TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

שרת הפנים איילת שקד ליזמים : "אני יודעת שראשי הערים של תל אביב וירושלים מתכוונים לאמץ את רפורמת הרישוי העצמי"


השרה איילת שקד, אורי פז מנכל מכלול מימון. צילום חברת מכלול
"כינסתי את ראשי הועדות המחוזיות ונתתי להם הנחיה חד משמעית לתת מקסימום יחידות דיור בכל תוכנית"
שרת הפנים איילת שקד השתתפה אתמול במפגש עם בכירי ענף הבנייה שנערך על ידי מרכז הבנייה הישראלי בשיתוף חברת מכלול מימון.

במפגש העלו יזמים את חששותיהם מתוכנית הדיור הממשלתית ומחלופת שקד לתמ"א 38 כאשר הנושא המרכזי שעלה הוא החשש שראשי הערים יעצרו את היוזמות הממשלתיות ולא יאפשרו את הגדלת ההיצע או את רפורמת הרישוי העצמי.

אורי פז, מנכ"ל מכלול מימון שראיין את השרה ציין כי בניגוד לתמ"א 38 שהיתה תוכנית ארצית התוכנית החלופית לתמ"א מעניקה את כל הכוח לראשי הערים והם יכולים שלא לאשר התחדשות של בניינים בודדים גם כאשר מדובר בבניינים מסוכנים.

פז גם העלה את נושא היתרי הבנייה כחסם מרכזי בשוק שאיתו מתמודדים היזמים וציין כי העובדה שראשי הערים צריכים להסכים לאמץ את הרפורמה ברישוי עצמי היא חצי עבודה כי המשמעות היא שזה לא יקרה בפועל.

בנושא הרישוי העצמי ציינה השרה כי נכון שמדובר ברפורמה מוגבלת כי ראשי הערים צריכים להסכים לאמץ אותה, אבל אנחנו כבר יודעים שגם בתל אביב וגם בירושלים יש הסכמה, כרגע מדובר על רישוי עצמי של בניינים למגורים עד 9 קומות ובהמשך המטרה שלנו היא שהרישוי העצמי לא יהיה וולנטרי לראשי הערים. נכון , יש חשש שהאדריכלים לא ירצו לאמץ את התוכנית אבל אני מאמינה שעם הזמן זה יהפוך לפתרון שימושי יותר כי גם היזמים יעדיפו לשכור אדריכלים שמוכנים לחתום על היתרים כדי לזרז הליכים.

שרת הפנים גם אמרה ליזמים שהיא שמעה תלונות על כך שהועדות המחוזיות מצמצמות זכויות בניה כי הן מסתכלות על רווחי היזמים ולכן היא כינסה השבוע את כל יושבי ראש הועדה המחוזיות ונתנה להם הנחיה חד משמעית לתת מקסימום יחידות דיור , "אמרתי להם שהדבר היחידי שצריך לעניין אותם זה לתת מקסימום יחידות דיור ושאני מתכוונת לעקוב מדי שבועיים על ביצועי הועדות"

בנושא חלופת שקד לתמ"א 38 ציינה השרה כי היא חושבת שבסוף ראשי הערים ירצו לתת את האופציה של חיזוק הבניין הבודד לתושבים שלהם, אני לא מאמינה שראשי ערים יחסמו את האפשרות הזאת כי הם גם יכולים להנות מ 25% היטלי השבחה.

בנושא הבניינים המסוכנים היא ציינה שהיא מנסה יחד עם שר השיכון אלקין להוריד את אחוזי ההסכמה בבניינים מסוכנים ל – 51% ומאמינה שראשי הערים לא יעצרו חיזוק של בניינים מסוכנים שבהם מתגוררים התושבים שלהם.

המפגש שנערך בחצר ביתו של ערן רולס יו"ר מרכז הבנייה הישראלי והשתתפו בו ראשי ערים ובכירי הענף בניהם: איתן צור, משנה למנכל קבוצת מרכז הבנייה הישראלי, ראש עיריית קרית גת אבירם דהרי, ראשת עיריית יהוד מונסון יעלה מקליס, ירון בלנק מבעלי מכלול מימון, רוני בריק נשיא התאחדות בוני הארץ לשעבר, חיים פייגלין מנכ"ל חברת צמח המרמן וסגן נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, עומר גוגנהיים משנה למנכ"ל אשדר, עמוס דבוש מנכ"ל חברת קרדן נדל"ן, אבי מנדלר מנכ"ל חברת עץ השקד ואליאב בן שמעון משנה למנכ"ל , מוטי קופרלי וליהי סונק מבעלי קבוצת חצי חינם, דניאלה פז ארז מנכ"ל ובעלים של חברת פז כלכלה והנדסה, עו"ד קרן כהן בלחרסקי, נחשון קיוויתי מנכ"ל ב.ס.ר, דן פרנס מנכ"ל חברת קרסו נדל"ן ועוד...


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il