TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

אלקטרה מוצרי צריכה ממשיכה בתנופת הפעילות:


צביקה שווימר מנכל אלקטרה מצ צלם דורון ברסקי
ההכנסות ברבעון השלישי של 2021 הוכפלו לכ-1.56 מיליארד שקל, הרווח הנקי מפעילויות נמשכות ברבעון עלה בכ-47% לכ-61 מיליון שקל
ה-EBITDA ברבעון השלישי של 2021 הוכפל לכ-147 מיליון שקל

הכנסות קבוצת יינות ביתן ברבעון השלישי עמדו על כ-760 מיליון שקל והרווח התפעולי של הקבוצה הגיע לכ-37.8 מיליון שקל

הכנסות אלקטרה מוצרי צריכה בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2021 צמחו בכ-69% לכ-3.15 מיליארד שקל; הרווח הנקי מפעילויות נמשכות עלה בתקופה לכ-159 מיליון שקל

צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה צריכה: "במהלך הרבעון המשכנו לפעול באינטנסיביות לחיזוק ולהרחבת מעמדה של אלקטרה מוצרי צריכה כחברה מובילה בתחום הצרכנות והקמעונאות בישראל, כחברה יעילה, גמישה, בעלת יתרונות רבים לגודל, הממוקדת בתחומי פעילותה.
אנו מציגים ברבעון השלישי גידול חד בהכנסות וברווח הנקי מפעילויות נמשכות, בין היתר בהשפעת האיחוד לראשונה של תוצאות קבוצת יינות ביתן. רבעון זה גם הושפע באופן ניכר ממיעוט ימי פעילות בחודש ספטמבר בשל עיתוי חגי תשרי השנה, כך שחלק ניכר מהפעילות של חודש ספטמבר אמורה לבוא לידי ביטוי השנה בחודש אוקטובר.
לאחרונה השלמנו את ההסכם עם רשת 7-Eleven הבינלאומית, אשר תחזק את כוחה של אלקטרה צריכה בתחום המזון בישראל. אנו צפויים להקים את החנות הראשונה של הרשת במהלך שנת 2022 בתל אביב, ואנו פועלים, בשיתוף עם נציגי הרשת, להציע חווית צריכה מהשורה הראשונה בישראל, שתכלול גם מגוון של מוצרים ייעודיים ללקוחות הרשת.
בתחילת החודש, עדכנו על כניסתנו לתחום הציוד הסולארי אותו אנו מזהים כמנוע צמיחה צרכני נוסף לחברה בשנים הבאות, והמהווה נדבך נוסף בהרחבת סל מוצרי הצריכה שאנו מספקים ללקוחות. לראייתנו, עוצמת המותג 'אלקטרה צריכה' ויכולותיה הפיננסיות והתפעוליות של הקבוצה יאפשרו לנו להפוך לשחקן דומיננטי גם בתחום זה בשוק הישראלי.
במסגרת קבוצת יינות ביתן ומגה, אנו ממשיכים בביצוע מהלכים לחיזוק הקבוצה ומיצובה לקראת חזרתה למסלול צמיחה והתרחבות, וביניהם בניית שדרת ניהול חזקה ובעלת ניסיון רב בתחום, שיפור העבודה מול ספקי הקבוצה ובחינת אפשרות להקמת מועדון לקוחות חזק ומוביל, שיביא לידי ביטוי את כוח הקנייה המשמעותי הנגזר ממכלול עסקיה של אלקטרה מוצרי צריכה".

אלקטרה מוצרי צריכה מפרסמת את הדו"חות הכספיים לסיכום תשעת החודשים הראשונים והרבעון השלישי של שנת 2021. התוצאות כוללות את תוצאות קבוצת יינות ביתן, אופיס דיוטי וסער יזמות שנרכשו במהלך שנת 2021, ושאוחדו לראשונה בתקופה.

עיקרי תוצאות הרבעון השלישי 2021

הכנסות החברה ברבעון השלישי של שנת 2021 צמחו בשיעור של כ-110% לכ-1.56 מיליארד שקל, לעומת כ-741.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהכנסות נובע מאיחוד תוצאות יינות ביתן, אופיס דיוטי וסער יזמות, בסך של כ-830 מיליון שקל, בקיזוז קיטון במכירות במגזר מוצרי צריכה חשמליים, כתוצאה ממכירת חברה נכדה בצרפת וקיטון בתחומים של סחר מותגים, מיזוג אוויר בישראל וקמעונאות חשמל בעקבות עיתוי חגי תשרי אשר חלו השנה ברבעון השלישי בחודש ספטמבר, בעוד שאשתקד חלק מתקופת החגים חלה בחודש אוקטובר.

הרווח הגולמי ברבעון השלישי של שנת 2021 עלה בכ-140% לכ-445.3 מיליון שקל (כ-28.6% מההכנסות), לעומת כ-184.3 מיליון שקל (כ-24.9% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. איחוד תוצאותיהן של החברות הנרכשות תרם כ-270 מיליון שקל לרווח הגולמי. העלייה בשיעור הרווח הגולמי נבעה מהרווחיות הגולמית של הפעילויות החדשות שאוחדו לראשונה בתקופת הדוח.

הרווח התפעולי ברבעון השלישי של שנת 2021 עלה בכ-41% לכ-76.1 מיליון שקל, לעומת כ-53.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. איחוד תוצאותיהן של החברות הנרכשות תרם כ-35.7 מיליון שקל לרווח התפעולי. הגידול ברווח התפעולי נבע בעיקר מהגידול ברווח הגולמי.

הרווח הנקי מפעילויות נמשכות של החברה ברבעון השלישי של שנת 2021 טיפס בכ-47% לכ-61.1 מיליון שקל, לעומת כ-41.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי של החברה ברבעון השלישי של שנת 2021 עמד על כ-61.1 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ-219.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. יצוין כי הרווח ברבעון המקביל אשתקד כלל רווח בסך כ-177.7 ממכירת חברת גולן טלקום.

ה-EBITDA של החברה ברבעון השלישי של שנת 2021 הוכפל לכ-147 מיליון שקל, לעומת כ-71 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

ההון העצמי של החברה, ליום ה-30 בספטמבר הסתכם בכ-1.22 מיליארד שקל.

עיקרי תוצאות תשעת החודשים הראשונים של שנת 2021

הכנסות החברה בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2021 עלו בכ-69% לכ-3.15 מיליארד שקל לעומת כ-1.86 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה במחזור המכירות נבעה בעיקר מאיחוד תוצאות יינות ביתן, אופיס דיוטי, וסער יזמות שתרמו למחזור ההכנסות כ-1.09 מיליארד שקל, מגידול בהכנסות מגזר קמעונאות חשמל בסך של כ-172 מיליון שקל וגידול בהכנסות מגזר מוצרי צריכה חשמליים בסך של כ-31 מיליון שקל, וזאת על אף שאשתקד כלל מחזור המכירות את מכירות החברה הבת בצרפת שנמכרה במהלך הרבעון השני של שנת 2021 כאשר מחזור הכנסותיה אשתקד עמד על סך של כ- 94 מיליון שקל.

הרווח הגולמי בתקופה עלה בכ-90% לכ-868 מיליון שקל (כ-27.5% מהמכירות) לעומת כ-456.4 מיליון שקל (כ-24.5% מהמכירות) בתקופה המקבילה אשתקד. איחוד תוצאותיהן של החברות הנרכשות, שאוחדו לראשונה, תרם כ-352 מיליון שקל לרווח הגולמי. בנוסף, הגידול ברווח הגולמי נבע גם מגידול בסך של כ-13 מיליון שקל במגזר מוצרי צריכה חשמליים וכן מגידול בסך כ-45 מיליון שקל במגזר קמעונאות חשמל.

הרווח התפעולי בתקופה טיפס בכ-91% לכ-209 מיליון שקל, לעומת כ-109 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנת 2020. איחוד תוצאותיהן של החברות הנרכשות, שאוחדו לראשונה, תרם כ-41 מיליון שקל.

הרווח הנקי מפעילויות נמשכות בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2021 טיפס לכ-159 מיליון שקל לעומת כ-80 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח הנקי של החברה בתקופה הסתכם בכ-159 מיליון שקל לעומת כ-281 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי אשתקד כלל רווח חד פעמי בסך כ-201 מיליון שקל מפעילות שהופסקה בגין מכירת גולן טלקום.

ה-EBITDA בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2021 עלה בכ-81.2% לכ-290 מיליון שקל, לעומת כ-160 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנת 2020.

תוצאות המגזרים

במגזר מוצרי צריכה חשמליים, המכירות ברבעון השלישי של שנת 2021 הסתכמו בכ-320 מיליון שקל, לעומת כ-349.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון נובע ממכירה בתחילת הרבעון השני של 2021 של החברה הנכדה בצרפת שפעלה בתחום המזגנים.
הרווח במגזר זה ברבעון הסתכם בכ-31.6 מיליון שקל (כ-9.9% מהמכירות במגזר), לעומת כ-34.3 מיליון שקל (כ-9.8% מהכנסות המגזר) ברבעון המקביל אשתקד.

מכירות המגזר בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2021 עלו בכ-6.5% לכ-959.9 מיליון שקל, לעומת כ-901.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה בהכנסות נבעה בעיקר מגידול בתחום פעילות המזגנים בישראל ומגידול בתחום סחר מותגים.
הרווח המגזרי בתקופה עלה בכ-16.7% לכ-96 מיליון שקל (כ-10% מהמכירות במגזר), לעומת כ-82.3 מיליון שקל (כ-9.1% מהכנסות המגזר) בתקופה המקבילה אשתקד. השיפור נבע בעיקר כתוצאה מגידול במכירות ומשיפור ברווח הגולמי.

במגזר קמעונאות חשמל, במסגרתו מפעילה החברה את הרשתות מחסני חשמל ושקם אלקטריק, עלו המכירות ברבעון השלישי של 2021 בכ-8.3% לכ-471.4 מיליון שקל לעומת כ-435.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נבע מפתיחת סניפים חדשים ומכניסתה של החברה להפעלת חנות בדיוטי פרי ברבעון השני של שנת 2021.
הרווח המגזרי ברבעון השלישי הסתכם בכ-24.8 מיליון שקל (כ-5.3% מהמכירות במגזר), לעומת כ-28.4 מיליון שקל (כ-6.5% מהמכירות במגזר).

המכירות של המגזר בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2021 עלו בכ-21.8% לכ-1.29 מיליארד שקל לעומת כ-1.06 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול נבע מפתיחת 12 סניפים חדשים בתקופה, מכניסתה של החברה להפעלת חנות בדיוטי פרי ומשיפור במכירות חנויות זהות.
הרווח המגזרי בתשעת החודשים הראשונים של השנה עלה בכ-11.7% לכ-61.8 מיליון שקל (כ-4.8% מהמכירות במגזר), לעומת כ-55.3 מיליון שקל (כ-5.2% מהמכירות במגזר) בתקופה המקבילה אשתקד.

במגזר קמעונאות מזון, מפעילה החברה את קבוצת יינות ביתן ומאחדת אותה בתוצאותיה הכספיות החל מה-27 במאי 2021, מחזור המכירות ברבעון השלישי הסתכם בכ-760 מיליון שקל והרווח המגזרי עמד על כ-31.3 מיליון שקל.

במגזר נדל"ן להשקעה, נרשמו ברבעון השלישי הכנסות בסך של כ-3 מיליון שקל ורווח מגזרי בסך של כ-1.4 מיליון שקל.
ההכנסות שנרשמו בתקופה של תשעת החודשים הראשונים של השנה עמדו על כ-9 מיליון שקל והרווח המגזרי עמד על כ-59.9 מיליון שקל. הגידול ברווח המגזרי נבע בעיקר מרווח משערוך של הנדל"ן להשקעה בעקבות החתימה על ההסכם עם קרן ריאליטי במסגרתו מכרה החברה לקרן ריאליטי מחצית (50%) מזכויות הבעלות של החברה בנדל"ן להשקעה.

אירועים אחרונים

בנובמבר 2021 עדכנה החברה על כניסה לתחום הסולאר. החברה דיווחה כי חתמה עם חברת הענק סולאראדג' על הסכם במסגרתו תשווק החברה הבת 'אלקטרה סולאר' את מוצרי סולאראדג' למערכות ביתיות בישראל. בנוסף, רכשה אלקטרה מוצרי צריכה את השליטה בחברת 'סולאר סנסאי' העוסקת בייבוא, ייצור, הפצה ושיווק של ציוד למערכות סולאריות והינה ונציגת חברת SUNPOWER בתחום הפאנלים הסולאריים בישראל.

באוקטובר 2021 חתמה החברה ההסכם עם רשת 7-ELEVEN העולמית. זאת, בהמשך למזכר ההבנות שנחתם בין הצדדים בחודש נובמבר 2020. על פי ההסכם, תפעל אלקטרה מוצרי צריכה בישראל לפיתוח ולתפעול חנויות נוחות תחת המותג 7-ELEVEN, כאשר סוכם בין הצדדים, כי במהלך 3 השנים הקרובות יוקמו בישראל עשרות חנויות נוחות של 7-ELEVEN.

באוגוסט 2021 העניקה חברת דירוג האשראי S&P מעלות דירוג ILAA- בתחזית יציבה.

ביולי 2021 חתמה החברה על הסכם מכר מפורט עם קרן ההשקעות בנדל"ן ריאליטי למכירת מחצית מזכויות הבעלות והחכירה של החברה במקרקעין בראשון לציון תמורת 137.5 מיליון שקל, וכן על הסכם עסקה משותפת, המסדיר את מערכת היחסים בין הצדדים לגבי המקרקעין, לרבות פעילותם המשותפת לשם ייזומו והקמתו של פרויקט בתמהיל שימושים מיטבי.

במאי 2021 השלימה הקבוצה את רכישת השליטה בקבוצת קמעונאות המזון יינות ביתן. במסגרת ההסכם רכשה אלקטרה מוצרי צריכה את השליטה בפועל ברשת. אלקטרה רכשה 35.05% ממניות הרשת בתמורה לכ-193 מיליון שקל, מתוכם כ-143 מיליון שקל תמורת הקצאת מניות, וכ-50 מיליון שקל בדרך של רכישת מניות מנחום ונורית ביתן (משפחת ביתן). במקביל לאלקטרה מוצרי צריכה, רכשה גם קבוצת הפניקס כ-15% ממניות הרשת, כך שסה"כ מחזיקים אלקטרה צריכה והפניקס יחד ב-50.05% ממניות הרשת, וביתרה מחזיקה משפחת ביתן.

באפריל 2021 התקשרה חברה בת של החברה, בהסכמי הקצאה ורכישה עם חברת סער א.ת. יזמות ומסחר לרכישת 50.01% מהחזקות בחברה תמורת 85 מיליון שקל. החברה פעילה בתחום יבוא, ייצור, שיווק והפצה של ציוד וביגוד למטיילים, מחנאות, סקי, סנובורד, ספורט שטח ופנאי וזכיינית של המותג COLUMBIA בישראל ומפעילה 3 רשתות קמעונאות.




אלקטרה מוצרי צריכה הינה קבוצה הפועלת בארבעה תחומי פעילות, המדווחים גם כמגזרי פעילות בדוחותיה הכספיים, כמפורט להלן: הראשון – ייבוא, ייצור, יצוא, שיווק, מכירה והפצה של מוצרי צריכה חשמליים ומתן שירות למוצרים ("מוצרי צריכה חשמליים"); השני – הפעלת רשתות שיווק קמעונאיות למכירת מוצרי צריכה חשמליים ("מגזר קמעונאות חשמל"); השלישי – פעילות קבוצת הקמעונאות יינות ביתן ("מגזר קמעונאות מזון"); הרביעי – פיתוח והקמה של נדל"ן להשקעה ("מגזר נדל"ן להשקעה") וכן מגזרים אחרים הכוללים את תחום מחנאות, ספורט ופנאי. מנכ"ל החברה הוא מר צביקה שווימר.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il