TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

שמאית בנק מזרחי-טפחות: בשנים הקרובות שווי הנכסים יירד בשל סיכוני אקלים


shutterstock global warming
גיל גבע יו"ר תדהר: הישראלים לא מבינים את היתרונות של בנייה ירוקה לעומת זאת במשרדים יש דרישה לבניה ירוקה
בשנים הקרובות הנושא של סיכונים סביבתיים ישפיעו יותר ויותר על ניהול הסיכונים של הבנקים ועל שווי הנכסים. זו המסקנה שעולה מפאנל אקלים בכנס השנתי של לשכת שמאי מקרקעין המתקיים במלון דן אילת.

ענת הירשברג, שמאית בנק מזרחי טפחות אמרה כי "עולם השמאות למד בשנים האחרונות להתייחס לנושא הסביבתי והמפקח על הבנקים אף ביקש לפני כשנה להתחיל ולהתייחס לסיכוני אקלים כחלק מסיכוני אשראי. לדוגמא קרקעות מזוהמות, אזורים המועדים להצפות למשל יש יותר ויותר חברות ביטוח שלא מוכנות לבטח אזורים הסובלים מידי שנה מהצפות. בנוסף, יש את התפוררות המצוקים באשקלון ובית ינאי – זה משהו שצריך לקחת בחשבון וזה יכול בעתיד להשפיע על שווי הנכסים".

לדברי הירשברג כיום 17% מהפלטות בעולם נובעים מהבניינים והדרך להתמודד עם הפלטות זה לבנות ירוק. בנוסף על כך אנו רואים נהירה של חברות נדל"ן להקמת חוות שרתים – מדובר במזהמים לא קטנים ועד שנת 2025 1.5% מצריכת החשמל יהיו מהשרתים ועל זה אין כיום רגולציה".

יועצת הסביבה רוני בריל הוסיפה כי בעתיד אנחנו נראה כי נכסים הנמצאים ברחובות המוצלים היו יקרים יותר בעתיד בין היתר מכיוון שהטמפ' ברחובות כאלה נמוכים משמעותית מרחובות ללא צל.

גיל גבע יו"ר תדהר אמר כי קיים פער בין הדרישות של הלקוחות בתחום המשרדים לצרכן בתחום המגורים. לדבריו, "בעולם המשרדים אנחנו מקבלים 500-700 שאלות כאשר אנחנו ניגשים למכרזים למשל של בנייני הייטק. בעולם המגורים זה לא קורה. מכיוון שהלקוח לא מבין את המוצר הזה. אנחנו כבר מ-2010 בנינו שכונות ירוקות אבל במשרד המכירות הלקוחות לא שואלים את זה, הם לא מבינים את זה. כאשר הלקוחות יבינו את היתרונות של בנייה ירוקה הם ירוצו לבקש את זה. עם זאת, הילדים שלנו שהם לקוחות העתיד לא רק לא יקנו מוצרים לא ירוקים הם לא יקנו מחברות לא ירוקות".

הילדים שלנו כנראה גם יתבעו חברות רבות בשל פגיעה בסביבה. עו"ד עידית רייטר ממשרד גולפרב זליגמן אמרה כי בעולם בתי המשפט החלו לדון ולפסוק בעברות סביבתיות לדוגמא הממשלה ההולנדית נתבעה בגין פליטת גזי חממה בניגוד להחלטות בינלאומיות ובית המשפט קבע כי הממשלה חייבת להפחית את פליטת הגזים מוקדם מהמתוכנן. דוגמא נוספת היא תביעה נגד ענקית האנרגיה של על אחריותה לפליטת גזי החממה.

בבריטניה אזרח התנגד לתכנית לתוספת קומות לבית שכן מכיוון שהתכנית עלולה להסתיר את השמש לפאנלים הסולאריים שהתקין. בית המשפט קיבל את התביעה.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il