TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

"נופר אנרגיה" מרחיבה את שיתוף הפעולה עם חברת "טסלה"


טסלה
חותמת על הסכם נוסף לרכישת מערכות לאגירת חשמל בהספק של 200 מגה וואט שעה בתמורה לכ-54 מיליון דולר
החברה חיברה לרשת החשמל מתקן אגירה ראשון של טסלה ומצויה בהליכי הקמה של עשרות מתקני אגירה נוספים

"נופר אנרגיה" מרחיבה את שיתוף הפעולה עם חברת "טסלה". החברה מדווחת כי חתמה על הסכם מסגרת נוסף עם "טסלה" לרכישת מערכות לאגירת חשמל בסוללות בהספק כולל של 200 מגה-וואט שעה, ובסכום של כ-54 מ' דולר. על פי ההסכם נופר תשלם 5% מהתמורה במועד ההתקשרות ואת היתרה בהתאם לאבני דרך. מערכות האגירה תסופקנה החל מחודש ינואר 2023 ועד למרץ 2024.

מדובר בהסכם שני שנחתם בין הצדדים במהלך שנת 2021, אשר מגדיל את ההספק הכולל של מערכות אגירה אשר תוקמנה במסגרת שיתוף הפעולה לסך של 300 מגה-ואט שעה. בהקשר זה, יצויין כי מרבית מערכות האגירה נשוא ההסכם הראשון, אשר נחתם בפברואר 2021 בהספק של 100 מגה-ואט שעה, מצויות כבר בשלבי הקמה ולקראת הקמה. לאור הקצב המהיר של קידום מערכות האגירה הנכללות בהסכם הראשון, וכן לאור הביקושים הגדולים, החליטה "נופר אנרגיה" להרחיב את שיתוף הפעולה ולחתום על הסכם נוסף בהספק גדול יותר.

להערכת החברה, הכנסותיה בגין הקמות מערכות האגירה (EPC), נשוא ההסכם השני, תסתכמנה בסך מוערך של כ-250 מיליון ₪ (אספקת המערכות, ניהול והקמת הפרויקטים, ביצוע עבודות תשתית ובינוי), והכנסותיה השנתיות ממכירת חשמל (ארביטראז ושירותי רשת) תסתכמנה בסך מוערך של 20-50 מיליון ₪.

בנוסף, התקנת מערכות האגירה תאפשר להקים מערכות סולאריות נוספות בתעריפים גבוהים, באזורים המאופיינים בעומס ברשת (אשר ללא מערכות האגירה לא היה ניתן להקימן). בכוונת "נופר אנרגיה" להקים ולנהל את מערכות האגירה עבור שותפויות (קיימות וחדשות) שבבעלות החברה ושותפיה, לרבות קיבוצים וחברות נדל"ן, מסחר ותעשייה.
לפני מספר שבועות, השלימה "נופר אנרגיה" הקמה וחיבור של מתקן האגירה הראשון של "טסלה" בישראל בקיבוץ שובל. המתקן יושק בשבוע הבא בטקס בו ישתתפו בכירים מחברת "טסלה" וכן נציגי משרד האנרגיה ורשות החשמל. מדובר במתקן בהספק 2.718 מגה-ואט שעה, אשר מאפשר להתגבר על אילוצי רשת החשמל באזור ולחבר מערכות פוטו וולטאיות נוספות בהספק משמעותי בתעריף גבוה של 45 אגורות לכל קוט"ש מיוצר. כמו כן, מערכת האגירה מייצרת ערכים כלכליים נוספים בעקבות העדכון הצפוי של מחירי החשמל. למתקן מערכת ניהול עצמאית, אשר פותחה על ידי "נופר אנרגיה". המאפשרת לו לקבל פקודות בהתאם לצורך ולאסטרטגיה הנבחרת. הפרויקט הוקם במסגרת השותפות של חברת "נופר אנרגיה" עם קיבוץ שובל.

החברה פועלת כיום לקדם הקמה וחיבור של עשרות מערכות אגירת חשמל נוספות בשטחי קיבוצים וחברות נדל"ן כבר במהלך השנה הקרובה, הן במסגרת שותפויות קיימות והן במסגרת שותפויות חדשות. חתימה על הסכם המסגרת הנוסף עם "טסלה" יאפשר לחברה להמשיך ולבסס את תוכנית הפעולה. בנוסף, החברה מקדמת הסכמי רכש נוספים עם יצרנים נוספים.

נדב טנא, מנכ"ל החברה: "אני מברך על הרחבת שיתוף הפעולה עם חברת טסלה, ומודה לנציגיה על הממשק ההדוק והמקצועי. לפני יותר משנה צפינו את מצוקת רשת החשמל בשטחים ובאזורים נרחבים ונערכנו בהתאם, לרבות פיתוח יכולות מקצועיות ומערכות בקרה, הקמת פיילוטים ראשונים וגיבוש הסכמי שיתוף פעולה אסטרטגיים עם יצרני וספקי ציוד. כבר במהלך השנה הקרובה נקים ונחבר עשרות מתקני אגירה בהספקים משמעותיים אשר יספקו הכנסות ממכירות חשמל ויאפשרו הקמה וחיבור של עשרות מערכות סולאריות נוספות בתעריפים גבוהים וללא תלות במשאבי הרשת, במסגרת השותפויות אשר בבעלותנו. בכוונתנו לפעול ליישום מתקני אגירה דומים גם במסגרת פלטפורמות הצמיחה אשר בבעלותנו באירופה ובארה"ב. אנו גאים להמשיך ולהוביל את מהפכת אגירת החשמל בישראל הלכה למעשה"


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il