TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

איי.סי.אל מדווחת על תוצאות מצוינות לרבעון השלישי של שנת 2021, ומעלה את תחזית ה- EBITDA השנתי


כיל
רבעון נוסף של תוצאות שיא במוצרים המיוחדים והמשך מגמת עליות המחירים בקומודיטי
תל אביב, ישראל, 4 בנובמבר 2021 – איי.סי.אל גרופ בע"מ (NYSE: ICL) (TASE: ICL), חברה גלובלית מובילה למינרלים מיוחדים, דיווחה היום על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי שהסתיים ביום 30 בספטמבר 2021. המכירות הסתכמו לסך של 1,790 מיליון דולר ברבעון, עלייה של 49% בהשוואה לסך של 1,204 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי הסתכם בסך של 321 מיליון דולר, עלייה של למעלה מ- 220% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, ושיא של שמונה שנים, עם רווח תפעולי מתואם בסך 315 מיליון דולר, עלייה של כ- 200%. הרווח הנקי בסך של 225 מיליון דולר, עלה ב- 317% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, ואילו הרווח הנקי המתואם בסך 215 מיליון דולר, עלה ב- 271%. ה- EBITDA המתואם הסתכם בסך 421 מיליון דולר, עלייה של כ- 86% בהשוואה ל-226 מיליון דולר אשתקד.
תוצאותיה הרבעוניות של איי.סי.אל שוב נבעו מצמיחת פעילויות המוצרים המיוחדים של החברה, אשר המשיכה במקביל לממש את היתרונות מעליית מחירי הקומודיטי. הביצועים החזקים נתמכו על-ידי עלייה בביקוש למוצרי החברה ומחירים גבוהים במרבית השווקים, על אף התייקרויות חומרי גלם והוצאות הובלה המלווים באתגרים בשרשרת האספקה הגלובלית.
"איי.סי.אל הציגה תוצאות מצוינות, לרבות רבעון רביעי ברציפות של שיפור ברווח. כל ארבע החטיבות העסקיות של החברה תרמו לכך, כאשר כל אחת מהן דיווחה על צמיחה דו-ספרתית במכירות, ברווח התפעולי וב- EBITDA, שנבעו מצמיחת סל המוצרים המיוחדים ורוח גבית מפעילות הקומודיטי. בעוד שחטיבת הפתרונות החדשניים לחקלאות הציגה צמיחה אורגנית דו-ספרתית, הרכישות האחרונות בברזיל סייעו לאזן את העונתיות המסורתית בפעילות זו והביאו לשיפור של כ- 125% במכירות וזינוק של למעלה מ- 300% ב-EBITDA של החטיבה, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד," מסר רביב צולר, נשיא ומנכ"ל איי.סי.אל.
לאור רבעון נוסף של תוצאות חזקות ושיפורים מתמשכים בתנאי השוק, החברה מעלה את תחזיותיה ביחס ל-EBITDA המתואם לשנת 2021 לטווח של 1,450-1,500 מיליון דולר. (1a)

מוצרים תעשייתיים
רבעון שלישי 2021
מכירות בסך 387 מיליון דולר, עלייה של 117 מיליון דולר או 43%.
רווח תפעולי למגזר בסך 105 מיליון דולר, עלייה של 55 מיליון דולר או 110%.
EBITDA בסך 121 מיליון דולר, עלייה של 52 מיליון דולר או 75%.
הביקושים ורמות המחיר בשוקי-הקצה נותרו חזקים; עם זאת, זמינות הובלה ומגבלות חומרי גלם המשיכו להגביל את היקפי משלוח המוצרים ללקוחות.
אירועים עיקריים
ברום אלמנטרי: המכירות הגיבו לסביבת מחירים גבוהה יותר וכמויות גבוהות יותר, כאשר מחירי השוק בסין הגיעו לשיא של כל הזמנים עקב עלייה בביקושים למעכבי בעירה והיצע מקומי מוגבל.
מעכבי בעירה מבוססי-ברום: המשך העלייה בביקושים למוצרי צריכה אלקטרוניים ורכיבים לענף הרכב, הניעה מכירות גבוהות יותר.
תמיסות צלולות: המכירות הושפעו לטובה מביקושים גבוהים יותר, כאשר העלייה הנמשכת במחירי הנפט הביאה לחידוש פעילויות קידוחי הנפט והגז.
מעכבי בעירה מבוססי-זרחן: שיפור במכירות עקב ביקושים חזקים בענף הבנייה ולאור ההשפעה השלילית של המשך הגבלות סביבתיות על יצרנים סיניים.
מינרלים מיוחדים: הביקושים בשוקי הקצה לתוספי תזונה ופרמצבטיקה נותרו חזקים, וסייעו לשפר את תוצאות הפעילות.

אשלג
רבעון שלישי 2021
מכירות בסך 436 מיליון דולר, עלייה של 123 מיליון דולר או 39%.
רווח תפעולי למגזר בסך 83 מיליון דולר, עלייה של 55 מיליון דולר או 196%.
EBITDA בסך 125 מיליון דולר, עלייה של 55 מיליון דולר או 79%.
עלייה במדד מחירי הדגנים בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, כאשר מחירי התירס עלו ב- 44.0%, פולי הסויה ב- 28.1%, החיטה ב- 51.6% והאורז ב- 11.6%, עקב המשך הביקוש העולמי החזק.
המחיר הנגזר הממוצע לטון אשלג עמד על 317 דולר לטון, עלייה של 44% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, כאשר עליות המחירים בתקופה האחרונה צפויות להביא להשפעה משמעותית בחודשים הבאים.
אירועים עיקריים
מפעלי ים המלח
שיא בייצור הכולל ובייצור אשלג מגולען לרבעון שלישי.
איי.סי.אל איבריה
שיא רבעוני בייצור במכרה Cabanasses בעקבות השקת הרמפה המחברת בין המכרה לבין מפעל Súria.

איי.סי.אל Boulby
ייצור הפוליסולפט עלה ב-2% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, להיקף של כ-195 אלף טון, ואילו כמויות המכירה עלו משמעותית, בשיעור של למעלה מ- 90%, להיקף של כ-217 אלף טון.

פתרונות פוספט
רבעון שלישי 2021
מכירות בסך 655 מיליון דולר, עלייה של 149 מיליון דולר או 29%.
מוצרי פוספט מיוחדים: מכירות בסך 346 מיליון דולר, עלייה של 54 מיליון דולר או 18%.
פוספט-קומודיטי: מכירות בסך 309 מיליון דולר, עלייה של 95 מיליון דולר או 44%.
רווח למגזר בסך 93 מיליון דולר, עלייה של 65 מיליון דולר או 232%.
EBITDA בסך 148 מיליון דולר, עלייה של 65 מיליון דולר או 78%.
מוצרי פוספט מיוחדים: EBITDA בסך 51 מיליון דולר, עלייה של 4 מיליון דולר או 9%, לאחר הוצאות חד פעמיות בסך 3 מיליון דולר.
פוספט-קומודיטי: EBITDA בסך 97 מיליון דולר, עלייה של 61 מיליון דולר או 169%.
המיזם המשותף YPH הציג תוצאות שיא, עקב מחירים גבוהים יותר, גידול בכמויות המכירה, והמשך צעדי התייעלות.
מחירי דשני הקומודיטי עלו במהלך הרבעון השלישי, כמו גם מחירי חומרי הגלם ותעריפי ההובלה.
אירועים עיקריים
מלחי פוספט: כמויות מכירה גבוהות יותר, הן של פוספטים באיכות מזון והן של מלחים לתעשייה, הניעו צמיחה משמעותית.
פוספטים למזון: עלייה ניכרת במכירות, שנתמכו בגידול בכמויות המכירה בצפון אמריקה לצד עלייה גלובלית במחירים, בעוד החברה ממשיכה ליהנות מיתרונות הנובעים מפריסתה הגלובלית.
מלחים לתעשייה: כמויות המכירה והמחירים הושפעו לטובה מעלייה בביקושים במרבית האזורים וענפי התעשייה, לרבות בשוק-הקצה בענף הניקיון המוסדי.
חומצה זרחתית לבנה: צמיחה משמעותית במכירות כתוצאה מכמויות מכירה גבוהות יותר בכל האזורים, במיוחד בדרום אמריקה, סין ואירופה, במקביל לעליות מחירים בכל האזורים.
חלבוני חלב: ירידה במכירות עקב ירידה בביקוש למוצרים אורגניים לתינוקות בסין, אשר קוזזה חלקית על-ידי גידול במכירות של מוצרים אחרים.
דשני פוספט: המכירות והרווחים הגיבו להיצע מצומצם וביקוש חזק, אשר קוזזו בחלקם על-ידי עליות במחירי הגופרית וחומרי גלם אחרים.

פתרונות חדשניים לחקלאות
רבעון שלישי 2021
מכירות בסך 387 מיליון דולר, עלייה של 214 מיליון דולר או 124%.
רווח למגזר בסך 46 מיליון דולר, עלייה של 40 מיליון דולר או 667%.
EBITDA בסך 55 מיליון דולר, עלייה של 42 מיליון דולר או 323%.
שתי הרכישות בברזיל, שהושלמו במחצית הראשונה של 2021, תרמו לצמיחה המשמעותית ברבעון השלישי, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, וסייעו באיזון השפעות עונתיות.
נמשך המומנטום החיובי עקב עלייה במחירי היבולים.
אירועים עיקריים
מוצרי חקלאות מיוחדים: צמיחה משמעותית במכירות, עקב גידול בכמויות המכירה של דשנים ישירים (straight fertilizers), דשנים נוזליים ודשנים בשחרור מבוקר. עם זאת, נמשכו העליות במחירי חומרי הגלם והאתגרים הלוגיסטיים.
מדשאות וגינון נוי: המשך מגמה חיובית במכירות, תוך גידול בכמויות המכירה ומחירים גבוהים שהביאו לצמיחה גלובלית.
ברזיל: עלייה במכירות, הן אורגניות והן כפועל יוצא מרכישת פעילות הזנת הצמח של Compass Minerals בדרום אמריקה (כיום – ICL America do Sul), שהציגה ביצועים טובים.

סעיפים פיננסיים
הוצאות מימון, נטו
הוצאות המימון, נטו, ברבעון השלישי של שנת 2021 הסתכמו לסך של 34 מיליון דולר, עלייה בהשוואה לסך של 29 מיליון דולר שנרשם ברבעון המקביל אשתקד, בעיקר עקב השפעת שערי המטבעות.
הוצאות מסים
הוצאות המס ברבעון השלישי של שנת 2021 הסתכמו לסך של 45 מיליון דולר, ומשקפות שיעור מס אפקטיבי של 16%, בהשוואה ל- 14 מיליון דולר ו- 19% ברבעון המקביל אשתקד. שיעור המס האפקטיבי הנמוך יחסית של החברה ברבעון הנוכחי נבע בעיקר מרווח גבוה יותר שהגיע מאזורים בהם שיעור המס האפקטיבי נמוך יותר, וכן ממימוש הפסדי מס משנים קודמות.
נזילות ומקורות הון
לחברה מסגרות אשראי לטווח ארוך של כ-1,100 מיליון דולר, מהן כ-150 מיליון דולר נוצלו נכון ליום 30 בספטמבר 2021.
התחייבויות פיננסיות, נטו
נכון ליום 30 בספטמבר 2021, ההתחייבויות הפיננסיות נטו של החברה עמדו על סך של 2,634 מיליון דולר, עלייה של 216 מיליון דולר בהשוואה ליום 31 בדצמבר 2020.
חלוקת דיבידנד
בגין תוצאות הרבעון השלישי של שנת 2021, דירקטוריון החברה הכריז על חלוקת דיבידנד בסך 8.37 סנט למניה, או סך של כ-107 מיליון דולר, בהשוואה ל- 2.30 סנט למניה, או כ-29 מיליון דולר ברבעון השלישי אשתקד. הדיבידנד ישולם ביום 15 בדצמבר 2021, לבעלי מניות רשומים בתאריך הקובע, שהינו ה-2 בדצמבר 2021.

אודות החברה
איי.סי.אל גרופ בע"מ (ICL GROUP LTD) הינה חברה גלובלית מובילה של מינרלים מיוחדים, הנהנית גם ממגמות חיוביות בשוקי הקומודיטי. החברה מייצרת פתרונות המספקים מענה לאתגרי הקיימוּת הניצבים בפני האנושות בשוקי המזון, החקלאות והתעשייה הגלובליים. איי.סי.אל ממנפת את משאבי הברום, האשלג והפוספט הייחודיים שלה, את צוות עובדיה המיומן והמסור ואת המיקוד שלה במו"פ ובחדשנות טכנולוגית, על מנת להניע צמיחה בכל שוקי הקצה שבהם היא פועלת. מניות החברה רשומות למסחר בבורסה לניירות ערך בניו יורק ובבורסה לניירות ערך בתל אביב (סימול בבורסת ניו יורק - NYSE ובבורסת תל אביב - TASE: ‏ICL). החברה מעסיקה מעל 12,000 עובדים ברחבי העולם, והכנסותיה לשנת 2020 הסתכמו בכ-5.0 מיליארד דולר.
למידע נוסף, בקרו באתר האינטרנט של החברה בכתובת: www.icl-group.com
כדי לגשת לדו"ח האחריות התאגידית האינטראקטיבי של החברה, הקליקו כאן
תוכלו ללמוד עוד על ICL ב- Facebook ,LinkedIn וב-Instagram


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il