TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

רגע לפני שיעלה מס הרכישה: זינוק של מאות אחוזים בתנועת משקיעי הנדל"ן במשרדי המכירות


רוני כהן מנכל חברת אלדר שיווק. צילום: יח"צ
רוני כהן מנכל אלדר שיווק: בימים הקרובים כל רוכש רביעי יהיה משקיע
מאז הצגת התוכנית הממשלתית לדיור ביום ראשון השבוע, ובה ההכרזה על העלאת מס הרכישה על דירה שנייה מ-5% ל-8%, חברות הנדל"ן, אתר יד2 והמשווקים מדווחים על תנועה ערה של משקיעים למשרדי המכירות ועל זינוק של מאות אחוזים בכמות המשקיעים שהגיעו למשרדי המכירות לעומת ימים של שגרה.

החברות מספרות שרוב המשקיעים שהגיעו בימים האחרונים למשרדי המכירות מציינים במפורש שהם מעוניינים לקדם את העסקה לפני העלאת המס בפועל. כך, בחברת פרשקובסקי מדווחים על זינוק של כמעט פי 4 בכמות המשקיעים שהגיעו אתמול למשרדי המכירות של החברה, באלדר שיווק מזהים זינוק של 50% בתנועת המשקיעים בעשרות פרויקטים של החברה בפריסה ארצית, ויזמים אחרים מספרים על כמות הגדולה פי 3-4 בכמות.

לדברי רוני כהן, מנכ"ל אלדר שיווק נדל"ן, "העלייה בביקושים לרכישת דירות מצד משקיעים מורגשת כבר מספר ימים מאז שהתחילו להעריך בשוק שמס הרכישה יעלה בחזרה ל-8%. אחרי ההכרזה על תוכנית הדיור הממשלתית אתמול והערכות שהעלאת המס תאושר תוך 10 ימים, אנחנו רואים תנועה ערה בעשרות משרדי המכירות שאנחנו מפעילים ברחבי הארץ, גם מצד משקיעים שכבר החלו בתהליך ורוצים לסגור את העסקה וגם מצד משקיעים חדשים - ואני מעריך שצפוי זינוק של לפחות 30% ברכישת משקיעים בימים בקרובים כך שכל רוכש רביעי יהיה משקיע".

דרור אוהב ציון, מנכ"ל ובעלים של חברת שיווק הנדל"ן דרא, מוסיף כי "מסוף השבוע שעבר יש התרחשות והתרוממות במשרדי המכירות שלנו - משקיעים ממהרים לקדם חוזים לחתימה ומשקיעים שהתלבטו מיהרו לסגור עסקה. מאתמול נחתמו מספר הסכמי בזק - חלקם בבתי הלקוחות ואפילו במפגשים מהירים ברכב כדי לא לאבד את הטיימינג. מבחינה כלכלית הפער במיסוי מסתכם לכ-60,000 שקל לדירה ממוצעת בשווי 2 מיליון שקל, זה סכום לא מבוטל אבל האפקט הפסיכולוגי הוא לא פחות חשוב ומשפיע. לדעת שסגרת עסקה רגע לפני שהמס עולה עושה טוב בלב ולא רק בכיס".

יקי בריגה, בעלים ומנכ"ל של חברת בריגה נדל"ן, מדווח כי "כבר בסוף השבוע עם ההכרזה על העלאת המס החלו להגיע למשרדי החברה עשרות טלפונים, ביום ראשון ערכנו מרתון החתמות, אליו הגיעו במהלך כל היום 35 רוכשים שחתמו חוזה. כל חדרי הישיבות שלנו הוסבו לפגישות עם עורכי הדין של הרוכשים, ונמשכו לתוך הלילה. 20 שנה לא ראיתי מצב כזה בענף, יש למשקיעים כיום רק 10 ימים לפני העלאת המס ואף אחד מהם לא רוצה לשלם עוד 100-200 אלף שקל על הדירה".

"הסתערות" כזו של משקיעים על דירות הייתה בפעם האחרונה בשנת 2015 כששר האוצר דאז משה כחלון החליט להעלות את מס הרכישה, אך ההבדל העיקרי הוא שאז היה למשקיעים בערך חודש להיערך לשינוי, בעוד שכעת השינוי בפועל ייכנס לתוקף תוך 10 ימים מההכרזה.

גם נתוני יד2 מאוששים את מגמת העלייה במגמת הביקוש מצד משקיעי נדלן: ביום ראשון -שני נצפו באתר 590 אלף חיפושים לעומת שבוע לפני בו נרשמו 570 אלף חיפושים. מאתר יד2 נמסר כי הערים הבולטות בגידול בביקושים הינן שדרות, טבריה חיפה נהריה, ירוחם, בני ברק, בית שמש, וביתר עלית.

לדברי דניאל אצ'רקן, סמנכ"ל השיווק בחברת צברים המתמחה בהתחדשות עירונית, "ברגע שהתחילו לדבר על העלאת מס הרכישה ראינו עלייה בהתעניינות של משקיעים שגבר והפך לפגישות פרונטליות לאחר מסיבת העיתונאים של האוצר. אנחנו רואים במשרד המכירות ביפו משקיעים שהתבלטו אם לרכוש נכס או להמתין והמהלך של האוצר פשוט גרם להם לרוץ ולרכוש מחשש שכאשר הם ירצו בעתיד לקנות נכס המחירים יעלו. המשקיעים שאנחנו רואים הם לא טייקונים. הם אנשים בסביבות גיל 50 שמעוניינים לרכוש נכס שישמש אותם לפנסיה ולאחר מכן לילדים שלהם".

יפה סדן, סמנכ"לית השיווק והמכירות בחברת יוסי אברהמי, מדברת על סוג אחר של משקיעים: "בפרויקט 'הפילהרמונית' בת"א אנו מציעים למכירה דירות פרימיום שמחירן מתחיל מ-7.5 מיליון שקל, כך שמס רכישה של 8% מסתכם ביותר מחצי מיליון שקל, ורבים מהמשקיעים שכבר בחנו רכישה וכן כאלה שהתלבטו, רצו להתקדם ולסגור עסקה ולהימנע מעליית המס. בפרויקט שלנו באילת מדובר בעיקר על משקיעים ישראלים ממוצעים, וגם הם רצו שלא לספוג את הפער במיסוי והזדרזו לחתום. אתמול נרשם זינוק של מאות אחוזים בנוכחות של כולם במשרדי המכירות שלנו".

עו"ד נעם וייס, שותף וראש מחלקת נדל"ן, משרד איתן מהולל שדות:
" אנו עדים להיסטריה בשוק הנדל"ן בתקופה האחרונה. עסקאות של מכר דירה עלו בחודשים האחרונים באופן משמעותי ונעשו ללא פרופורציות. המשקיעים בלחץ לקראת עליית מס הרכישה בימים הקרובים וזה גורם לסגירת עסקאות גם במחיר של דילוג על שלבים והשארת דברים פתוחים. ברור שעליית המס תושת על השוכרים העתידיים ובטווח הארוך מחירי הדירות לא ירדו. הפערים בין בעלי דירות לשוכרים רק ילכו ויגדלו. גם בעבר (2015) כשעשה השר כחלון מהלך דומה והעלה את מס הרכישה- לא ירדו מחירי הדיור. היה נכון יותר להביא תכנית מסודרת שתשלב את העלאת המיסים עם צעדים נוספים להגדלת היצע הדירות, ולהעביר אותה כמקשה אחת", מסכם עו"ד וייס.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il