לא סקרים) מעטים השבוע באירופה אך כן יש לשים לב לנתון התוצר לרבעון ה-3 בגרמניה ובשוויץ בימים חמישי ושישי. הבנק המרכזי האירופאי לא צפוי להיפגש עד ה-16 לדצמבר.
שורה תחתונה: נתוני הסנטימנט באירופה עשויים לשקף את העלייה האחרונה במספר הנדבקים בנגיף הקורונה ביבשת אבל כל האטה כלכלית תהיה זמנית.

ארצות הברית: הנתונים צפויים להצביע על המשך התאוששות.
הפד הצליח להרגיע את השווקים לעת עתה (למרות מדדי מחירים לצרכן וליצרן גבוהים). הפרוטוקולים מישיבת הפד האחרונה שיתפרסמו ביום רביעי ייבחנו בקפידה על ידי השווקים בחיפוש אחר רמזים על הצעדים הבאים של הפד, הפגישה הבאה של הפד לא צפויה להתקיים לפני ה-14-15 בדצמבר. השבוע נקבל מספר נתונים מעניינים. הזמנות מוצרים ברי קיימא לחודש אוקטובר, מדד המחירים PCE, מכירות בתים חדשים לצד מדד ביטחון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן (כולם ביום רביעי לפני חג ההודיה שיחול ביום חמישי). נתונים אלו צפויים להצביע על המשך ההתאוששות הכלכלית. נתונים חזקים עשויים לסבך עוד יותר את הדיון סביב התמיכה הפיסקלית. אבל השאלה הגדולה יותר היא ההשפעה האפשרית של המדיניות על התמריצים הפיסקליים: תוכנית התשתיות כבר חתומה בתור חוק ותוכנית "לבנות בחזרה טוב יותר" בהיקף של 1.75 טריליון דולר קיבלה את אישור בית הנבחרים, אבל תקופה של מאבקים בסנאט נראית ריאלית במיוחד לאור תקרת החוב שעומדת לפקוע ויש להאריכה. מחירי הנפט ממשיכים להיות נושא לדיון פנימי ובינלאומי כאשר יפן שוקלת לשחרר מלאי נפט מן המאגרים האסטרטגיים שלה לאחר בקשת ארצות הברית.
שורה תחתונה: עדויות נוספות לצמיחה חזקה בארצות הברית עשויות לסבך את המדיניות הפיסקלית והדיון הכללי בנוגע לצורך בתמריצים כלכליים.

סין: ייתכן שינוי במדיניות המוניטרית
השווקים בסין נסחרים בעליות הבוקר בניגוד למגמה הגלובלית, בדוח היישום של המדיניות המוניטרית של הבנק המרכזי הסיני שיצא ביום שישי, נאמר כי הבנק יותיר את המדיניות גמישה, ממוקדת וראויה- מה שנתפס כאיזון אחר בין עידוד צמיחה לניהול סיכונים. נתונים קיימים לחודש אוקטובר ממחישים את ההשפעה של הלחצים מהם סובלים התאגידים על סקטור הנדלן (ירידה של 22% בערך הנכסים שנמכרו), אך ההשפעה של סקטור הדיור על הצמיחה הכללית, עד כה היה נמוך, כאשר המכירות הקמעונאיות צוברות תאוצה בחודש אוקטובר לצד עלייה במכירת המכוניות לעומת החודש הקודם (עדיין רושמות ירידה של 10% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה). גם התעסוקה לא סובלת מפגיעה עד כה. נתון ההשקעות בנכסים קבועים מצביע על כך שהירידה בהשקעות בסקטור הנדלן מתקזזת כתוצאה מעלייה בהשקעות בתשתיות. נתון הרווחים בתעשייה שייצא לאור ביום שבת עשוי לתת אינדיקציה על ההשפעה של כל זה על החברות. ישנם כמה סיבות לאופטימיות על תנאי האשראי בעתיד לאור ההקלה בהגבלות על משכנתאות ומתקן האשראי הירוק החדש של הבנק המרכזי הסיני.
שורה תחתונה: בעיות בסקטור הנדלן בסין עדיין לא גורמות להשפעה גדולה על שאר הכלכלה הסינית.

דוחות: עונת הדוחות לרבעון ה-3 מתקרבת לסיומה
סך הכל 475 חברות במדד האס אנד פי 500 פרסמו את תוצאותיהם לרבעון ה-3 (אירופה מפגרת מעט מאחור). שיעור הכאות תחזיות הרווח נותר מעל המוצע ההיסטורי אך נמוך מזה שנרשם ברבעון ה-2 ומנופח כלפי מעלה בעיקר עקב שחרור רזרבות של הבנקים שנשמרו לצורך הפסדים. הקונצנזוס מצביע כעת על עלייה של 39.6% ברווח לצד עלייה של 17.8% בהכנסות ברבעון ה-3 לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. תוצאות חיוביות באופן כללי בשבוע שעבר מצד הקמעונאיות שיקפו את הנתונים החזקים שראינו של המכירות הקמעונאיות והייצור התעשייתי. למרות שאנו מתחילים לראות מספר הולך וגובר של חברות שמצביעות על מחסור בציוד ועלייה במחירי הגלם, התוצאות ברבעון ה-3 מעידות על שיעורי רווח גולמי בריאים עם שוני בין הסקטורים השונים. פתרון חלק ומהיר למחסור הקיים לא נראה ריאלי אבל עדויות בנוגע לביקוש מצד הצרכנים מצביע על כך שלחברות יש כח תמחור טוב לעתיד הקרוב.
שורה תחתונה: עונת הדוחות לרבעון ה-3 עדיין מכה את התחזיות והחברות עשויות לקזז את ההשפעה של העלייה בחומרי הגלם על ידי כח תמחור.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il