TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

חיים פייגלין יו"ר ארגון הקבלנים מחוז חיפה:


חיים פייגלין צילום כפיר סיון
"יש בישראל זכויות בנייה ל-240 מיליון מ"ר בשטחי משרדים שלא נבנים - גם בעוד 100 שנה לא יממשו אותן"
"מחוז חיפה משגשג כולו, רק העיר חיפה תקועה בקיבעון שלא ניתן לצאת ממנו. כדי שחיפה תהפוך למטרופולין צריך 300 אלף דירות לכמיליון תושבים נוספים ולא לדשדש עם 280 אלף תושבים כפי שקורה מזה שנים רבות "

"יש בשוק הנדל"ן הישראלי זכויות בנייה ל-240 מיליון מ"ר בשטחי משרדים שלא נבנים. מינהל התכנון חישב את הכמות המדויקת וקבע כי מדובר בעודף של 180 מיליון מ"ר בלתי ממומשים. לעומת זאת, בכל שנה התחלות הבנייה של שטחי משרדים מסתכמות בכ-1.7 מיליון מ"ר בשנה, כך שגם בעוד 100 שנה לא יממשו את הזכויות האלה", כך אמר חיים פייגלין, יו"ר ארגון הקבלנים והבונים מחוז חיפה וסגן נשיא התאחדות בוני הארץ בכנס של הארגון שהתקיים היום (ג') בזכרון יעקב.

לדברי פייגלין, "מערכת התכנון של ישראל יצרה עודף עצום בשטחי תעסוקה ומנגד הביאה לחוסר גדול ביחידות למגורים, דבר שמוביל למשבר חריף בענף הדיור כולו ולעליות מטורפות במחירי הקרקע ובמחירי הדירות. לשמחתי בחוק ההסדרים אושר תיקון המאפשר להמיר 30% משטחי המשרדים לדירות מגורים ללא צורך בתב"ע חדשה אלא בהיתר בנייה בלבד בסמכות ועדה מקומית אשר מחויבת לתת את ההיתר, וזו בשורה של ממש".

הכנס השנתי של ארגון הקבלנים התקיים השנה בזכרון יעקב כאמור, לראשונה מחוץ לחיפה. פייגלין אמר כי "לצערנו חיפה לא האירה לנו פנים בשנים האחרונות, נמתין עד שיהיו בחיפה היתרי בנייה. מחוז חיפה משגשג כולו, רק העיר חיפה תקועה בקיבעון שלא ניתן לצאת ממנו. כדי שחיפה תהפוך למטרופולין צריך 300 אלף דירות לכמיליון תושבים נוספים ולא לדשדש עם 280 אלף תושבים כפי שקורה מזה שנים רבות".

פייגלין התייחס לכל הרפורמות בחוק ההסדרים ואמר כי "זה נושא שאנחנו בהתאחדות הקבלנים מטפלים בו בחמש השנים האחרונות. הצלחנו לשכנע בניגוד לכל הסיכויים ולמרות כוחות חזקים שעמדו מולנו שיש בעיות בשוק הדיור – הראשונה היא בעיית הרישוי שהולכת ומחריפה. במרכז הארץ לוקח 3-5 שנים לקבל היתר בנייה, זו בעיה חמורה מאוד שהיצע לא מגיע לשוק משך כמה שנים. אני מקווה שהרפורמה שהצלחנו לקדם בנושא תביא לבשורה. מצד שני טיפלנו בחסמים בהתחדשות עירונית, ובראשה הורדת הרוב הנדרש לקידום פינוי בינוי ל-66% מ-80%. כל מי שעוסק בתחום יודע שזו בשורה של ממש, זו דרמה".

ראול סרוגו, נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, אמר בכנס כי "לאור אישור הרפורמות בנדל"ן בחוק ההסדרים, אנחנו נמצאים בעיצומו של מפנה גדול מאוד – אלה דברים שחלמנו עליהם בעבר ולא קרו. יש לנו ממשלה שרואה את ענף הבנייה כענף אסטרטגי ובשוק הדיור מזהה בעיה לאומית שיש לפתור אותה ומייחסים לזה חשובות אדירה, אנחנו רואים זאת בכל פגישה. שר השיכון אלקין הוא שר חזק ורציני, שרת פנים שקד מאוד מתעניינת בשוק הדיור ורוצה לטפל בו, שר האוצר ליברמן הוא בולדוזר רציני שיודע לקבל החלטות טובות מהיום להיום.

עם זאת סרוגו אמר, כי "העלאת מס הרכישה בחוק ההסדרים היא מהלך רע מאוד לענף. הוא מייצר טעויות ואפילו מחמם את השוק ולא מצנן אותו כפי שהממשלה טוענת. עשינו בהתאחדות הקבלנים בדיקה מקיפה ומצאנו ממצאים ששוברים שני מיתוסים גדולים – האחד: המשקיעים הם לא פקטור משמעותי בשוק הדיור. בחנו את כמות רכישות הדירות שלהם משנת 2016 לעומת היום ומצאנו כי היא לא עלתה משמעותית ואפילו ירדה. המשקיעים אמנם רוכשים דירות בשוק אבל הם גם מוכרים דירות, אז האמיריה שהמשקיעים חוטפים את הדירות לזוגות הצעירים היא אמירה שקרית מטעה ולא נכונה. וזה הכיוון שהאוצר מוביל. אני אומר באופן מפורש - העלאת המס נועדה רק להעשיר את הקופה הציבורית ותו לא. המשקיעים ימשיכו לקנות דירות גם אם יעלו להם את המס, זה לא מפריע להם. מה שכן יקרה הוא שהם יגלגלו זאת לשוכרי הדירות ושכר הדירה יעלה, העולים החדשים שרוצים לעלות ארצה ולרכוש דירה ייפגעו, הגמלאים שרוצים דירה לפנסיה ייפגעו וזהו".

בכנס השתתפו גם זיו דשא, ראש מועצת זכרון יעקב; אמנון מרחב, מנכ"ל התאחדות הקבלנים בוני הארץ; ליאור קדם, חבר ועד מנהל המועצה הארצית לבנייה ירוקה; שי בירן, מנכ"ל הקרן לעידוד הבנייה; פרופ' שמאי אסיף, אדריכל ובונה ערים, לשעבר ראש מינהל התכנון ומהנדס העיר תל אביב; ראש עיריית עכו שמעון לנקרי וראש עיריית קריית ים דוד אבן צור.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il